Jedním z prvních týmů v České republice, který se začal věnovat pronájmu soutěžních vozů na profesionální úrovni, byl zlínský tým Sparrow Racing. Letos se bude pohybovat na rallyové scéně již dvacátým rokem. To byla dobrá příležitost k tomu vyzpovídat manažera tohoto rodinného týmu Tomáše Hrabce, který tým vede.
Tomáši, pojďme nejprve zrekapitulovat loňskou sezonu, ve které jste dokonce představili novou závodní techniku.
„V loňské sezóně jsme se zúčastnili dvaceti závodů jak v České republice, tak v zahraničí. Dokonce jsme startovali i na jednom podniku mistrovství Itálie v závodech do vrchu v Cividale.
Startovali s našimi vozy Peugeot 208 R2 a před Barum rally jsme přivítali v týmu "horkou" novinku v kategorii 2WD, kterou byl Ford Fiesta R2T19. Na Barum rally s ním premiérově startoval Matěj Kamenec. O novou Fiestu byl velký zájem ze strany jezdců, a tak ji bylo možné poté vidět i na rally ve Vsetíně, na Mikuláš rally a Pražském rallysprintu. Ze zahraničních startů byla asi tím největším účast na závěrečném podniku sezóny Mistrovství Evropy v Maďarsku, kde s vozem startoval Gábor Német v rámci maďarského mistrovství a umístil se na čtvrtém místě v rámci 2WD.“
A co chystáte pro jezdce ve své nastávající jubilejní sezoně?
„Ano, v letošním roce odstartuje náš tým Sparrow racing do své jubilejní dvacáté kompletní sezóny. Pomyslné „narozeniny“ si odbudeme na Rally Bohemia, kde náš tým bude startovat již po jedenadvacáté.
Pro letošní rok jsme připravili pro jezdce další novinku. Díky prodeji dvou Peugeotů 208 R2, které zamířily do své domoviny ve Francii, jsme pořídili ještě jeden Ford Fiesta R2T19. V současné době tak disponujeme na pronájem dvěma vozy Ford Fiesta R2T19, ale stále ještě i vozy Peugeot 208 R2. Zajímavostí je, že jeden z našich prodaných vozů nyní startoval na Rallye Monte Carlo 2020.“
Co dělá takový závodní tým v zimě, když se nezávodí, a už máte představu o Vašem programu a vytížení vozidel na letošní sezonu?
„Momentálně přes zimní přestávku prochází všechny vozy jak Fiesty, tak 208-čky celkovou kontrolou a repasí, tak aby byly v plné síle na 100 % připraveny nové sezóny. Tu bychom měli zahájit testy již v průběhu měsíce března. V plném běhu jsou i jednání s jezdci ohledně jejich startů s našimi vozy. Momentálně již víme, že s jedním vozem budeme startovat v kompletním maďarském mistrovství. Také vyjednáváme o několika startech v rámci Mistrovství Evropy. Co se týká příští sezóny v České republice, tak v rámci Rallysprint série máme již skoro plno, ale v rámci "velkého" MČR máme ještě dveře pro případné zájemce ze stran jezdců otevřeny.
Mohl bys na závěr při příležitosti kulatých narozenin Vašeho týmu zavzpomínat na nejvýznamnější jezdce Vašeho týmu a na používanou techniku? 20 let je dlouhá doba, takže mladí už to nevědí a staří zase zapomněli, jak se říká.. :-)
Za tu dobu prošlo našim týmem přibližně 250 jezdců z České republiky i ze zahraničí. Je těžké vyjmenovat jen někoho, ale ze současné špičky startovali v našem týmu v minulosti například Jaromír Tarabus, Václav Pech, Filip Mareš, Jan Jelínek, Václav Dunovský, bratři Wagnerovi z Rakouska. Dva závody v našem týmu absolvoval i Emil Triner. Technika se za 20 sezón také změnila. Náš tým začínal s vozy Honda Civic Vti, kterých jsme měli jednu dobu pět. V týmu jsme měli i Suzuki Ignis S1600 a Škodu Fabii S2000. Dále jsme připravovali i Mitsubishi Lancer EVO IX ale i EVO X, Honda Civic Type R a vlastně i Citroen DS3 R3T pro Egona Smékala. V současné době, se náš tým plně soustředí na vozy kategorie 2WD.
250 jezdců, tak to už by byla slušná „startovka“…Máš pro nás nějaký vzkaz na závěr?
Do nového roku bych chtěl všem fanouškům popřát samé hezké zážitky u tratí rychlostních zkoušek a všem jezdcům to, aby divákům ty zážitky mohli předvádět vždy až do cíle.
Děkuji za rozhovor!
Aleš Holakovský
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.