Sébastien Ogier má po pouhých třech závodech letošní sezony už poměrně pěkný náskok na čele tabulky jezdců. Nakonec, není se čemu divit, vždyť vyhrál tři závody v řadě. Francouz tak má moc pěknou výchozí pozici.
Tři vítězství z prvních třech soutěží a v průběžném pořadí náskok už 34 bodů. Letos se Sébastienu Ogierovi ve WRC ještě nedokázal nikdo postavit. Zatímco konkurence chybuje, tak Francouz předvádí jeden bezchybný výkon za druhým a už zkraje sezony rázně vykročil za ziskem svého třetího titulu v řadě. Samozřejmě, rozhodnuto ještě není o ničem a v dlouhém průběhu sezony se toho může stát ještě hodně. Co řekl Sébastien Ogier na pozávodní tiskovce v Mexiku?
Otázka: Sebastiene, viděli jsme o tomto víkendu od vás neuvěřitelné představení a úžasné vítězství zde v Mexiku. Určitě jste neočekával, že vyhrajete všechny tři úvodní rally sezony, nebo?Sébastien Ogier: Na popsání tohoto víkendu mi chybí slova. Vypadalo to hůř, než to nakonec bylo. Už od začátku to vypadalo hodně obtížně, startovat na jedné z nejtěžších rally sezony jako první. Vše šlo ale perfektně. Náš výběr gum byl dobrý a ve správný moment jsme měli také trochu štěstí. Julien a já jsme tvrdě tlačili, neudělali žádnou chybu a byli naší pozicí v pátek překvapení. Tehdy jsme zjistili, že budeme moci bojovat o vítězství.
O: Necítili jste vůbec žádný tlak?SO: Nebyl jsem pod žádným tlakem. OK, sice jsem musel jako první na trať, ale měl jsem na kontě už body z prvních dvou rally. Díky tomu ten tlak nespočíval na mých ramenou. Pracoval jsem tvrději než kdy jindy, dokonce i v testech, kdy šlo o najití správného nastavení. Auto za kluzkých podmínek fungovalo lépe než kdy předtím.
O: Co pro vás Rally Mexiko znamená? SO: Mám jí hodně rád. Začala tam před několika lety vítězstvím v juniorské kategorii moje kariéra ve WRC. Vždy se sem rád vracím. Cesty mi sedí, mohl jsem kontrolovat tempo a vyjet si slušný náskok. Teď by to nemělo vyznít arogantně, ale nemusel jsem tentokrát ani tak tvrdě bojovat. Tyto cesty jsou pro mě jako dělané.
O: A pak jste ještě vyhrál Power Stage!SO: Tuto zkoušku mám obzvláště rád. Neměli bychom ale zapomínat, že jsou odjety teprve tři ze třinácti soutěží. Nesmíme odpočívat! Cesta je ještě dlouhá a je tu ještě hodně práce. Teď bude následovat pět šotolinových soutěží v řadě. To může být výhodnou, ale tak jako o tomto víkendu to nemusí vždy jít. Může se toho ještě hodně stát a také že se stane. Po třech soutěžích jsme ve skvělé pozici, ještě je před námi dlouhá cesta.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?