Po zisku čtvrtého vítězství sezony mohl Craig Breen ve Švýcarsku slavit - jenže to netrvalo dlouho, poté mu komisaři přičetli dvě trestné minuty za použití většího počtu pneumatik, než dovolují předpisy. Tato příhoda jakoby shrnovalo sezonu Ira - smůla, smůla a zase smůla. Zkraje sezony jej ale spousta lidí pasovala za favorita na titul. Jeho vrcholem sezony prý byla Circuit of Ireland.
Craig Breen zažil letos sezonu plnou vrcholů a pádů. Zakončil ji však pozitivně - byl nejrychlejší na poslední soutěži ME ve Švýcarsku. Po úspěších v Lotyšsku, Severním Irsku a Portugalsku to vypadalo, že jezdec Peugeotu míří za titulem. Pak se ale přestalo dařit - na Ypres musel kvůli přehřívajícímu se motoru vzdát a podobné to bylo také v Estonsku, zde ale musel odstoupit kvůli tlaku oleje. Na Barumce bral body pouze za sedmé místo.
Když se pak zase trochu chytl na Kypru, tak už bylo trochu pozdě, protože tou dobou měl Kajetan Kajetanowicz už slušný náskok. Když pak Polák v Řecku Severního Ira porazil, bylo o titulu rozhodnuto. Kajetanowicz už na Rallye du Valais ani nestartoval, co tedy po soutěži ve Švýcarsku řekl Craig Breen?
Otázka: Craigu, gratulace k vítězství na Rallye du Valais [otázka polože ještě před vyloučením]. Je to vaše čtvrté vítězství sezony a jste tak teď asfaltovým mistrem. Je to pro vás smířlivé zakončení sezony?Craig Breen: Ano, je to dobrý konec sezony. Byla to moc pěkná rally. Už velmi brzy jsme měli velký náskok, ten jsme se pak tedy snažili kontrolovat. Toto vítězství je poděkováním týmu Peugeot Akademie, Scottovi [Martinovi] a všem, kteří se tohoto projektu účastnili. Je fantastické stát na nejvyšším stupníku podia.
O: Vypadalo to jednoduše, ale jak bylo těžké udržet si koncentraci a neudělat chybu?CB: Bylo to neuvěřitelně těžké, především v sobotu. Měli jsme velký náskok, ale zkoušky jsou velmi těžké. Riziko defektu nebo nějaké chyby je velké - především na šotolinových úsecích. Ačkoliv naše rezerva byla velká, tak bylo těžké najít ideální tempo. Byl to těžký den. Jsem velmi rád, že jsme to zvládli až do cíle.
O: Jak byste shrnul vaší sezonu v ME?CB: Pravděpodobně byla spíše horší než dobrá. Některé věci musím vzít na svoje triko. Vyhrát dubnovou Circuit of Ireland, takovou šanci jsem předtím nikdy neměl, když soutěž nebyla součástí Mistrovství Evropy. Vyhrát tuto rally tak bylo neuvěřitelné
Také vítězství ve Valais je něčím zvláštní. Jsem velkým fanouškem historie ME a tehdejších jezdců. K těm patří také Olivier Burri, kterého jsem jako dítě sledoval v televizi. Je skvělé jet proti někomu jako je on.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.