Matěj Řehák společně se spolujezdcem Lukášem Říhou v uplynulé sezoně startovali pouze na dvou závodech. Posádka žluté Hondy Civic Type R však oba dva závody dokončila na pěkném umístění. Na Valašské rally to byla výhra ve třídě 8 a na Rally Vsetín druhé místo ve třídě. Za zmínku stojí také 10. příčka v hodnocení rallysprintsérie v cíli vsetínské soutěže.
Loni jste startovali pouze na dvou podnicích, z jakého důvodu?
„Důvody jsou celkem běžné, se kterými se potýká většina závodníků. Chybí nám čas a peníze na závodění. Trochu mě mrzí, že se nepodařilo dát do kupy historickou škodovku, se kterou jsme v roce 2017 jeli Mikuláš rally ve Slušovicích. Chtěli jsme z toho udělat tradici, ale bohužel se tak nestalo.“
Nechybí ti rally? Chodíš se dívat, když nejedete? „Necuká“ ti rukama?
„Samozřejmě mi závody chybí. Občas se jedu projet na okruh s civilním sportovním autem, což je jednodušší ve všech ohledech, ale rally je srdcová záležitost. Byl jsem se podívat na Barum rally ve Zlíně a při konci roku na Pražském sprintu. Ale jinak se moc dívat nejezdím, protože dívat se a závidět, to není nic pro mě.“
Jak hodnotíš právě ty dva závody, na kterých jste startovali?
„Na Valašské rally, kromě pár drobných problémů, všechno vyšlo na jedničku a podařilo se zvítězit ve třídě. Vyzdvihl bych dva momenty. Jedním byl první průjezd RZ Bystřička, kde se nám povedlo zajet pátý nejrychlejší čas mezi všemi dvoukolkami, a to jen se ztrátou 4,6 sekundy na nejlepšího. Méně pozitivní byl nedostatek benzínu na konci závodu a drobné obavy, jestli se nám podaří dojet na cílovou rampu. Naštěstí vše dobře dopadlo. Na Vsetíně se dařilo o něco méně. Během závodu jsme dostali defekt a dojížděli jsme na roztrhané pneumatice 5 km, což znamenalo velkou ztrátu a propad na čtvrté místo. Zbytek závodu nám v dešti a na mokrých tratích celkem sedl a podařilo se dostat až na konečné druhé místo.“
Zažili jste nějakou krizovou situaci, o kterou by ses podělil?
„Měli jsme malou krizi při nájezdu na hlavní cestu na Dušné, kde nám auto při odlehčení rychle přešlo do přetáčivého smyku a vyžadovalo to více než jednu korekci. V tu chvíli by se jednalo o rekord v pletení vánočky. Nicméně jsme zůstali na cestě a pokračovali dál v nasazeném tempu. Asi jsme jeli málo závodů, abychom měli více zajímavých zážitků.“
Co plánujete do nadcházející sezony?
„V letošní sezóně nemáme konkrétní plány. Určitě bychom se chtěli opět zúčastnit prvního závodu sezóny, čímž je Valašská rally. Dále uvidíme podle volného času a dostupných financí. V ideálním případě bychom chtěli jet poprvé Barum rally, ale to je velmi otevřené. Pevně věříme, že se k nám po pár letech přidá kamarád a soupeř Jan Petr, který jezdí také s Hondou Civic Type-R.“
Vzkaz fanouškům, poděkování…
„Chtěl bych poděkovat všem členům našeho týmu, kteří se podílejí na úspěchu. Jmenovitě to je spolujezdec Lukáš Říha, mechanici Kuba Holčák, David Holčák a Dan Klestil. Poděkování patří také panu Říhovi staršímu. Samozřejmě děkuji také všem, kteří nás podporují a fandí nám. I když jsme jeli jen dva závody, podpora od našich fanoušků byla znát.“
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.