Petr Gargulák se v rally pohybuje již od mala. Jeho otec – Michal Gargulák – jezdil od roku 1992 do roku 2002 a s vozem Mitsubishi získal celkem sedm titulů ve třídě produkčních vozů. Petr jde v jeho stopách a na svém kontě již má titul ve třídě 15 ze sezony 2015. Mladík ze Slušovic se po delší pauze zase vrací do závodního vozu, a to je příležitost, položit mu pár otázek.
Měl jsi dvouletou pauzu v rally, čím to bylo?
„Sešlo se více věcí dohromady, které mi neumožňovaly startovat. Především to bylo zapříčiněno operací ramene, kterou jsem musel loni na podzim podstoupit a z důvodu dlouhé rehabilitace jsem nemohl usednout do jakéhokoliv vozu. Měl jsem však díky tomu čas si vše ujasnit, začít hladovět po závodech a tvořit nové projekty.“
V roce 2015 jsi získal mistrovský titul ve třídě 15, jak na to vzpomínáš?
„Určitě to pro mě byla nejlepší sezóna, jelikož jsem měl možnost účastnit se více závodů v rallysprintech. Veliký dík patří především týmu Minařík racing, který mi tyto starty umožnil a ještě k tomu skvěle připravil auto. Načerpal jsem spoustu nových zkušeností a poznal jsem hlavně nové soutěže. Hodně se mi líbil závod v Pačejově, který je z Moravy sice nejdál, ale za to má velmi krásné a zatáčkovité rychlostní zkoušky.“
Jak hodnotíš Rally Vsetín, který byl pro tebe dalším startem?
„Závod ve Vsetíně byl pro mě hodně náročný. Jednak z důvodů již zmiňované pauzy a také nového vozu, ve kterém jsem nikdy nejel. Jednalo se o Renault Clio vyšší třídy 8, opět připravovaného u Luby Minaříka. Před soutěží jsme si dali za cíl závod dokončit a jet si vlastní tempo, na které budeme mít. Musím říct, že první sekce byla spíše taková poznávací a bylo těžké se do toho dostat. Po prvním servisu jsem si na auto začal zvykat a začalo se mi jet lépe. Bylo to znát i ve výsledcích, kdy se nám v druhé části závodu dařilo držet neočekávané první místo ve třídě. Na závěrečné dvě zkoušky však přišel silný déšť a my jsme neobuli moc vhodné pneumatiky, což nás stálo drahocenný čas. I tak jsem s výsledkem nadmíru spokojen a nečekal jsem, že budeme držet krok s kluky, kteří bojovali o závěrečný titul. Závod byl organizačně perfektně zvládnutý. Byl jsem moc rád, že mě přišli podpořit kamarádi a hlavně skoro celá rodina.“
Na rally ve Vsetíně jsi jel s Karlem Voltnerem, spolu jste v rally začínali, jaká byla spolupráce? Jak vzpomínáš na vaše první závody a začátky v rally?
„Ano, s Karlem jsme oba v rally začínali a bylo to tehdy hodně hektické. Hned v první soutěži na první RZ jsme vletěli do příkopu a málem se převrátili. Byl jsem tehdy hodně přemotivovaný. Kája zase nebyl schopen číst, ale byli jsme ze závodů oba úplně nadšení. Musím říct, že za tu dobu co se Karel účastnil různých závodů s různými jezdci, tak získal spoustu zkušeností a hodně se toho naučil. Na Vsetíně z něj byla cítit profesionalita a mohl jsem mu plně ve všem věřit.“
Na Valašské rally 2016 jsi vyzkoušel Opel Adam Cup, jak se ti s Adamem jelo? Nechtěl by jsi závodit v Opel Adam Cupu?
„Kdybych měl jmenovat, s jakým vozem se mi nejlépe jelo, tak by to byl právě Opel Adam. Auto není sice moc výkonné, ale díky sekvenční převodovce a malé karoserii je to velmi mrštný a živý vůz. Zejména úzké rychlostní zkoušky jsou pro tento vůz jako stvořené a je radost ho překyvovat v lesních pasážích. Samozřejmě by bylo hezké účastnit se Cupu, ale je to všechno otázka rozpočtu.“
Co plánuješ na příští sezonu?
„V tuto chvíli máme připravených více variant a teď je otázka, co se bude více líbit našim partnerům. Je však poměrně ještě brzo odhalovat naše plány, jelikož probíhají různá jednání a ještě nedokáži říct, co se povede zrealizovat. Snažím se uskutečnit program o více soutěžích, jelikož se tak jede o mnoho jistěji a není to pro nás takový tlak.“
Co děláš ve volném čase?
„Ve svém pracovním životě se věnuji výrobě sedacího nábytku na zakázku. Vyrábíme a navrhujeme dřevěné židle z masivu, stoly, křesla, atd. Baví mě dělat nové věci a nemám rád stereotyp. Ve volném čase hlavně sportuji. Když už to není motorsport, tak se často věnuji fitnessu, turistice a moc se těšíme s přítelkyní na letošní zimu, jak vytáhneme běžky.“
Máš nějaké cíle, kterých bys chtěl dokázat a jaký je tvůj vysněný vůz?
„Mým velkým snem je účastnit se Barum rally. Jednak z důvodu, že se jedná o největší závod u nás v ČR a také je zařazen do seriálu mistrovství Evropy, díky čemuž se zde sjede silná konkurence z mnoha zemí. Ale hlavně je to závod s největší atmosférou co znám. A s jakým vozem? Není to pro mě podstatné, hlavně, že to bude mít čtyři kola a bude se dát s kým poměřit.“
Vzkaz fanouškům, divákům…
„Chtěl bych vzkázat všem nadšencům, fanouškům a divákům rally, ať jsou rádi, že tento krásný sport u nás může být a fandí mu minimálně tak, jak tomu bylo do teď. Jsem moc rád, že je tento sport opět v oblibě a děkuji všem, co nám fandí a podporují nás. Pro tyto lidi jsem připravil nový web (www.gargulakpetr.com), kde se dozvíte více o mně, mých aktivitách a aktuálním dění i mimo závody. Doufám, že se brzy potkáme.“
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.