Kris Meeke dostal možnost jako první otestovat závodní auto Citroën Racingu pro příští sezonu na šotolinovém testu na jihu Francie. To, že Citroën vybral právě Meekea, není nijak překvapivé, vždyť Severní Ir se má letos starat primárně o vývoj nového auta. Citroën na svých stránkách zveřejnil rozhovor s Krisem po absolvování tohoto testu.
Otázka: Na tomto prvním testu jste obklopen spoustou lidí, několika inženýry a techniký pracujícími na autě...Kris Meeke: Ano, každý je 100% oddaný a je to fantastické! Když jsem se před dvěma roky připojil k Citroën Racingu, tak prioritou bylo WTCC a vývoj WRC byl docela omezený. Teď můžete cítit, že tu je opravdová energie, když se inženýři vratí zpět k rally se zkušenostmi, které získali na závodních tratích. Stroj Citroën Racingu je připraven a jezdí v plné síle, to mě motivuje, abych pracoval ještě tvrději. Společně můžeme v budoucnu udělat něco opravdu speciálního!
O: Jak jste se cítil při vaší první jízdě s autem?KM: Vždy je vzrušující poprvé řídit auto. Ale toto je odlišné. Je to start nového hlavního programu pro Citroën Racing a nové éry pro WRC. To dělá tento moment speciálním. Vím, že každý dal hodně práce do toho, aby se postavilo toto nové auto. Takže je to speciální také pro ně! Teď se posouváme do nové fáze procesu a je na mě, abych nastavil naše nádobí.
O: Tato nová generace aut je často srovnávána s auty skupiny B. Co si o tom myslíte?KM: Jasně, je to období v historii rallysportu, na které každý vzpomíná s láskou. Auta byla spektakulární, měla smělý design a velké spoilery. Vracíme se k tomuto duchu s agresivněji vypadajícími auty, ale přidáváme také technologické novinky, které máme v roce 2016. Vzhledem k tomu, že jsem řídil jedno nebo dvě auta skupiny B, tak mohu potvrdit, že zde opravdu nemůžeme nic srovnávat. Potenciál našich nových World Rally Car je neuvěřitelný!
O: Co jste cítil, když jste na to začal tlačit?KM: S tím výkonem a aerodynamickou efektivností jsou tato auta fascinující. Po mé první jízdě jeden z mechaniků filmoval výraz v mém obličeji. Neuvědomil jsem si to v ten moment, ale velký úsměv na mém obličeji říkal hodně o tom, jak moc jsem si užil řízení nového auta!
O: Není mnoho z vás, kteří by mohli v praxi mluvit o tomto nárůstu ve výkonnosti. Je to opravdu dobrá věc pro rally?KM: Vždy jsem byl toho názoru, že aerodynamika by se neměla stát až moc důležitou, protože rally by se neměla stát něčím podobným jako okruhové závody. Myslím, že máme dobré vyvážení a tato auta budou vzrušující jak na řízení, tak i na pozorování. Ale myslím si, že lidský faktor bude důležitější, než je teď. Podle mého názoru WRCčka 2017 musí zůstat exklusivně pro mistrovství světa, jako je to v F1 nebo s motorkami z MotoGP.
O: Tato zvýšená výkonnost jde ruku v ruce se zlepšenou bezpečností...KM: Každý rok, i když pravidla zůstávají neměnná, jedeme o malinko rychleji. Nemůžete zastavit vývoj technologií. Nová generace nám umožní udělat velký krok dopředu v oblasti bezpečnosti kokpitu a ochrany v případě bočního nárazu. Směřujeme dobrým směrem.
O: Pojďme skončit s nejdůležitějším aspektem: Jaký byl váš pocit na šotolině?KM: Jakmile jsme vyrazili, tak jsem cítil, že řídím opravdový závodní stroj, velmi dobře postavené auto. Za svou dobu jsem se účastnil vývoje několika aut. Obecně vzato, na prvních testech strávíte více času čekáním než ježděním. Ale i tak jsem byl schopen odjet slušné kilometry a začít poznávat možnosti v nastavení. Bylo to jako sen!
My jen dodejme, že testů se účastní také už i Craig Breen, což dokládá následující tweet (jeho znění je: Bylo hezké učinit krok do budoucnosti s Citroën Racingem. Pracovat s tímto fantastickým týmem je skvělý moment!):
Was nice to take a step into the future with @CitroenRacing. A great moment to work with this fantastic team! #Test1 pic.twitter.com/QIyIvMOvsD
— Craig Breen (@Craig_Breen) 19. dubna 2016Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?