Kris Meeke má poprvé ve své kariéře dlouhodobý plán do budoucnosti. Severní Ir podepsal tříletou smlouvu s Citroënem a chce si to rozdat se Sébastienem Ogierem, jak prozradil v rozhovoru na svých webových stránkách.
O: Až doposud jste nikdy neměl ve WRC dlouhodobou smlouvu - jak hodnotíte novou situaci?Kris Meeke: Bylo to tak, že jsem zatím v mé kariéře měl jen krátkodobé smlouvy. Občas jsem dokonce neměl smlouvu ani na celý rok ale jel jsem soutěž od soutěže. To na Vás dělá vždy extra tlak, protože musíte neustále dokazovat, že si další rally zasloužíte.
S dlouhodobou smlouvou se to snad změní, protože to ukazuje, že mi tým věří. Jen abych nebyl špatně pochopen: Tlak a potřeba zajíždět dobré výsledky je zde vždy. Ale pomůže to, když víte, že na Vás někdo sází.
O: Jak důležité pro Vás bylo dostat smlouvu, která Vám zajišťovala starty i v roce 2016?KM: Když Citroën oznámil, že nebude příští rok startovat, tak jsem byl ve složité pozici. Ale podařilo se nám, že pojedu nějaké soutěže. To je pro mě důležité, protože potřebuji sbírat další zkušenosti. Až doposud jsem ve WRC jezdil jen dva roky. Ve srovnání s jinými jezdci mi chybějí znalosti. Ale musím říct, že díky testům nového auta by bylo těžké odjet příští rok celou sezonu.
O: Byl jste jediným jezdcem, který dokázal držet krok s týmem Volkswagen. Dokáží to i jiné týmy?KM: Myslím, že by mělo být v zájmu všech zúčastněný, aby bylo více značek schopných jezdit na špici. Když dominuje jeden tým, tak je to samozřejmě skvělé pro tento tým ale ne pro sport. Je lepší, když mají, tři nebo čtyři týmy auto, se kterým jde vyhrát každou soutěž. To chtějí fanoušci vidět. Nikomu nepomůže, když jeden tým pět let dominuje. Teď je to na jiných výrobcích, aby se dotáhli.
O: Citroën Racing byl týmem Sébastiena Loeba. Ve vývojiho dalšího vozu WRC, prvního, ve kterém nebude hrát Sébastien roli, budete výraznou postavou Vy. Vytváří to na Vás tlak?KM: Ne, tak to nepociťuji. Jsem připraven přispět svými znalostmi při vývoji nového auta WRC. A snad budu mít v roce 2017 dostatek zkušeností na to, abych mohl bojovat o titul. Teď je to jenom na mě, abych ten úkol co nejlépe zvládl. Upřímně, to je to, co jsem vždy chtěl - být v pozici, kdy budu schopný bojovat o titul mistra světa.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.