Co říká Kris Meeke na svoje první vítězství v MS v rally, které věnoval svému někdejšímu mentorovi, Colinu McRaeovi? Server motorsport-total.com přinesl zajímavý rozhovor.
Na začátek jen poznamenejme, že se jednalo o první double pro posádky Kris Meeke/Paul Nagle a Mads Ostberg/Jonas Andersson v barvách továrního týmu Citroën, pro značku už to bylo 29. dvojité vítězství. Vítězství Meekea také bylo prvním vítězstvím Brita od Safary Rally 2002, kdy vyhrál právě Colin McRae. V historii MS v rally je Meeke 74. jezdcem, kterému se podařilo vyhrát nějakou soutěž. 25 letý Kris je po Colinu McRaeovi (25 vítězství), Richardu Burnsovi (10) a Rogeru Clarkovi (1) čtvrtým nejúspěšnějším Britem.
Paul Nagle je po Ronanu McNameeovi (1989) druhým irským navigátorem, který vyhrál soutěž MS. Pro Citroën skončila éra čekání na vítězství od Rally Deutschland 2013 a francouzská značka si tak připsala už 94. vítězství v MS a 29. double - to je nejlepší statistika v historii sportu.
Otázka: Krisi, vítězství ve WRC je pro každého jezdce speciální, ale první triumf musí být něčím neobyčejným. Už delší dobu na podiu nestál žádný Brit. Jak se na konci této rally cítíte a jak se cítíte po zisku vašeho prvního vítězství ve WRC?Kris Meeke: Ano, je to neobyčejně dobré. Měl jsem letos problémy dojet do cíle bez nějaké chyby. Moje rychlost byla dobrá, ale musel jsem se konečně zlepšit. Když jsem dojel do Argentiny, tak jsem chtěl získat nějaké body. Od prvního momentu zkoušky Ascochinga jsem se cítil dobře. Někteří kluci měli problémy a já měl 30 vteřinový náskok. Od toho se to pak odvíjelo. Je to neuvěřitelný pocit a bude nějakou dobu tvat, než to pochopím.
(foto: Citroën Racing)
O: Jak velká to byla úleva, když jste dojel do cíle?KM: Na zkoušce jsem byl kompletně koncentrovaný, všechno bylo v pořádku. Nebyla tam žádná dramata. V cíli jsem byl dotazován na tolik otázek. Byl jsem dojatý až k slzám, protože to byla tak dlouhá cesta. Byly na ní určité časové body, ve kterých jsem si myslel, že je moje kariéra minulostí.
Neviděl jsem tehdy žádné možnosti. Toto vítězství bych chtěl věnovat Colinu McRaeovi, protože mi na začátku mé kariéry tolik pomohl. Když mi nikdo něvěřil, tak on to udělal. V Britském mistrovství a Juniorském mistrovství mi pomohl. Bez něj by to nebylo možné, dlužím mu vše. To byl ale nemělo snížit podporu ze strany ostatních lidí. Především Yves Matton mi před dvěma lety dal ve Finsku možnost, když jsem tou dobou žádné možnosti neměl. Tímto vítězstvím mohu hodně splatit.
Kris Meeke při poradě s jedním z členů týmu (foto: Citroën Racing)
O: V neděli dopoledne se všichni strachovali, když jste v cíli první zkoušky nedal žádný rozhovor. Mysleli jsme si, že máte problém. Byl jste tak silně koncentrovaný?KM: Během zkoušky jsem slyšel podivné zvuky a také pocit jsem měl divný. Ve své hlavě jsem se snažil přijít na to, co to bylo. Nebylo to ale nic dramatického, soustředili jsme se na poslední zkoušku.
O: Jak důležité je toto první vítězství pro sebedůvěru? KM: Sebedůvěra byla letos pro mě problémem. Nepodařilo se mi dojet do cíle, ale pro značkové body to bylo velmi důležité. Mezi jezdci jsem měl důvěru, ale něco mě drželo dál od toho, abych vyhrál rally. Bylo mi jasné, že v této sezoně musím udělat něco, protože po roce zkušeností a tvrdé práce jsem dostával sám sebe pod tlak. Dlouhá pauza mezi Mexikem a Argentinou mi pomohla. Vyčistil jsem si hlavu a šel jsem do toho s čistým listem papíru. Museli jsme si zde udělat nový rozpis. To, zdá se, pomohlo.
O: V Mexiku jsem mluvil s vaším inženýrem a on ve vás věřil. Je si jistý, že po vašem prvním vítězství budete pokračovat ve sbírání dalších. Jak odhadujete další průběh sezony?KM: Didier sbíral zkušenosti se Sébastienem Loebem. Kolem sebe mám velmi dobré lidi. Bezpochyby máme silné auto. Zdejší cesty byly nejtvrdší, které jsem kdy viděl a auto fungovalo bez problémů. To je práce týmu a vyplácí se jejich zkušenosti. Vidí, co by teoreticky mohlo fungovat špatně. Mezi zkouškami mi také připomínají, co se může stát. Je tak nutné mít za sebou takový tým.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.