Matěj Řehák loni závodil poskromnu, přesto úspěšně

Valašská Rally (CZE)
Valašská Rally (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Barbora Vebrová 26. února 2019 12:09
Sdílej:

Matěj Řehák společně se spolujezdcem Lukášem Říhou v uplynulé sezoně startovali pouze na dvou závodech. Posádka žluté Hondy Civic Type R však oba dva závody dokončila na pěkném umístění. Na Valašské rally to byla výhra ve třídě 8 a na Rally Vsetín druhé místo ve třídě. Za zmínku stojí také 10. příčka v hodnocení rallysprintsérie v cíli vsetínské soutěže.

Loni jste startovali pouze na dvou podnicích, z jakého důvodu?

„Důvody jsou celkem běžné, se kterými se potýká většina závodníků. Chybí nám čas a peníze na závodění. Trochu mě mrzí, že se nepodařilo dát do kupy historickou škodovku, se kterou jsme v roce 2017 jeli Mikuláš rally ve Slušovicích. Chtěli jsme z toho udělat tradici, ale bohužel se tak nestalo.“

Nechybí ti rally? Chodíš se dívat, když nejedete? „Necuká“ ti rukama?

„Samozřejmě mi závody chybí. Občas se jedu projet na okruh s civilním sportovním autem, což je jednodušší ve všech ohledech, ale rally je srdcová záležitost. Byl jsem se podívat na Barum rally ve Zlíně a při konci roku na Pražském sprintu. Ale jinak se moc dívat nejezdím, protože dívat se a závidět, to není nic pro mě.“

Jak hodnotíš právě ty dva závody, na kterých jste startovali?

„Na Valašské rally, kromě pár drobných problémů, všechno vyšlo na jedničku a podařilo se zvítězit ve třídě. Vyzdvihl bych dva momenty. Jedním byl první průjezd RZ Bystřička, kde se nám povedlo zajet pátý nejrychlejší čas mezi všemi dvoukolkami, a to jen se ztrátou 4,6 sekundy na nejlepšího. Méně pozitivní byl nedostatek benzínu na konci závodu a drobné obavy, jestli se nám podaří dojet na cílovou rampu. Naštěstí vše dobře dopadlo. Na Vsetíně se dařilo o něco méně. Během závodu jsme dostali defekt a dojížděli jsme na roztrhané pneumatice 5 km, což znamenalo velkou ztrátu a propad na čtvrté místo. Zbytek závodu nám v dešti a na mokrých tratích celkem sedl a podařilo se dostat až na konečné druhé místo.“

Zažili jste nějakou krizovou situaci, o kterou by ses podělil?

„Měli jsme malou krizi při nájezdu na hlavní cestu na Dušné, kde nám auto při odlehčení rychle přešlo do přetáčivého smyku a vyžadovalo to více než jednu korekci. V tu chvíli by se jednalo o rekord v pletení vánočky. Nicméně jsme zůstali na cestě a pokračovali dál v nasazeném tempu. Asi jsme jeli málo závodů, abychom měli více zajímavých zážitků.“

Co plánujete do nadcházející sezony?

„V letošní sezóně nemáme konkrétní plány. Určitě bychom se chtěli opět zúčastnit prvního závodu sezóny, čímž je Valašská rally. Dále uvidíme podle volného času a dostupných financí. V ideálním případě bychom chtěli jet poprvé Barum rally, ale to je velmi otevřené. Pevně věříme, že se k nám po pár letech přidá kamarád a soupeř Jan Petr, který jezdí také s Hondou Civic Type-R.“

Vzkaz fanouškům, poděkování…

„Chtěl bych poděkovat všem členům našeho týmu, kteří se podílejí na úspěchu. Jmenovitě to je spolujezdec Lukáš Říha, mechanici Kuba Holčák, David Holčák a Dan Klestil. Poděkování patří také panu Říhovi staršímu. Samozřejmě děkuji také všem, kteří nás podporují a fandí nám. I když jsme jeli jen dva závody, podpora od našich fanoušků byla znát.“

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.