Dle názoru Carlose Sainze bude moci Sébastien Loeb letos bojovat na Dakaru o vítězství, i když se jedná o jeho premiérový Dakar. Celkově by měl být tovární tým Peugeotu lépe připraven, než byl v roce 2015. Avšak i Španěl by si rád připsal druhé vítězství na Dakaru (to první získal v roce 2010).
Otázka: Jaká jsou vaše očekávání pro Dakar 2016?Carlos Sainz: Závod chci vyhrát. Když člověk už jednou vyhrál, tak si může dávat jen takový cíl - zvládnout to znova. Když jsem přišel k Peugeotu, tak to byla velkolepá výzva, být úspěšný s buggy s pohonem dvou kol. V prvním roce jsme ale nebyli konkurenceschopní. Celý tým teď tvrdě pracoval, aby nové auto bylo o hodně lepší a já budu do posledního momentu bojovat za to, abychom dosáhli našeho cíle a závod vyhráli.
O: Jak dobrý je nový Peugeot 2008 DKR 16?CS: Nejdůležitější je, že jsme byli na soutěži v Maroku konkurenceschopní a mohli jsme bojovat o vítězství. Ale krajina v Maroku nám seděla a my víme, že v Argentině a v Bolívii to nebude ten případ - především v průběhu prvního týdne. Nové auto je o hodně rychlejší a dává mi lepší jezdecký pocit, zvláště v zatáčkách. Spoustu věcí jsme dále vyvinuli a když člověk ví, že může držet krok s Mini a Toyotami, tak k rally hned lépe přistupuje. Jednou z nejdůležitějších věcí ve vytrvalostních závodech ale zůstává spolehlivost. Člověk musí přečkat bez problémů 14 dnů a to není lehký úkol. Ale já jsem přesvědčen, že náš tým pracoval o hodně lépe než v roce 2014 a jsme připraveni velmi dobře.
O: Sébastien Loeb startuje na Dakaru poprvé. Jak vidíte jeho šance?CS: Jsem si jistý, že Sébastien je jedním z favoritů. Je to sice jeho první rok, ale je schopen si rychle zvyknout na každý druh závodů a to ho staví do role favorita. Vzpomínám si na svůj první rok, tehdy ještě v Africe. Tam jsem tehdy vyhrál čtyři nebo pět etap a z mého pohledu jsem mohl bez problémů bojovat o vítězství. Sébastien bere věci velmi vážně. Hodně trénoval v Maroku a tamější rally mu zprostředkovala obrázek, o čem maratonský sport je. Peugeot bez pochyby díky jeho angažmá enormně posílil a jak už jsem řekl, pro mě je jedním z top favoritů.
O: Jaké věci jsou při vstupu do maratonského sportu rozhodující?CS: Nejtěžší je odhadování terénů, které jsou před vámi. Někdy si člověk myslí, že je to rovina, pak ale člověk zažije nepříjemné překvapení, které vás přivedou až na pokraj převrácení se. Anebo trefíte nějakou díru a vyskočí vám zadek auta. To je ta nejnebezpečnější strana tohoto sportu.
O: Takže i zde mají navigátoři důležitou roli?CS: Ano, ale je jiná než v rallysportu. U nás musí spolujezdci více sledovat nebezpečná místa. Jsou tu tři stupně [pro označení nebezpečí] a musí být velmi precizní. Když proměškáte "nebezpečí 3", tak to může skončit divokou nehodou. Člověk tedy musí být zvláště ostražitý, když přijedete na místo, které je v roadbooku takto označeno. Je rozhodující mít velmi dobrého navigátora. Může se postarat o to, jestli člověk hodně času získává nebo ztrácí.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.