Kris Meeke má poprvé ve své kariéře dlouhodobý plán do budoucnosti. Severní Ir podepsal tříletou smlouvu s Citroënem a chce si to rozdat se Sébastienem Ogierem, jak prozradil v rozhovoru na svých webových stránkách.
O: Až doposud jste nikdy neměl ve WRC dlouhodobou smlouvu - jak hodnotíte novou situaci?Kris Meeke: Bylo to tak, že jsem zatím v mé kariéře měl jen krátkodobé smlouvy. Občas jsem dokonce neměl smlouvu ani na celý rok ale jel jsem soutěž od soutěže. To na Vás dělá vždy extra tlak, protože musíte neustále dokazovat, že si další rally zasloužíte.
S dlouhodobou smlouvou se to snad změní, protože to ukazuje, že mi tým věří. Jen abych nebyl špatně pochopen: Tlak a potřeba zajíždět dobré výsledky je zde vždy. Ale pomůže to, když víte, že na Vás někdo sází.
O: Jak důležité pro Vás bylo dostat smlouvu, která Vám zajišťovala starty i v roce 2016?KM: Když Citroën oznámil, že nebude příští rok startovat, tak jsem byl ve složité pozici. Ale podařilo se nám, že pojedu nějaké soutěže. To je pro mě důležité, protože potřebuji sbírat další zkušenosti. Až doposud jsem ve WRC jezdil jen dva roky. Ve srovnání s jinými jezdci mi chybějí znalosti. Ale musím říct, že díky testům nového auta by bylo těžké odjet příští rok celou sezonu.
O: Byl jste jediným jezdcem, který dokázal držet krok s týmem Volkswagen. Dokáží to i jiné týmy?KM: Myslím, že by mělo být v zájmu všech zúčastněný, aby bylo více značek schopných jezdit na špici. Když dominuje jeden tým, tak je to samozřejmě skvělé pro tento tým ale ne pro sport. Je lepší, když mají, tři nebo čtyři týmy auto, se kterým jde vyhrát každou soutěž. To chtějí fanoušci vidět. Nikomu nepomůže, když jeden tým pět let dominuje. Teď je to na jiných výrobcích, aby se dotáhli.
O: Citroën Racing byl týmem Sébastiena Loeba. Ve vývojiho dalšího vozu WRC, prvního, ve kterém nebude hrát Sébastien roli, budete výraznou postavou Vy. Vytváří to na Vás tlak?KM: Ne, tak to nepociťuji. Jsem připraven přispět svými znalostmi při vývoji nového auta WRC. A snad budu mít v roce 2017 dostatek zkušeností na to, abych mohl bojovat o titul. Teď je to jenom na mě, abych ten úkol co nejlépe zvládl. Upřímně, to je to, co jsem vždy chtěl - být v pozici, kdy budu schopný bojovat o titul mistra světa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.