Audi na autosalonu ve Frankfurtu způsobilo svým konceptem e-Tron odvozeným od R8 slušné pozdvižení. I to je dobrý důvod k testování sériového modelu.
Supsrsport se čtyřmi elektromotory, po jednom v každém kole, to bylo jedno z hlavních lákadel na stánku Audi v autosalonu Frankfurt.
A lákadlo bylo úspěšné, Audi proto započalo s vývojem sériového modelu elektrického supersportu. První prototypy se proto nyní budou prohánět světem tak, aby se do výroby mohl dostat někdy v roce 2012. O několik let tak předstihne svého rivala, Mercedes. Ten nabídne elektrický supersport SLS AMG až v roce 2015.
Koncept e-Tron vychází z modelu R8, v každém kole má elektromotor, přičemž suma výkonu dá 313 koní a točivý moment 4500 Nm. Na baterie ujede až 250 kilometrů.
Nabíjení velkých Li-Ion baterií trvá 6-8 hodin, rychlonabíjení vysokým proudem a napětím sníží potřebný čas na 2,5 hodiny.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.