Sébastien Ogier má po pouhých třech závodech letošní sezony už poměrně pěkný náskok na čele tabulky jezdců. Nakonec, není se čemu divit, vždyť vyhrál tři závody v řadě. Francouz tak má moc pěknou výchozí pozici.
Tři vítězství z prvních třech soutěží a v průběžném pořadí náskok už 34 bodů. Letos se Sébastienu Ogierovi ve WRC ještě nedokázal nikdo postavit. Zatímco konkurence chybuje, tak Francouz předvádí jeden bezchybný výkon za druhým a už zkraje sezony rázně vykročil za ziskem svého třetího titulu v řadě. Samozřejmě, rozhodnuto ještě není o ničem a v dlouhém průběhu sezony se toho může stát ještě hodně. Co řekl Sébastien Ogier na pozávodní tiskovce v Mexiku?
Otázka: Sebastiene, viděli jsme o tomto víkendu od vás neuvěřitelné představení a úžasné vítězství zde v Mexiku. Určitě jste neočekával, že vyhrajete všechny tři úvodní rally sezony, nebo?Sébastien Ogier: Na popsání tohoto víkendu mi chybí slova. Vypadalo to hůř, než to nakonec bylo. Už od začátku to vypadalo hodně obtížně, startovat na jedné z nejtěžších rally sezony jako první. Vše šlo ale perfektně. Náš výběr gum byl dobrý a ve správný moment jsme měli také trochu štěstí. Julien a já jsme tvrdě tlačili, neudělali žádnou chybu a byli naší pozicí v pátek překvapení. Tehdy jsme zjistili, že budeme moci bojovat o vítězství.
O: Necítili jste vůbec žádný tlak?SO: Nebyl jsem pod žádným tlakem. OK, sice jsem musel jako první na trať, ale měl jsem na kontě už body z prvních dvou rally. Díky tomu ten tlak nespočíval na mých ramenou. Pracoval jsem tvrději než kdy jindy, dokonce i v testech, kdy šlo o najití správného nastavení. Auto za kluzkých podmínek fungovalo lépe než kdy předtím.
O: Co pro vás Rally Mexiko znamená? SO: Mám jí hodně rád. Začala tam před několika lety vítězstvím v juniorské kategorii moje kariéra ve WRC. Vždy se sem rád vracím. Cesty mi sedí, mohl jsem kontrolovat tempo a vyjet si slušný náskok. Teď by to nemělo vyznít arogantně, ale nemusel jsem tentokrát ani tak tvrdě bojovat. Tyto cesty jsou pro mě jako dělané.
O: A pak jste ještě vyhrál Power Stage!SO: Tuto zkoušku mám obzvláště rád. Neměli bychom ale zapomínat, že jsou odjety teprve tři ze třinácti soutěží. Nesmíme odpočívat! Cesta je ještě dlouhá a je tu ještě hodně práce. Teď bude následovat pět šotolinových soutěží v řadě. To může být výhodnou, ale tak jako o tomto víkendu to nemusí vždy jít. Může se toho ještě hodně stát a také že se stane. Po třech soutěžích jsme ve skvělé pozici, ještě je před námi dlouhá cesta.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?