Meeke: V roce 2017 chci bojovat o titul

Meeke je rychlý na asfaltu i na šotolině
Meeke je rychlý na asfaltu i na šotolině, foto: Citroën Racing
iM2 17. prosince 2015 16:15
Sdílej:

Kris Meeke má poprvé ve své kariéře dlouhodobý plán do budoucnosti. Severní Ir podepsal tříletou smlouvu s Citroënem a chce si to rozdat se Sébastienem Ogierem, jak prozradil v rozhovoru na svých webových stránkách.

O: Až doposud jste nikdy neměl ve WRC dlouhodobou smlouvu - jak hodnotíte novou situaci?Kris Meeke: Bylo to tak, že jsem zatím v mé kariéře měl jen krátkodobé smlouvy. Občas jsem dokonce neměl smlouvu ani na celý rok ale jel jsem soutěž od soutěže. To na Vás dělá vždy extra tlak, protože musíte neustále dokazovat, že si další rally zasloužíte.

S dlouhodobou smlouvou se to snad změní, protože to ukazuje, že mi tým věří. Jen abych nebyl špatně pochopen: Tlak a potřeba zajíždět dobré výsledky je zde vždy. Ale pomůže to, když víte, že na Vás někdo sází.

O: Jak důležité pro Vás bylo dostat smlouvu, která Vám zajišťovala starty i v roce 2016?KM: Když Citroën oznámil, že nebude příští rok startovat, tak jsem byl ve složité pozici. Ale podařilo se nám, že pojedu nějaké soutěže. To je pro mě důležité, protože potřebuji sbírat další zkušenosti. Až doposud jsem ve WRC jezdil jen dva roky. Ve srovnání s jinými jezdci mi chybějí znalosti. Ale musím říct, že díky testům nového auta by bylo těžké odjet příští rok celou sezonu.

O: Byl jste jediným jezdcem, který dokázal držet krok s týmem Volkswagen. Dokáží to i jiné týmy?KM: Myslím, že by mělo být v zájmu všech zúčastněný, aby bylo více značek schopných jezdit na špici. Když dominuje jeden tým, tak je to samozřejmě skvělé pro tento tým ale ne pro sport. Je lepší, když mají, tři nebo čtyři týmy auto, se kterým jde vyhrát každou soutěž. To chtějí fanoušci vidět. Nikomu nepomůže, když jeden tým pět let dominuje. Teď je to na jiných výrobcích, aby se dotáhli.

O: Citroën Racing byl týmem Sébastiena Loeba. Ve vývojiho dalšího vozu WRC, prvního, ve kterém nebude hrát Sébastien roli, budete výraznou postavou Vy. Vytváří to na Vás tlak?KM: Ne, tak to nepociťuji. Jsem připraven přispět svými znalostmi při vývoji nového auta WRC. A snad budu mít v roce 2017 dostatek zkušeností na to, abych mohl bojovat o titul. Teď je to jenom na mě, abych ten úkol co nejlépe zvládl. Upřímně, to je to, co jsem vždy chtěl - být v pozici, kdy budu schopný bojovat o titul mistra světa.

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.