Po zisku čtvrtého vítězství sezony mohl Craig Breen ve Švýcarsku slavit - jenže to netrvalo dlouho, poté mu komisaři přičetli dvě trestné minuty za použití většího počtu pneumatik, než dovolují předpisy. Tato příhoda jakoby shrnovalo sezonu Ira - smůla, smůla a zase smůla. Zkraje sezony jej ale spousta lidí pasovala za favorita na titul. Jeho vrcholem sezony prý byla Circuit of Ireland.
Craig Breen zažil letos sezonu plnou vrcholů a pádů. Zakončil ji však pozitivně - byl nejrychlejší na poslední soutěži ME ve Švýcarsku. Po úspěších v Lotyšsku, Severním Irsku a Portugalsku to vypadalo, že jezdec Peugeotu míří za titulem. Pak se ale přestalo dařit - na Ypres musel kvůli přehřívajícímu se motoru vzdát a podobné to bylo také v Estonsku, zde ale musel odstoupit kvůli tlaku oleje. Na Barumce bral body pouze za sedmé místo.
Když se pak zase trochu chytl na Kypru, tak už bylo trochu pozdě, protože tou dobou měl Kajetan Kajetanowicz už slušný náskok. Když pak Polák v Řecku Severního Ira porazil, bylo o titulu rozhodnuto. Kajetanowicz už na Rallye du Valais ani nestartoval, co tedy po soutěži ve Švýcarsku řekl Craig Breen?
Otázka: Craigu, gratulace k vítězství na Rallye du Valais [otázka polože ještě před vyloučením]. Je to vaše čtvrté vítězství sezony a jste tak teď asfaltovým mistrem. Je to pro vás smířlivé zakončení sezony?Craig Breen: Ano, je to dobrý konec sezony. Byla to moc pěkná rally. Už velmi brzy jsme měli velký náskok, ten jsme se pak tedy snažili kontrolovat. Toto vítězství je poděkováním týmu Peugeot Akademie, Scottovi [Martinovi] a všem, kteří se tohoto projektu účastnili. Je fantastické stát na nejvyšším stupníku podia.
O: Vypadalo to jednoduše, ale jak bylo těžké udržet si koncentraci a neudělat chybu?CB: Bylo to neuvěřitelně těžké, především v sobotu. Měli jsme velký náskok, ale zkoušky jsou velmi těžké. Riziko defektu nebo nějaké chyby je velké - především na šotolinových úsecích. Ačkoliv naše rezerva byla velká, tak bylo těžké najít ideální tempo. Byl to těžký den. Jsem velmi rád, že jsme to zvládli až do cíle.
O: Jak byste shrnul vaší sezonu v ME?CB: Pravděpodobně byla spíše horší než dobrá. Některé věci musím vzít na svoje triko. Vyhrát dubnovou Circuit of Ireland, takovou šanci jsem předtím nikdy neměl, když soutěž nebyla součástí Mistrovství Evropy. Vyhrát tuto rally tak bylo neuvěřitelné
Také vítězství ve Valais je něčím zvláštní. Jsem velkým fanouškem historie ME a tehdejších jezdců. K těm patří také Olivier Burri, kterého jsem jako dítě sledoval v televizi. Je skvělé jet proti někomu jako je on.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?