Co říká Kris Meeke na svoje první vítězství v MS v rally, které věnoval svému někdejšímu mentorovi, Colinu McRaeovi? Server motorsport-total.com přinesl zajímavý rozhovor.
Na začátek jen poznamenejme, že se jednalo o první double pro posádky Kris Meeke/Paul Nagle a Mads Ostberg/Jonas Andersson v barvách továrního týmu Citroën, pro značku už to bylo 29. dvojité vítězství. Vítězství Meekea také bylo prvním vítězstvím Brita od Safary Rally 2002, kdy vyhrál právě Colin McRae. V historii MS v rally je Meeke 74. jezdcem, kterému se podařilo vyhrát nějakou soutěž. 25 letý Kris je po Colinu McRaeovi (25 vítězství), Richardu Burnsovi (10) a Rogeru Clarkovi (1) čtvrtým nejúspěšnějším Britem.
Paul Nagle je po Ronanu McNameeovi (1989) druhým irským navigátorem, který vyhrál soutěž MS. Pro Citroën skončila éra čekání na vítězství od Rally Deutschland 2013 a francouzská značka si tak připsala už 94. vítězství v MS a 29. double - to je nejlepší statistika v historii sportu.
Otázka: Krisi, vítězství ve WRC je pro každého jezdce speciální, ale první triumf musí být něčím neobyčejným. Už delší dobu na podiu nestál žádný Brit. Jak se na konci této rally cítíte a jak se cítíte po zisku vašeho prvního vítězství ve WRC?Kris Meeke: Ano, je to neobyčejně dobré. Měl jsem letos problémy dojet do cíle bez nějaké chyby. Moje rychlost byla dobrá, ale musel jsem se konečně zlepšit. Když jsem dojel do Argentiny, tak jsem chtěl získat nějaké body. Od prvního momentu zkoušky Ascochinga jsem se cítil dobře. Někteří kluci měli problémy a já měl 30 vteřinový náskok. Od toho se to pak odvíjelo. Je to neuvěřitelný pocit a bude nějakou dobu tvat, než to pochopím.
(foto: Citroën Racing)
O: Jak velká to byla úleva, když jste dojel do cíle?KM: Na zkoušce jsem byl kompletně koncentrovaný, všechno bylo v pořádku. Nebyla tam žádná dramata. V cíli jsem byl dotazován na tolik otázek. Byl jsem dojatý až k slzám, protože to byla tak dlouhá cesta. Byly na ní určité časové body, ve kterých jsem si myslel, že je moje kariéra minulostí.
Neviděl jsem tehdy žádné možnosti. Toto vítězství bych chtěl věnovat Colinu McRaeovi, protože mi na začátku mé kariéry tolik pomohl. Když mi nikdo něvěřil, tak on to udělal. V Britském mistrovství a Juniorském mistrovství mi pomohl. Bez něj by to nebylo možné, dlužím mu vše. To byl ale nemělo snížit podporu ze strany ostatních lidí. Především Yves Matton mi před dvěma lety dal ve Finsku možnost, když jsem tou dobou žádné možnosti neměl. Tímto vítězstvím mohu hodně splatit.
Kris Meeke při poradě s jedním z členů týmu (foto: Citroën Racing)
O: V neděli dopoledne se všichni strachovali, když jste v cíli první zkoušky nedal žádný rozhovor. Mysleli jsme si, že máte problém. Byl jste tak silně koncentrovaný?KM: Během zkoušky jsem slyšel podivné zvuky a také pocit jsem měl divný. Ve své hlavě jsem se snažil přijít na to, co to bylo. Nebylo to ale nic dramatického, soustředili jsme se na poslední zkoušku.
O: Jak důležité je toto první vítězství pro sebedůvěru? KM: Sebedůvěra byla letos pro mě problémem. Nepodařilo se mi dojet do cíle, ale pro značkové body to bylo velmi důležité. Mezi jezdci jsem měl důvěru, ale něco mě drželo dál od toho, abych vyhrál rally. Bylo mi jasné, že v této sezoně musím udělat něco, protože po roce zkušeností a tvrdé práce jsem dostával sám sebe pod tlak. Dlouhá pauza mezi Mexikem a Argentinou mi pomohla. Vyčistil jsem si hlavu a šel jsem do toho s čistým listem papíru. Museli jsme si zde udělat nový rozpis. To, zdá se, pomohlo.
O: V Mexiku jsem mluvil s vaším inženýrem a on ve vás věřil. Je si jistý, že po vašem prvním vítězství budete pokračovat ve sbírání dalších. Jak odhadujete další průběh sezony?KM: Didier sbíral zkušenosti se Sébastienem Loebem. Kolem sebe mám velmi dobré lidi. Bezpochyby máme silné auto. Zdejší cesty byly nejtvrdší, které jsem kdy viděl a auto fungovalo bez problémů. To je práce týmu a vyplácí se jejich zkušenosti. Vidí, co by teoreticky mohlo fungovat špatně. Mezi zkouškami mi také připomínají, co se může stát. Je tak nutné mít za sebou takový tým.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.