V loňském roce získal Lukáš Nekvapil společně s Romanem Koscelníkem 4. místo v RSS a stejná příčka patří tišnovské posádce i ve třídě 6. Pro rok 2019 opouští "Kostík" horké sedadlo spolujezdce, které obsadí již při Valašské rally Petra Němcová. Jaké jsou plány do nové sezóny, jsme si povídali s Lukášem Nekvapilem.
Sezóna 2019 je již doslova za dveřmi a ty do ní vstupuješ s novým mitfárou. Jak probíhaly námluvy ke spolupráci s Petrou Němcovou?
"Ahoj, ano, na sedadle spolujezdce vystřídá Kosťu Peťa Němcová, kterou bych chtěl tímto přivítat v týmu a poděkovat jí. Námluvy, jak jsi to nazval, probíhaly docela na poslední chvíli, jelikož jsem si zimu trošku zkomplikoval svým zdravím. Měl jsem v hledáčku několik spolujezdců, ale neměl jsem kvůli zmíněnému problému čas s nimi dostatečně pracovat. Peťu jsem oslovil na doporučení a zvítězila u ní její zkušenost, navíc jsme si myslím sedli i po lidské stránce, a to je pro mě neméně důležité." Proč padla volba na ženu, nebyli v hledáčku i muži?
"Ženě jakožto spolujezdkyni jsem se podvědomě trošku vyhýbal, jelikož je to přece jenom větší zodpovědnost. Ale je vykoupena většinou jejich pečlivostí a menším strachem. Ano, dle mého se holky bojí podstatně méně než kluci. Možná to plyne z toho, že mají větší důvěru a menší představu o možných bolístkách nebo tak něco. Každopádně, určitě jsme se s tím všichni v životě setkali, že jsou situace, kdy se z hrdinů stávají holky a z holek hrdinové :-)
Absolvoval jsem ještě svezení s Honzou Nádvorníkem, který je obrovským srdcařem a fajn chlapem, ale neměl zkušenosti s vozy R2, a ty, jak jsme se domluvili, začne sbírat se mnou při svezení na shakedownu při Valašce." Tys ve své jezdecké kariéře již diktát od ženy slyšel. V roce 2015 tě Michala Rezková dovedla až k mistrovskému titulu ve třídě 9. Máš podobný plán i s Petrou?
"Tak plánů já mám vždycky plné auto :-). Konkurence ve třídě 6 je obrovská a šanci na titul má vždy několik posádek, uvidíme, jestli i ta naše :-). Byl bych vděčný za jakékoli pódium, samozřejmě stupínek nejvyšší by bylo velké ejchuchůůů :-). Věřím, že šance maximalizuji tím, že mám nyní v autě někoho, kdo ví, jak se tituly vyhrávají." Lehce spekulativní otázka: proč se nepovedl titul s Romanem? Přece jen bych předpokládal, že vůči muži na místě spolujezdce si dovolíš víc oproti ženě...
"Řekl bych, že jsem se prostě ještě nestihl naučit mistrovsky řídit :-). A to bohužel i přesto, že jsem vedle sebe MISTRA NAVIGÁTORA v podobě Romana Kostě Koscelníka měl. Vždy se snažím jet co nejrychleji, ale taky tak, abychom se v pořádku vrátili domů, přece jenom mě ani Kosťu závodění neživilo/neživí. Určitě byly momenty, kdy se mohlo jet rychleji a lepšímu umístění se tak dalo víc přiblížit, ale vždy když přestanu cítit jistotu, ať už kvůli podmínkám na trati jako je třeba zvyšující se počet nepředvídatelných vykatovaných zatáček plných bláta, nebo když zvolím špatné pneumatiky, na což mistr jsem, tak prostě netlačím na pilu. No a hlavně, jak získat titul, když ve třídě jedou takoví talentovaní a rychlí závodníci jako je Peťa Semerád? To jednoduše s mými schopnostmi nebylo reálné." Letošní sezóna ti odstartuje na konci března ve ValMezu, jak moc se na soutěž těšíš?
"Teď je zrovna doba takových těch finálních příprav, dolaďování,.. atd. Do toho mám docela dost práce, takže se těšit moc nestíhám, ale určitě to ještě doženu. Rally člověk může dělat jen, když ji opravdu miluje, a těšení se na závody k tomu patří, takže se ve volné chvíli určitě dostaví." Jaké jsou tvé letošní cíle a kde všude tě uvidíme?
"Tak jak jsem říkal, plánů, stejně jako cílů já mám vždy plné auto :-). Cílem je dojíždět v pořádku až na rampu a tam pokud možno dostávat pohárky. Pokud by z toho v závěru bylo pódium, tak budeme určitě spokojeni. Doufám, že nás uvidíte na Valašce, v kompletním seriálu Rallysprint série a možná ještě na nějakém vybraném závodě MČR."
Startuješ v silně obsazené třídě 6. Jak vidíš její obsazenost letos a kdo podle tebe bude patřit k hlavním favoritům?
"Zatím jsem nezjišťoval, kdo všechno sprinty pojede a ani se ke mně žádné informace nedostaly, ale určitě tam rychlíků bude nespočet, jako vždy bude obsazená určitě výborně. Z těch loňských předpokládám, že se objeví Semiš, Michal Horák,... No a pokud budu brát i výsledky 2wd, tak nesmím zapomenout na výborně jedoucího Tomáše Uhra s dieslovou fabií, pokud tedy pro letošek nepřezbrojil. Dál je otázkou, kdo vstoupí nový, může to být například Dominik Stříteský, který je velice rychlý. Ale ať už to bude jakkoli, určitě se máme na co těšit a pomalejší třída než loni to nebude." Ještě na skok k Romanovi... Při Mikuláš rally 2018 mělo dojít k prohození vašich pozic, tedy ty na místě spolujezdce a Roman za volantem. Údajně jsi vyměkl a zranil ses... Jak jsi na tom se zraněním nyní, a proběhne tento start nebo plánuješ nějaký další "držkopád"?
"Co se týče držkopádů, tak na ty plány v autě nevozím, ale i přesto se mi do života občas přimotají. Při jednom ze svých koníčků jsem si na začátku listopadu zlomil nohu v koleni, tedy konec holenní kosti/kloubní jamku, a musel jsem podstoupit operaci, ale jelikož dopadla dobře, tak jsem byl stále odhodlaný vyrazit Kosťovi ukázat, jak že se ten rozpis čte...pozpátku :-). Bohužel rekonvalescence nebyla tak rychlá, jak jsem doufal, a já měl do půlky prosince zakázaný jakýkoli došlap na pochroumanou nohu, tak jsme museli účast 2 týdny před závodem odpískat. Respektive odložit na tento rok, kdy by se moje výchova vysloužilých spolujezdců měla uskutečnit :-). Jinak, co se týče zranění, tak jsem před dvěma týdny teprve zahájil zimní přípravu...brzo, že? Tak asi tak... :-). Ale díky tomu budeme hooodně rychlí z kopce :-). Jinak bych chtěl moc poděkovat našim partnerům, díky kterým můžeme startovat, jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Sagitta a Geotest. V neposlední řadě rodině, kamarádům i našim skvělým fanouškům...DAJ GAS!"
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.