Ogier se pod tlakem v Mexiku necítil, spíše vytvářel tlak na ostatní on

Volkswagen Motorsport
Volkswagen Motorsport, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 12. března 2015 22:05
Sdílej:

Sébastien Ogier má po pouhých třech závodech letošní sezony už poměrně pěkný náskok na čele tabulky jezdců. Nakonec, není se čemu divit, vždyť vyhrál tři závody v řadě. Francouz tak má moc pěknou výchozí pozici.

Tři vítězství z prvních třech soutěží a v průběžném pořadí náskok už 34 bodů. Letos se Sébastienu Ogierovi ve WRC ještě nedokázal nikdo postavit. Zatímco konkurence chybuje, tak Francouz předvádí jeden bezchybný výkon za druhým a už zkraje sezony rázně vykročil za ziskem svého třetího titulu v řadě. Samozřejmě, rozhodnuto ještě není o ničem a v dlouhém průběhu sezony se toho může stát ještě hodně. Co řekl Sébastien Ogier na pozávodní tiskovce v Mexiku?

Otázka: Sebastiene, viděli jsme o tomto víkendu od vás neuvěřitelné představení a úžasné vítězství zde v Mexiku. Určitě jste neočekával, že vyhrajete všechny tři úvodní rally sezony, nebo?Sébastien Ogier: Na popsání tohoto víkendu mi chybí slova. Vypadalo to hůř, než to nakonec bylo. Už od začátku to vypadalo hodně obtížně, startovat na jedné z nejtěžších rally sezony jako první. Vše šlo ale perfektně. Náš výběr gum byl dobrý a ve správný moment jsme měli také trochu štěstí. Julien a já jsme tvrdě tlačili, neudělali žádnou chybu a byli naší pozicí v pátek překvapení. Tehdy jsme zjistili, že budeme moci bojovat o vítězství.

O: Necítili jste vůbec žádný tlak?SO: Nebyl jsem pod žádným tlakem. OK, sice jsem musel jako první na trať, ale měl jsem na kontě už body z prvních dvou rally. Díky tomu ten tlak nespočíval na mých ramenou. Pracoval jsem tvrději než kdy jindy, dokonce i v testech, kdy šlo o najití správného nastavení. Auto za kluzkých podmínek fungovalo lépe než kdy předtím.

O: Co pro vás Rally Mexiko znamená? SO: Mám jí hodně rád. Začala tam před několika lety vítězstvím v juniorské kategorii moje kariéra ve WRC. Vždy se sem rád vracím. Cesty mi sedí, mohl jsem kontrolovat tempo a vyjet si slušný náskok. Teď by to nemělo vyznít arogantně, ale nemusel jsem tentokrát ani tak tvrdě bojovat. Tyto cesty jsou pro mě jako dělané.

O: A pak jste ještě vyhrál Power Stage!SO: Tuto zkoušku mám obzvláště rád. Neměli bychom ale zapomínat, že jsou odjety teprve tři ze třinácti soutěží. Nesmíme odpočívat! Cesta je ještě dlouhá a je tu ještě hodně práce. Teď bude následovat pět šotolinových soutěží v řadě. To může být výhodnou, ale tak jako o tomto víkendu to nemusí vždy jít. Může se toho ještě hodně stát a také že se stane. Po třech soutěžích jsme ve skvělé pozici, ještě je před námi dlouhá cesta. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.