Po roční pauze na horké sedadlo spolujezdce opět usedne Roman Koscelník. Romana jsme mohli vidět ve voze společně s Lukášem Nekvapilem, se kterým závodil od úplných začátků. Nejdříve s Hondou Civic VTi, poté s vozem Opel Adam R2. Nyní se Roman Koscelník posadí vedle Lukáše Nekvapila opět, tentokrát při Mikuláš Rally Slušovice. Kluci si vyzkouší nový Ford Fiesta R2T.
Letos jsme tě v závodní autě neviděli, proč?
„Už v průběhu loňské sezony jsem se rozhodl, že na konci roku kariéru přeruším. Hlavním důvodem bylo, že už mě to tak nenaplňovalo jako dřív. Chtěl jsem změnu a také mně celkem chybělo být na rally jako divák s naším skvělým fanklubem. Je ale pravda, že jsem byl trošku nervózní z mého rozhodnutí, ale teď můžu říct, že toho nelituji a novou roli si maximálně užívám.“
Chodil jsi se dívat na závody? Jaké to bylo stát na mezi místo v autě?
„Navštívil jsem několik soutěží WRC se skvělou partou a moc jsem si to užil. Samozřejmě jsem byl na každé rally, kde startoval Lukyn a snažil se mu co nejvíce pomoct k úspěchu. Myslím, že tým NK má jeden z nejlepších fanklubů u nás. To jsem si moc užíval, zafandit v takové bandě. Jsem za to moc rád, že nás jezdí a fandí tolik. Akorát ještě musíme doladit komunikaci mezi sebou, protože se často stává, že nás jede 10 lidí osmi auty (smích)“
Plánuješ se do rally vrátit?
„Na kompletní sezonu se zatím určitě nechystám, vyhovuje mi to tak, jak to je. Každopádně se svezu na letošním Mikuláši ve Slušovicích. S kým jiným než s Lukynem a to v nové Fiestě R2T. Zajímá mě srovnání nové Fiesty s Opelem Adamem či Peugeotem 208. Moc se těším jak si to s „Nekem“ užijeme. Snad nám vyjde počasí a pěkně se svezeme.“
Měl jsi možnost závodit ve voze kategorii R2, jaké to bylo?
„Bylo to prostě neskutečný, když jsme v roce 2016 přestoupili z Hondy do vozu Opel Adam bylo to pro nás něco jako z říše snů. Začátek byl hodně těžký, ale během sezony jsme dokázali postupně vypilovat nastavení, jízdní styl, a rozpis. Díky tomu se nám podařilo zajet pár skvělých výsledků. Což jsme potvrdili v roce 2017 celkovým 3. místem ve třídě v RSS a také vítězství ve dvoukolkách na Rally Příbram. I v roce 2018 jsme zajeli několik velmi dobrých výsledků a do poslední chvíle bojovali o bednu v RSS. Nakonec se to sice nepodařilo, ale i celkové 4. místo bylo úspěchem tak v nabité konkurenci.“
Navigoval jsi letošního vicemistra v RSS. Jaký je Lukáš Nekvapil jezdec?
„Do rally jsme v roce 2013 vstupovali jako úplní nováčci. I když Lukášovi moc nedoporučovali, aby na premiérovou sezonu startoval s nezkušeným spolujezdcem, ale on si naštěstí stál za svým. Za to jsem mu nesmírně vděčný. Myslím, že nemálo lidí jsme překvapili. Celkové 2. místo v nabité třídě 9 toho bylo důkazem. Hlavně díky Lukášových schopnostech v řízení jsme byli tam, kde jsme byli. Když jsem ho poznal, nedokázal jsem pochopit s jakým citem umí auto řídit. Opravdu neznám lepšího řidiče jak v běžném, tak v závodním životě. Takže hlavní jeho přednost je, že umí skvěle ovládat auto a je velmi cílevědomý a díky tomu je tam, kde je. Jeho negativa souvisí s tím, že si na závody musí sám vydělat, tak že je časově dost zaneprázdněný, a tak mu někdy trošku trvá, než se přepne do závodního režimu (smích). Díky rally se z nás stali velcí kamarádi i v soukromém životě a za to jsem velmi rád.“
Chtěl bys někomu poděkovat?
„Chtěl bych poděkovat všem, kteří mě jakkoliv podpořili a fandili mi. Díky patří celému NK Fansu, ale hlavně Lukášovi, díky němu jsem zažil vše, co jsem zažil a jsem mu za to moc vděčný. Nesmím zapomenout na tým Brynda Racing, jednoznačně je to nejlepší tým, ve kterém jsem startoval. Co se týče soukromého života, musím poděkovat hlavně mé přítelkyni Markétce, která mi v polovině října porodila druhého syna, takže máme doma teď veselo (smích).“
„Závěrem bych chtěl pozvat všechny fanoušky na Mikuláš Rally ve Slušovicích, která se pojede v sobotu 30. listopadu. Věřím, že nejen na okruhové rychlostní zkoušce kolem dostihovky ve Slušovicích bude skvělá atmosféra a všichni si toto moravské zakončení letošní sezony užijeme plnými doušky.“
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.