Po roční pauze na horké sedadlo spolujezdce opět usedne Roman Koscelník. Romana jsme mohli vidět ve voze společně s Lukášem Nekvapilem, se kterým závodil od úplných začátků. Nejdříve s Hondou Civic VTi, poté s vozem Opel Adam R2. Nyní se Roman Koscelník posadí vedle Lukáše Nekvapila opět, tentokrát při Mikuláš Rally Slušovice. Kluci si vyzkouší nový Ford Fiesta R2T.
Letos jsme tě v závodní autě neviděli, proč?
„Už v průběhu loňské sezony jsem se rozhodl, že na konci roku kariéru přeruším. Hlavním důvodem bylo, že už mě to tak nenaplňovalo jako dřív. Chtěl jsem změnu a také mně celkem chybělo být na rally jako divák s naším skvělým fanklubem. Je ale pravda, že jsem byl trošku nervózní z mého rozhodnutí, ale teď můžu říct, že toho nelituji a novou roli si maximálně užívám.“
Chodil jsi se dívat na závody? Jaké to bylo stát na mezi místo v autě?
„Navštívil jsem několik soutěží WRC se skvělou partou a moc jsem si to užil. Samozřejmě jsem byl na každé rally, kde startoval Lukyn a snažil se mu co nejvíce pomoct k úspěchu. Myslím, že tým NK má jeden z nejlepších fanklubů u nás. To jsem si moc užíval, zafandit v takové bandě. Jsem za to moc rád, že nás jezdí a fandí tolik. Akorát ještě musíme doladit komunikaci mezi sebou, protože se často stává, že nás jede 10 lidí osmi auty (smích)“
Plánuješ se do rally vrátit?
„Na kompletní sezonu se zatím určitě nechystám, vyhovuje mi to tak, jak to je. Každopádně se svezu na letošním Mikuláši ve Slušovicích. S kým jiným než s Lukynem a to v nové Fiestě R2T. Zajímá mě srovnání nové Fiesty s Opelem Adamem či Peugeotem 208. Moc se těším jak si to s „Nekem“ užijeme. Snad nám vyjde počasí a pěkně se svezeme.“
Měl jsi možnost závodit ve voze kategorii R2, jaké to bylo?
„Bylo to prostě neskutečný, když jsme v roce 2016 přestoupili z Hondy do vozu Opel Adam bylo to pro nás něco jako z říše snů. Začátek byl hodně těžký, ale během sezony jsme dokázali postupně vypilovat nastavení, jízdní styl, a rozpis. Díky tomu se nám podařilo zajet pár skvělých výsledků. Což jsme potvrdili v roce 2017 celkovým 3. místem ve třídě v RSS a také vítězství ve dvoukolkách na Rally Příbram. I v roce 2018 jsme zajeli několik velmi dobrých výsledků a do poslední chvíle bojovali o bednu v RSS. Nakonec se to sice nepodařilo, ale i celkové 4. místo bylo úspěchem tak v nabité konkurenci.“
Navigoval jsi letošního vicemistra v RSS. Jaký je Lukáš Nekvapil jezdec?
„Do rally jsme v roce 2013 vstupovali jako úplní nováčci. I když Lukášovi moc nedoporučovali, aby na premiérovou sezonu startoval s nezkušeným spolujezdcem, ale on si naštěstí stál za svým. Za to jsem mu nesmírně vděčný. Myslím, že nemálo lidí jsme překvapili. Celkové 2. místo v nabité třídě 9 toho bylo důkazem. Hlavně díky Lukášových schopnostech v řízení jsme byli tam, kde jsme byli. Když jsem ho poznal, nedokázal jsem pochopit s jakým citem umí auto řídit. Opravdu neznám lepšího řidiče jak v běžném, tak v závodním životě. Takže hlavní jeho přednost je, že umí skvěle ovládat auto a je velmi cílevědomý a díky tomu je tam, kde je. Jeho negativa souvisí s tím, že si na závody musí sám vydělat, tak že je časově dost zaneprázdněný, a tak mu někdy trošku trvá, než se přepne do závodního režimu (smích). Díky rally se z nás stali velcí kamarádi i v soukromém životě a za to jsem velmi rád.“
Chtěl bys někomu poděkovat?
„Chtěl bych poděkovat všem, kteří mě jakkoliv podpořili a fandili mi. Díky patří celému NK Fansu, ale hlavně Lukášovi, díky němu jsem zažil vše, co jsem zažil a jsem mu za to moc vděčný. Nesmím zapomenout na tým Brynda Racing, jednoznačně je to nejlepší tým, ve kterém jsem startoval. Co se týče soukromého života, musím poděkovat hlavně mé přítelkyni Markétce, která mi v polovině října porodila druhého syna, takže máme doma teď veselo (smích).“
„Závěrem bych chtěl pozvat všechny fanoušky na Mikuláš Rally ve Slušovicích, která se pojede v sobotu 30. listopadu. Věřím, že nejen na okruhové rychlostní zkoušce kolem dostihovky ve Slušovicích bude skvělá atmosféra a všichni si toto moravské zakončení letošní sezony užijeme plnými doušky.“
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.