Po zisku čtvrtého vítězství sezony mohl Craig Breen ve Švýcarsku slavit - jenže to netrvalo dlouho, poté mu komisaři přičetli dvě trestné minuty za použití většího počtu pneumatik, než dovolují předpisy. Tato příhoda jakoby shrnovalo sezonu Ira - smůla, smůla a zase smůla. Zkraje sezony jej ale spousta lidí pasovala za favorita na titul. Jeho vrcholem sezony prý byla Circuit of Ireland.
Craig Breen zažil letos sezonu plnou vrcholů a pádů. Zakončil ji však pozitivně - byl nejrychlejší na poslední soutěži ME ve Švýcarsku. Po úspěších v Lotyšsku, Severním Irsku a Portugalsku to vypadalo, že jezdec Peugeotu míří za titulem. Pak se ale přestalo dařit - na Ypres musel kvůli přehřívajícímu se motoru vzdát a podobné to bylo také v Estonsku, zde ale musel odstoupit kvůli tlaku oleje. Na Barumce bral body pouze za sedmé místo.
Když se pak zase trochu chytl na Kypru, tak už bylo trochu pozdě, protože tou dobou měl Kajetan Kajetanowicz už slušný náskok. Když pak Polák v Řecku Severního Ira porazil, bylo o titulu rozhodnuto. Kajetanowicz už na Rallye du Valais ani nestartoval, co tedy po soutěži ve Švýcarsku řekl Craig Breen?
Otázka: Craigu, gratulace k vítězství na Rallye du Valais [otázka polože ještě před vyloučením]. Je to vaše čtvrté vítězství sezony a jste tak teď asfaltovým mistrem. Je to pro vás smířlivé zakončení sezony?Craig Breen: Ano, je to dobrý konec sezony. Byla to moc pěkná rally. Už velmi brzy jsme měli velký náskok, ten jsme se pak tedy snažili kontrolovat. Toto vítězství je poděkováním týmu Peugeot Akademie, Scottovi [Martinovi] a všem, kteří se tohoto projektu účastnili. Je fantastické stát na nejvyšším stupníku podia.
O: Vypadalo to jednoduše, ale jak bylo těžké udržet si koncentraci a neudělat chybu?CB: Bylo to neuvěřitelně těžké, především v sobotu. Měli jsme velký náskok, ale zkoušky jsou velmi těžké. Riziko defektu nebo nějaké chyby je velké - především na šotolinových úsecích. Ačkoliv naše rezerva byla velká, tak bylo těžké najít ideální tempo. Byl to těžký den. Jsem velmi rád, že jsme to zvládli až do cíle.
O: Jak byste shrnul vaší sezonu v ME?CB: Pravděpodobně byla spíše horší než dobrá. Některé věci musím vzít na svoje triko. Vyhrát dubnovou Circuit of Ireland, takovou šanci jsem předtím nikdy neměl, když soutěž nebyla součástí Mistrovství Evropy. Vyhrát tuto rally tak bylo neuvěřitelné
Také vítězství ve Valais je něčím zvláštní. Jsem velkým fanouškem historie ME a tehdejších jezdců. K těm patří také Olivier Burri, kterého jsem jako dítě sledoval v televizi. Je skvělé jet proti někomu jako je on.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?