Po zisku čtvrtého vítězství sezony mohl Craig Breen ve Švýcarsku slavit - jenže to netrvalo dlouho, poté mu komisaři přičetli dvě trestné minuty za použití většího počtu pneumatik, než dovolují předpisy. Tato příhoda jakoby shrnovalo sezonu Ira - smůla, smůla a zase smůla. Zkraje sezony jej ale spousta lidí pasovala za favorita na titul. Jeho vrcholem sezony prý byla Circuit of Ireland.
Craig Breen zažil letos sezonu plnou vrcholů a pádů. Zakončil ji však pozitivně - byl nejrychlejší na poslední soutěži ME ve Švýcarsku. Po úspěších v Lotyšsku, Severním Irsku a Portugalsku to vypadalo, že jezdec Peugeotu míří za titulem. Pak se ale přestalo dařit - na Ypres musel kvůli přehřívajícímu se motoru vzdát a podobné to bylo také v Estonsku, zde ale musel odstoupit kvůli tlaku oleje. Na Barumce bral body pouze za sedmé místo.
Když se pak zase trochu chytl na Kypru, tak už bylo trochu pozdě, protože tou dobou měl Kajetan Kajetanowicz už slušný náskok. Když pak Polák v Řecku Severního Ira porazil, bylo o titulu rozhodnuto. Kajetanowicz už na Rallye du Valais ani nestartoval, co tedy po soutěži ve Švýcarsku řekl Craig Breen?
Otázka: Craigu, gratulace k vítězství na Rallye du Valais [otázka polože ještě před vyloučením]. Je to vaše čtvrté vítězství sezony a jste tak teď asfaltovým mistrem. Je to pro vás smířlivé zakončení sezony?Craig Breen: Ano, je to dobrý konec sezony. Byla to moc pěkná rally. Už velmi brzy jsme měli velký náskok, ten jsme se pak tedy snažili kontrolovat. Toto vítězství je poděkováním týmu Peugeot Akademie, Scottovi [Martinovi] a všem, kteří se tohoto projektu účastnili. Je fantastické stát na nejvyšším stupníku podia.
O: Vypadalo to jednoduše, ale jak bylo těžké udržet si koncentraci a neudělat chybu?CB: Bylo to neuvěřitelně těžké, především v sobotu. Měli jsme velký náskok, ale zkoušky jsou velmi těžké. Riziko defektu nebo nějaké chyby je velké - především na šotolinových úsecích. Ačkoliv naše rezerva byla velká, tak bylo těžké najít ideální tempo. Byl to těžký den. Jsem velmi rád, že jsme to zvládli až do cíle.
O: Jak byste shrnul vaší sezonu v ME?CB: Pravděpodobně byla spíše horší než dobrá. Některé věci musím vzít na svoje triko. Vyhrát dubnovou Circuit of Ireland, takovou šanci jsem předtím nikdy neměl, když soutěž nebyla součástí Mistrovství Evropy. Vyhrát tuto rally tak bylo neuvěřitelné
Také vítězství ve Valais je něčím zvláštní. Jsem velkým fanouškem historie ME a tehdejších jezdců. K těm patří také Olivier Burri, kterého jsem jako dítě sledoval v televizi. Je skvělé jet proti někomu jako je on.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.