Poslední vítězství Citroënu je již pěkně vousaté. Šéf továrního týmu, Yves Matton, je ale i tak přesvědčen, že se jeho jezdci v této sezoně postaví na nejvyšší stupínek, jak prozradil v rozhovoru pro německý 'rallye-magazin.de'. Pomoci by jim k tomu mělo vylepšené auto.
O: Citroën je mezi značkami až čtvrtý, jak hodnotíte start do sezony z pohledu vašeho týmu?Yves Matton: Jasně, když chcete být v mistrovství druzí a jste čtvrtí, tak to není tak, jak jste si představovali. Nejhorší bylo vystoupení ve Švédsku. Tam jsme čekali umístění na podium, ale kvuli menším technickým problémům a jezdeckým chybám jsme se nedočkali.
Když to chceme vnímat pozitivně, tak Sébastien Loeb na Monte Carlu prokázal potenciál auta a Mads Ostberg v Mexiku vybojoval druhé místo. Auto funguje dobře, teď musíme jen odvést lepší výkon a také potřebujeme trošku více štěstí.
O: Jaká je vaše strategie, abyste získali lepší výsledky? Jak můžete pomoci jezdcům, aby byli úspěšnější?YM: S Krisem už více než rok intenzivně pracujeme. Ve druhé polovině roku ukázal zajímavé věci, ale letos to zatím nejde tak, jak jsme čekali. Snažíme se to pochopit. Teď nechci zabíhat do detailů a už vůbec prozrazovat, co všechno už jsme se pro něj pokusili udělat.
Od Švédska tým čekal víc...
Občas, když člověk až moc pracuje, tak se jeho výkony zhorší. Kris chce bezpodmínečně něco ukázat a být rychlý. Občas to ale chce čas a zkusit dělat i jiné věci.
O: Známe možné tempo Krise i Madse, myslíte si, že zvládnou vyhrát rally?YM: Ano, určitě. Vím, že letos budou moci nějakou rally vyhrát. Jsem také přesvědčen o tom, že máme vítězný vůz. Na něm budeme i nadále pracovat.
O: Jaká vylepšení ještě na autě letos uvidíme?YM: První krok příjde v Portugalsku, kde nasadíme nový aerodynamický balíček. Teď pracujeme na hlavních bodech pro druhou polovinu sezony. Aktuálně je těžké odhadovat, kdy je nasadíme. Hodně záleží od následujících testů.
...to výkon Madse Ostberga v Mexiku všechny v týmu povzbudil (foto: Citroën Racing)
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.