Kris Meeke má poprvé ve své kariéře dlouhodobý plán do budoucnosti. Severní Ir podepsal tříletou smlouvu s Citroënem a chce si to rozdat se Sébastienem Ogierem, jak prozradil v rozhovoru na svých webových stránkách.
O: Až doposud jste nikdy neměl ve WRC dlouhodobou smlouvu - jak hodnotíte novou situaci?Kris Meeke: Bylo to tak, že jsem zatím v mé kariéře měl jen krátkodobé smlouvy. Občas jsem dokonce neměl smlouvu ani na celý rok ale jel jsem soutěž od soutěže. To na Vás dělá vždy extra tlak, protože musíte neustále dokazovat, že si další rally zasloužíte.
S dlouhodobou smlouvou se to snad změní, protože to ukazuje, že mi tým věří. Jen abych nebyl špatně pochopen: Tlak a potřeba zajíždět dobré výsledky je zde vždy. Ale pomůže to, když víte, že na Vás někdo sází.
O: Jak důležité pro Vás bylo dostat smlouvu, která Vám zajišťovala starty i v roce 2016?KM: Když Citroën oznámil, že nebude příští rok startovat, tak jsem byl ve složité pozici. Ale podařilo se nám, že pojedu nějaké soutěže. To je pro mě důležité, protože potřebuji sbírat další zkušenosti. Až doposud jsem ve WRC jezdil jen dva roky. Ve srovnání s jinými jezdci mi chybějí znalosti. Ale musím říct, že díky testům nového auta by bylo těžké odjet příští rok celou sezonu.
O: Byl jste jediným jezdcem, který dokázal držet krok s týmem Volkswagen. Dokáží to i jiné týmy?KM: Myslím, že by mělo být v zájmu všech zúčastněný, aby bylo více značek schopných jezdit na špici. Když dominuje jeden tým, tak je to samozřejmě skvělé pro tento tým ale ne pro sport. Je lepší, když mají, tři nebo čtyři týmy auto, se kterým jde vyhrát každou soutěž. To chtějí fanoušci vidět. Nikomu nepomůže, když jeden tým pět let dominuje. Teď je to na jiných výrobcích, aby se dotáhli.
O: Citroën Racing byl týmem Sébastiena Loeba. Ve vývojiho dalšího vozu WRC, prvního, ve kterém nebude hrát Sébastien roli, budete výraznou postavou Vy. Vytváří to na Vás tlak?KM: Ne, tak to nepociťuji. Jsem připraven přispět svými znalostmi při vývoji nového auta WRC. A snad budu mít v roce 2017 dostatek zkušeností na to, abych mohl bojovat o titul. Teď je to jenom na mě, abych ten úkol co nejlépe zvládl. Upřímně, to je to, co jsem vždy chtěl - být v pozici, kdy budu schopný bojovat o titul mistra světa.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.