Ukrajinec Yury Protasov svým výkonem ve Švédsku a ziskem devátého místa překvapil asi spoustu lidí. Jak sám přiznává, překvapil i sám sebe. Je třeba mít také na paměti, že Yury debutoval ve WRC právě ve Švédsku roku 2011. O čtyři roky později zde dokázal vyhrát i RZ, s jezdcem si promluvil server irallylive.com.
Otázka: Vidíte signifinantní rozdíl mezi vaším výkonem v letošním Švédsku a v tom loňském? Vaše jízda překvapila spoustu lidí a poté, co jste vyhrál RZ, tak si Vás media začala opravdu všímat - v tom nejlepším smyslu. Navíc máte privátní tým, co se tedy změnilo?Yury Protasov: Švédsko pro mě začalo jako velmi složitá rally, ale během let jsem získal spoustu zkušeností a teď je jednou z mých nejoblíbenějších. Letos jsem začal být na Twitteru (@yuriprotasov) a doposud mám 1000 lidí, kteří mě sledují a od fanoušků dostávám velice pěkné zprávy! Co se změnilo před tímto rokem, je, že mám před soutěží mnohem více povzbudivých vzkazů... to dělá velký rozdíl.
O: Na svém účtu na Twitteru jste nedávno zmínil, že do Mexika pojede se stejným autem. Jak se těšíte na tak dramatickou klimatickou změnu? YP: Ano, už se hodně těším na to, jak budu opět s tímto autem na šotolině závodit.
O: Je to první soutěž letošního kalendáře na horké šotolině - zdá se, že jste si na tomto typu podkladu jistý.YP: Ano, jízdu na šotolině si užívám více než na jakémkoliv jiném druhu terénu.
Yury s Fiestou RS WRC vloni na šotolině ve Španělsku
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.