Dle názoru Carlose Sainze bude moci Sébastien Loeb letos bojovat na Dakaru o vítězství, i když se jedná o jeho premiérový Dakar. Celkově by měl být tovární tým Peugeotu lépe připraven, než byl v roce 2015. Avšak i Španěl by si rád připsal druhé vítězství na Dakaru (to první získal v roce 2010).
Otázka: Jaká jsou vaše očekávání pro Dakar 2016?Carlos Sainz: Závod chci vyhrát. Když člověk už jednou vyhrál, tak si může dávat jen takový cíl - zvládnout to znova. Když jsem přišel k Peugeotu, tak to byla velkolepá výzva, být úspěšný s buggy s pohonem dvou kol. V prvním roce jsme ale nebyli konkurenceschopní. Celý tým teď tvrdě pracoval, aby nové auto bylo o hodně lepší a já budu do posledního momentu bojovat za to, abychom dosáhli našeho cíle a závod vyhráli.
O: Jak dobrý je nový Peugeot 2008 DKR 16?CS: Nejdůležitější je, že jsme byli na soutěži v Maroku konkurenceschopní a mohli jsme bojovat o vítězství. Ale krajina v Maroku nám seděla a my víme, že v Argentině a v Bolívii to nebude ten případ - především v průběhu prvního týdne. Nové auto je o hodně rychlejší a dává mi lepší jezdecký pocit, zvláště v zatáčkách. Spoustu věcí jsme dále vyvinuli a když člověk ví, že může držet krok s Mini a Toyotami, tak k rally hned lépe přistupuje. Jednou z nejdůležitějších věcí ve vytrvalostních závodech ale zůstává spolehlivost. Člověk musí přečkat bez problémů 14 dnů a to není lehký úkol. Ale já jsem přesvědčen, že náš tým pracoval o hodně lépe než v roce 2014 a jsme připraveni velmi dobře.
O: Sébastien Loeb startuje na Dakaru poprvé. Jak vidíte jeho šance?CS: Jsem si jistý, že Sébastien je jedním z favoritů. Je to sice jeho první rok, ale je schopen si rychle zvyknout na každý druh závodů a to ho staví do role favorita. Vzpomínám si na svůj první rok, tehdy ještě v Africe. Tam jsem tehdy vyhrál čtyři nebo pět etap a z mého pohledu jsem mohl bez problémů bojovat o vítězství. Sébastien bere věci velmi vážně. Hodně trénoval v Maroku a tamější rally mu zprostředkovala obrázek, o čem maratonský sport je. Peugeot bez pochyby díky jeho angažmá enormně posílil a jak už jsem řekl, pro mě je jedním z top favoritů.
O: Jaké věci jsou při vstupu do maratonského sportu rozhodující?CS: Nejtěžší je odhadování terénů, které jsou před vámi. Někdy si člověk myslí, že je to rovina, pak ale člověk zažije nepříjemné překvapení, které vás přivedou až na pokraj převrácení se. Anebo trefíte nějakou díru a vyskočí vám zadek auta. To je ta nejnebezpečnější strana tohoto sportu.
O: Takže i zde mají navigátoři důležitou roli?CS: Ano, ale je jiná než v rallysportu. U nás musí spolujezdci více sledovat nebezpečná místa. Jsou tu tři stupně [pro označení nebezpečí] a musí být velmi precizní. Když proměškáte "nebezpečí 3", tak to může skončit divokou nehodou. Člověk tedy musí být zvláště ostražitý, když přijedete na místo, které je v roadbooku takto označeno. Je rozhodující mít velmi dobrého navigátora. Může se postarat o to, jestli člověk hodně času získává nebo ztrácí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.