Matton: Ostberg i Meeke mohou vyhrát

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Citroën Racing
iM2 23. dubna 2015 17:42
Sdílej:

Poslední vítězství Citroënu je již pěkně vousaté. Šéf továrního týmu, Yves Matton, je ale i tak přesvědčen, že se jeho jezdci v této sezoně postaví na nejvyšší stupínek, jak prozradil v rozhovoru pro německý 'rallye-magazin.de'. Pomoci by jim k tomu mělo vylepšené auto.

O: Citroën je mezi značkami až čtvrtý, jak hodnotíte start do sezony z pohledu vašeho týmu?Yves Matton: Jasně, když chcete být v mistrovství druzí a jste čtvrtí, tak to není tak, jak jste si představovali. Nejhorší bylo vystoupení ve Švédsku. Tam jsme čekali umístění na podium, ale kvuli menším technickým problémům a jezdeckým chybám jsme se nedočkali.

Když to chceme vnímat pozitivně, tak Sébastien Loeb na Monte Carlu prokázal potenciál auta a Mads Ostberg v Mexiku vybojoval druhé místo. Auto funguje dobře, teď musíme jen odvést lepší výkon a také potřebujeme trošku více štěstí.

O: Jaká je vaše strategie, abyste získali lepší výsledky? Jak můžete pomoci jezdcům, aby byli úspěšnější?YM: S Krisem už více než rok intenzivně pracujeme. Ve druhé polovině roku ukázal zajímavé věci, ale letos to zatím nejde tak, jak jsme čekali. Snažíme se to pochopit. Teď nechci zabíhat do detailů a už vůbec prozrazovat, co všechno už jsme se pro něj pokusili udělat. 

Od Švédska tým čekal víc...

Občas, když člověk až moc pracuje, tak se jeho výkony zhorší. Kris chce bezpodmínečně něco ukázat a být rychlý. Občas to ale chce čas a zkusit dělat i jiné věci.

O: Známe možné tempo Krise i Madse, myslíte si, že zvládnou vyhrát rally?YM: Ano, určitě. Vím, že letos budou moci nějakou rally vyhrát. Jsem také přesvědčen o tom, že máme vítězný vůz. Na něm budeme i nadále pracovat.

O: Jaká vylepšení ještě na autě letos uvidíme?YM: První krok příjde v Portugalsku, kde nasadíme nový aerodynamický balíček. Teď pracujeme na hlavních bodech pro druhou polovinu sezony. Aktuálně je těžké odhadovat, kdy je nasadíme. Hodně záleží od následujících testů. 

...to výkon Madse Ostberga v Mexiku všechny v týmu povzbudil (foto: Citroën Racing)

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.