Sébastien Ogier má po pouhých třech závodech letošní sezony už poměrně pěkný náskok na čele tabulky jezdců. Nakonec, není se čemu divit, vždyť vyhrál tři závody v řadě. Francouz tak má moc pěknou výchozí pozici.
Tři vítězství z prvních třech soutěží a v průběžném pořadí náskok už 34 bodů. Letos se Sébastienu Ogierovi ve WRC ještě nedokázal nikdo postavit. Zatímco konkurence chybuje, tak Francouz předvádí jeden bezchybný výkon za druhým a už zkraje sezony rázně vykročil za ziskem svého třetího titulu v řadě. Samozřejmě, rozhodnuto ještě není o ničem a v dlouhém průběhu sezony se toho může stát ještě hodně. Co řekl Sébastien Ogier na pozávodní tiskovce v Mexiku?
Otázka: Sebastiene, viděli jsme o tomto víkendu od vás neuvěřitelné představení a úžasné vítězství zde v Mexiku. Určitě jste neočekával, že vyhrajete všechny tři úvodní rally sezony, nebo?Sébastien Ogier: Na popsání tohoto víkendu mi chybí slova. Vypadalo to hůř, než to nakonec bylo. Už od začátku to vypadalo hodně obtížně, startovat na jedné z nejtěžších rally sezony jako první. Vše šlo ale perfektně. Náš výběr gum byl dobrý a ve správný moment jsme měli také trochu štěstí. Julien a já jsme tvrdě tlačili, neudělali žádnou chybu a byli naší pozicí v pátek překvapení. Tehdy jsme zjistili, že budeme moci bojovat o vítězství.
O: Necítili jste vůbec žádný tlak?SO: Nebyl jsem pod žádným tlakem. OK, sice jsem musel jako první na trať, ale měl jsem na kontě už body z prvních dvou rally. Díky tomu ten tlak nespočíval na mých ramenou. Pracoval jsem tvrději než kdy jindy, dokonce i v testech, kdy šlo o najití správného nastavení. Auto za kluzkých podmínek fungovalo lépe než kdy předtím.
O: Co pro vás Rally Mexiko znamená? SO: Mám jí hodně rád. Začala tam před několika lety vítězstvím v juniorské kategorii moje kariéra ve WRC. Vždy se sem rád vracím. Cesty mi sedí, mohl jsem kontrolovat tempo a vyjet si slušný náskok. Teď by to nemělo vyznít arogantně, ale nemusel jsem tentokrát ani tak tvrdě bojovat. Tyto cesty jsou pro mě jako dělané.
O: A pak jste ještě vyhrál Power Stage!SO: Tuto zkoušku mám obzvláště rád. Neměli bychom ale zapomínat, že jsou odjety teprve tři ze třinácti soutěží. Nesmíme odpočívat! Cesta je ještě dlouhá a je tu ještě hodně práce. Teď bude následovat pět šotolinových soutěží v řadě. To může být výhodnou, ale tak jako o tomto víkendu to nemusí vždy jít. Může se toho ještě hodně stát a také že se stane. Po třech soutěžích jsme ve skvělé pozici, ještě je před námi dlouhá cesta.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.