Ukrajinec Yury Protasov svým výkonem ve Švédsku a ziskem devátého místa překvapil asi spoustu lidí. Jak sám přiznává, překvapil i sám sebe. Je třeba mít také na paměti, že Yury debutoval ve WRC právě ve Švédsku roku 2011. O čtyři roky později zde dokázal vyhrát i RZ, s jezdcem si promluvil server irallylive.com.
Otázka: Vidíte signifinantní rozdíl mezi vaším výkonem v letošním Švédsku a v tom loňském? Vaše jízda překvapila spoustu lidí a poté, co jste vyhrál RZ, tak si Vás media začala opravdu všímat - v tom nejlepším smyslu. Navíc máte privátní tým, co se tedy změnilo?Yury Protasov: Švédsko pro mě začalo jako velmi složitá rally, ale během let jsem získal spoustu zkušeností a teď je jednou z mých nejoblíbenějších. Letos jsem začal být na Twitteru (@yuriprotasov) a doposud mám 1000 lidí, kteří mě sledují a od fanoušků dostávám velice pěkné zprávy! Co se změnilo před tímto rokem, je, že mám před soutěží mnohem více povzbudivých vzkazů... to dělá velký rozdíl.
O: Na svém účtu na Twitteru jste nedávno zmínil, že do Mexika pojede se stejným autem. Jak se těšíte na tak dramatickou klimatickou změnu? YP: Ano, už se hodně těším na to, jak budu opět s tímto autem na šotolině závodit.
O: Je to první soutěž letošního kalendáře na horké šotolině - zdá se, že jste si na tomto typu podkladu jistý.YP: Ano, jízdu na šotolině si užívám více než na jakémkoliv jiném druhu terénu.
Yury s Fiestou RS WRC vloni na šotolině ve Španělsku
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.