Po roční pauze na horké sedadlo spolujezdce opět usedne Roman Koscelník. Romana jsme mohli vidět ve voze společně s Lukášem Nekvapilem, se kterým závodil od úplných začátků. Nejdříve s Hondou Civic VTi, poté s vozem Opel Adam R2. Nyní se Roman Koscelník posadí vedle Lukáše Nekvapila opět, tentokrát při Mikuláš Rally Slušovice. Kluci si vyzkouší nový Ford Fiesta R2T.
Letos jsme tě v závodní autě neviděli, proč?
„Už v průběhu loňské sezony jsem se rozhodl, že na konci roku kariéru přeruším. Hlavním důvodem bylo, že už mě to tak nenaplňovalo jako dřív. Chtěl jsem změnu a také mně celkem chybělo být na rally jako divák s naším skvělým fanklubem. Je ale pravda, že jsem byl trošku nervózní z mého rozhodnutí, ale teď můžu říct, že toho nelituji a novou roli si maximálně užívám.“
Chodil jsi se dívat na závody? Jaké to bylo stát na mezi místo v autě?
„Navštívil jsem několik soutěží WRC se skvělou partou a moc jsem si to užil. Samozřejmě jsem byl na každé rally, kde startoval Lukyn a snažil se mu co nejvíce pomoct k úspěchu. Myslím, že tým NK má jeden z nejlepších fanklubů u nás. To jsem si moc užíval, zafandit v takové bandě. Jsem za to moc rád, že nás jezdí a fandí tolik. Akorát ještě musíme doladit komunikaci mezi sebou, protože se často stává, že nás jede 10 lidí osmi auty (smích)“
Plánuješ se do rally vrátit?
„Na kompletní sezonu se zatím určitě nechystám, vyhovuje mi to tak, jak to je. Každopádně se svezu na letošním Mikuláši ve Slušovicích. S kým jiným než s Lukynem a to v nové Fiestě R2T. Zajímá mě srovnání nové Fiesty s Opelem Adamem či Peugeotem 208. Moc se těším jak si to s „Nekem“ užijeme. Snad nám vyjde počasí a pěkně se svezeme.“
Měl jsi možnost závodit ve voze kategorii R2, jaké to bylo?
„Bylo to prostě neskutečný, když jsme v roce 2016 přestoupili z Hondy do vozu Opel Adam bylo to pro nás něco jako z říše snů. Začátek byl hodně těžký, ale během sezony jsme dokázali postupně vypilovat nastavení, jízdní styl, a rozpis. Díky tomu se nám podařilo zajet pár skvělých výsledků. Což jsme potvrdili v roce 2017 celkovým 3. místem ve třídě v RSS a také vítězství ve dvoukolkách na Rally Příbram. I v roce 2018 jsme zajeli několik velmi dobrých výsledků a do poslední chvíle bojovali o bednu v RSS. Nakonec se to sice nepodařilo, ale i celkové 4. místo bylo úspěchem tak v nabité konkurenci.“
Navigoval jsi letošního vicemistra v RSS. Jaký je Lukáš Nekvapil jezdec?
„Do rally jsme v roce 2013 vstupovali jako úplní nováčci. I když Lukášovi moc nedoporučovali, aby na premiérovou sezonu startoval s nezkušeným spolujezdcem, ale on si naštěstí stál za svým. Za to jsem mu nesmírně vděčný. Myslím, že nemálo lidí jsme překvapili. Celkové 2. místo v nabité třídě 9 toho bylo důkazem. Hlavně díky Lukášových schopnostech v řízení jsme byli tam, kde jsme byli. Když jsem ho poznal, nedokázal jsem pochopit s jakým citem umí auto řídit. Opravdu neznám lepšího řidiče jak v běžném, tak v závodním životě. Takže hlavní jeho přednost je, že umí skvěle ovládat auto a je velmi cílevědomý a díky tomu je tam, kde je. Jeho negativa souvisí s tím, že si na závody musí sám vydělat, tak že je časově dost zaneprázdněný, a tak mu někdy trošku trvá, než se přepne do závodního režimu (smích). Díky rally se z nás stali velcí kamarádi i v soukromém životě a za to jsem velmi rád.“
Chtěl bys někomu poděkovat?
„Chtěl bych poděkovat všem, kteří mě jakkoliv podpořili a fandili mi. Díky patří celému NK Fansu, ale hlavně Lukášovi, díky němu jsem zažil vše, co jsem zažil a jsem mu za to moc vděčný. Nesmím zapomenout na tým Brynda Racing, jednoznačně je to nejlepší tým, ve kterém jsem startoval. Co se týče soukromého života, musím poděkovat hlavně mé přítelkyni Markétce, která mi v polovině října porodila druhého syna, takže máme doma teď veselo (smích).“
„Závěrem bych chtěl pozvat všechny fanoušky na Mikuláš Rally ve Slušovicích, která se pojede v sobotu 30. listopadu. Věřím, že nejen na okruhové rychlostní zkoušce kolem dostihovky ve Slušovicích bude skvělá atmosféra a všichni si toto moravské zakončení letošní sezony užijeme plnými doušky.“
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.