Audi na autosalonu ve Frankfurtu způsobilo svým konceptem e-Tron odvozeným od R8 slušné pozdvižení. I to je dobrý důvod k testování sériového modelu.
Supsrsport se čtyřmi elektromotory, po jednom v každém kole, to bylo jedno z hlavních lákadel na stánku Audi v autosalonu Frankfurt.
A lákadlo bylo úspěšné, Audi proto započalo s vývojem sériového modelu elektrického supersportu. První prototypy se proto nyní budou prohánět světem tak, aby se do výroby mohl dostat někdy v roce 2012. O několik let tak předstihne svého rivala, Mercedes. Ten nabídne elektrický supersport SLS AMG až v roce 2015.
Koncept e-Tron vychází z modelu R8, v každém kole má elektromotor, přičemž suma výkonu dá 313 koní a točivý moment 4500 Nm. Na baterie ujede až 250 kilometrů.
Nabíjení velkých Li-Ion baterií trvá 6-8 hodin, rychlonabíjení vysokým proudem a napětím sníží potřebný čas na 2,5 hodiny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.