Matton: Ostberg i Meeke mohou vyhrát

Ostberg, Mads - Andersson, Jonas
Ostberg, Mads - Andersson, Jonas, foto: Citroën Racing
iM2 23. dubna 2015 17:42
Sdílej:

Poslední vítězství Citroënu je již pěkně vousaté. Šéf továrního týmu, Yves Matton, je ale i tak přesvědčen, že se jeho jezdci v této sezoně postaví na nejvyšší stupínek, jak prozradil v rozhovoru pro německý 'rallye-magazin.de'. Pomoci by jim k tomu mělo vylepšené auto.

O: Citroën je mezi značkami až čtvrtý, jak hodnotíte start do sezony z pohledu vašeho týmu?Yves Matton: Jasně, když chcete být v mistrovství druzí a jste čtvrtí, tak to není tak, jak jste si představovali. Nejhorší bylo vystoupení ve Švédsku. Tam jsme čekali umístění na podium, ale kvuli menším technickým problémům a jezdeckým chybám jsme se nedočkali.

Když to chceme vnímat pozitivně, tak Sébastien Loeb na Monte Carlu prokázal potenciál auta a Mads Ostberg v Mexiku vybojoval druhé místo. Auto funguje dobře, teď musíme jen odvést lepší výkon a také potřebujeme trošku více štěstí.

O: Jaká je vaše strategie, abyste získali lepší výsledky? Jak můžete pomoci jezdcům, aby byli úspěšnější?YM: S Krisem už více než rok intenzivně pracujeme. Ve druhé polovině roku ukázal zajímavé věci, ale letos to zatím nejde tak, jak jsme čekali. Snažíme se to pochopit. Teď nechci zabíhat do detailů a už vůbec prozrazovat, co všechno už jsme se pro něj pokusili udělat. 

Od Švédska tým čekal víc...

Občas, když člověk až moc pracuje, tak se jeho výkony zhorší. Kris chce bezpodmínečně něco ukázat a být rychlý. Občas to ale chce čas a zkusit dělat i jiné věci.

O: Známe možné tempo Krise i Madse, myslíte si, že zvládnou vyhrát rally?YM: Ano, určitě. Vím, že letos budou moci nějakou rally vyhrát. Jsem také přesvědčen o tom, že máme vítězný vůz. Na něm budeme i nadále pracovat.

O: Jaká vylepšení ještě na autě letos uvidíme?YM: První krok příjde v Portugalsku, kde nasadíme nový aerodynamický balíček. Teď pracujeme na hlavních bodech pro druhou polovinu sezony. Aktuálně je těžké odhadovat, kdy je nasadíme. Hodně záleží od následujících testů. 

...to výkon Madse Ostberga v Mexiku všechny v týmu povzbudil (foto: Citroën Racing)

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.