Matton: Ostberg i Meeke mohou vyhrát

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Citroën Racing
iM2 23. dubna 2015 17:42
Sdílej:

Poslední vítězství Citroënu je již pěkně vousaté. Šéf továrního týmu, Yves Matton, je ale i tak přesvědčen, že se jeho jezdci v této sezoně postaví na nejvyšší stupínek, jak prozradil v rozhovoru pro německý 'rallye-magazin.de'. Pomoci by jim k tomu mělo vylepšené auto.

O: Citroën je mezi značkami až čtvrtý, jak hodnotíte start do sezony z pohledu vašeho týmu?Yves Matton: Jasně, když chcete být v mistrovství druzí a jste čtvrtí, tak to není tak, jak jste si představovali. Nejhorší bylo vystoupení ve Švédsku. Tam jsme čekali umístění na podium, ale kvuli menším technickým problémům a jezdeckým chybám jsme se nedočkali.

Když to chceme vnímat pozitivně, tak Sébastien Loeb na Monte Carlu prokázal potenciál auta a Mads Ostberg v Mexiku vybojoval druhé místo. Auto funguje dobře, teď musíme jen odvést lepší výkon a také potřebujeme trošku více štěstí.

O: Jaká je vaše strategie, abyste získali lepší výsledky? Jak můžete pomoci jezdcům, aby byli úspěšnější?YM: S Krisem už více než rok intenzivně pracujeme. Ve druhé polovině roku ukázal zajímavé věci, ale letos to zatím nejde tak, jak jsme čekali. Snažíme se to pochopit. Teď nechci zabíhat do detailů a už vůbec prozrazovat, co všechno už jsme se pro něj pokusili udělat. 

Od Švédska tým čekal víc...

Občas, když člověk až moc pracuje, tak se jeho výkony zhorší. Kris chce bezpodmínečně něco ukázat a být rychlý. Občas to ale chce čas a zkusit dělat i jiné věci.

O: Známe možné tempo Krise i Madse, myslíte si, že zvládnou vyhrát rally?YM: Ano, určitě. Vím, že letos budou moci nějakou rally vyhrát. Jsem také přesvědčen o tom, že máme vítězný vůz. Na něm budeme i nadále pracovat.

O: Jaká vylepšení ještě na autě letos uvidíme?YM: První krok příjde v Portugalsku, kde nasadíme nový aerodynamický balíček. Teď pracujeme na hlavních bodech pro druhou polovinu sezony. Aktuálně je těžké odhadovat, kdy je nasadíme. Hodně záleží od následujících testů. 

...to výkon Madse Ostberga v Mexiku všechny v týmu povzbudil (foto: Citroën Racing)

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.