V loňském roce získal Lukáš Nekvapil společně s Romanem Koscelníkem 4. místo v RSS a stejná příčka patří tišnovské posádce i ve třídě 6. Pro rok 2019 opouští "Kostík" horké sedadlo spolujezdce, které obsadí již při Valašské rally Petra Němcová. Jaké jsou plány do nové sezóny, jsme si povídali s Lukášem Nekvapilem.
Sezóna 2019 je již doslova za dveřmi a ty do ní vstupuješ s novým mitfárou. Jak probíhaly námluvy ke spolupráci s Petrou Němcovou?
"Ahoj, ano, na sedadle spolujezdce vystřídá Kosťu Peťa Němcová, kterou bych chtěl tímto přivítat v týmu a poděkovat jí. Námluvy, jak jsi to nazval, probíhaly docela na poslední chvíli, jelikož jsem si zimu trošku zkomplikoval svým zdravím. Měl jsem v hledáčku několik spolujezdců, ale neměl jsem kvůli zmíněnému problému čas s nimi dostatečně pracovat. Peťu jsem oslovil na doporučení a zvítězila u ní její zkušenost, navíc jsme si myslím sedli i po lidské stránce, a to je pro mě neméně důležité." Proč padla volba na ženu, nebyli v hledáčku i muži?
"Ženě jakožto spolujezdkyni jsem se podvědomě trošku vyhýbal, jelikož je to přece jenom větší zodpovědnost. Ale je vykoupena většinou jejich pečlivostí a menším strachem. Ano, dle mého se holky bojí podstatně méně než kluci. Možná to plyne z toho, že mají větší důvěru a menší představu o možných bolístkách nebo tak něco. Každopádně, určitě jsme se s tím všichni v životě setkali, že jsou situace, kdy se z hrdinů stávají holky a z holek hrdinové :-)
Absolvoval jsem ještě svezení s Honzou Nádvorníkem, který je obrovským srdcařem a fajn chlapem, ale neměl zkušenosti s vozy R2, a ty, jak jsme se domluvili, začne sbírat se mnou při svezení na shakedownu při Valašce." Tys ve své jezdecké kariéře již diktát od ženy slyšel. V roce 2015 tě Michala Rezková dovedla až k mistrovskému titulu ve třídě 9. Máš podobný plán i s Petrou?
"Tak plánů já mám vždycky plné auto :-). Konkurence ve třídě 6 je obrovská a šanci na titul má vždy několik posádek, uvidíme, jestli i ta naše :-). Byl bych vděčný za jakékoli pódium, samozřejmě stupínek nejvyšší by bylo velké ejchuchůůů :-). Věřím, že šance maximalizuji tím, že mám nyní v autě někoho, kdo ví, jak se tituly vyhrávají." Lehce spekulativní otázka: proč se nepovedl titul s Romanem? Přece jen bych předpokládal, že vůči muži na místě spolujezdce si dovolíš víc oproti ženě...
"Řekl bych, že jsem se prostě ještě nestihl naučit mistrovsky řídit :-). A to bohužel i přesto, že jsem vedle sebe MISTRA NAVIGÁTORA v podobě Romana Kostě Koscelníka měl. Vždy se snažím jet co nejrychleji, ale taky tak, abychom se v pořádku vrátili domů, přece jenom mě ani Kosťu závodění neživilo/neživí. Určitě byly momenty, kdy se mohlo jet rychleji a lepšímu umístění se tak dalo víc přiblížit, ale vždy když přestanu cítit jistotu, ať už kvůli podmínkám na trati jako je třeba zvyšující se počet nepředvídatelných vykatovaných zatáček plných bláta, nebo když zvolím špatné pneumatiky, na což mistr jsem, tak prostě netlačím na pilu. No a hlavně, jak získat titul, když ve třídě jedou takoví talentovaní a rychlí závodníci jako je Peťa Semerád? To jednoduše s mými schopnostmi nebylo reálné." Letošní sezóna ti odstartuje na konci března ve ValMezu, jak moc se na soutěž těšíš?
"Teď je zrovna doba takových těch finálních příprav, dolaďování,.. atd. Do toho mám docela dost práce, takže se těšit moc nestíhám, ale určitě to ještě doženu. Rally člověk může dělat jen, když ji opravdu miluje, a těšení se na závody k tomu patří, takže se ve volné chvíli určitě dostaví." Jaké jsou tvé letošní cíle a kde všude tě uvidíme?
"Tak jak jsem říkal, plánů, stejně jako cílů já mám vždy plné auto :-). Cílem je dojíždět v pořádku až na rampu a tam pokud možno dostávat pohárky. Pokud by z toho v závěru bylo pódium, tak budeme určitě spokojeni. Doufám, že nás uvidíte na Valašce, v kompletním seriálu Rallysprint série a možná ještě na nějakém vybraném závodě MČR."
Startuješ v silně obsazené třídě 6. Jak vidíš její obsazenost letos a kdo podle tebe bude patřit k hlavním favoritům?
"Zatím jsem nezjišťoval, kdo všechno sprinty pojede a ani se ke mně žádné informace nedostaly, ale určitě tam rychlíků bude nespočet, jako vždy bude obsazená určitě výborně. Z těch loňských předpokládám, že se objeví Semiš, Michal Horák,... No a pokud budu brát i výsledky 2wd, tak nesmím zapomenout na výborně jedoucího Tomáše Uhra s dieslovou fabií, pokud tedy pro letošek nepřezbrojil. Dál je otázkou, kdo vstoupí nový, může to být například Dominik Stříteský, který je velice rychlý. Ale ať už to bude jakkoli, určitě se máme na co těšit a pomalejší třída než loni to nebude." Ještě na skok k Romanovi... Při Mikuláš rally 2018 mělo dojít k prohození vašich pozic, tedy ty na místě spolujezdce a Roman za volantem. Údajně jsi vyměkl a zranil ses... Jak jsi na tom se zraněním nyní, a proběhne tento start nebo plánuješ nějaký další "držkopád"?
"Co se týče držkopádů, tak na ty plány v autě nevozím, ale i přesto se mi do života občas přimotají. Při jednom ze svých koníčků jsem si na začátku listopadu zlomil nohu v koleni, tedy konec holenní kosti/kloubní jamku, a musel jsem podstoupit operaci, ale jelikož dopadla dobře, tak jsem byl stále odhodlaný vyrazit Kosťovi ukázat, jak že se ten rozpis čte...pozpátku :-). Bohužel rekonvalescence nebyla tak rychlá, jak jsem doufal, a já měl do půlky prosince zakázaný jakýkoli došlap na pochroumanou nohu, tak jsme museli účast 2 týdny před závodem odpískat. Respektive odložit na tento rok, kdy by se moje výchova vysloužilých spolujezdců měla uskutečnit :-). Jinak, co se týče zranění, tak jsem před dvěma týdny teprve zahájil zimní přípravu...brzo, že? Tak asi tak... :-). Ale díky tomu budeme hooodně rychlí z kopce :-). Jinak bych chtěl moc poděkovat našim partnerům, díky kterým můžeme startovat, jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Sagitta a Geotest. V neposlední řadě rodině, kamarádům i našim skvělým fanouškům...DAJ GAS!"
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?