Abbring bojuje o místo ve WRC

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
iM2 4. prosince 2014 12:23
Sdílej:

Kevin Abbring byl jedním z nejrychlejších v ME v tomto roce. Jezdce Peugeot Rally Academy však často srážely technické problémy. V krátkém rozhovoru pro server fiaerc.com se ohlíží za závěrem sezony a promluvil také o sezoně následující.

O: Jak důležité pro Vás bylo dokončit na podium na Korsice?Kevin Abbring: Vzhledem k tomu, že jsme letos nedokončili spoustu závodů, tak to byl skvělý výsledek i výkon. Jasně, auta RRC nejsou stejná jako auta R5 a na těchto typech tratích jsou podstatně lepší, ale i tak by bylo velmi těžké bojovat se stejnou technikou o vítězství.

Tohle byla moje teprve osmá nebo devátá rally na asfaltu s vozem s pohonem obou náprav. Takže si myslím, že můžeme být spokojeni. Trošku jsme bojovali s nastavením pro tuto rally, ale jinak myslím, že jsme získali dost zkušeností na to, abychom mohli v budoucnu bojovat o vítězství.

O: A co rok 2015, je zde šance, že pojede více závodů v ERC?KA: Upřímně, bojuji o místo ve WRC. Chtěl bych tam jezdit. Jezdil jsem tam v roce 2012 a hledám cestu, jak se tam vrátit. Každopádně, tohle byl dost dobrý rok v ERC, potkalo nás dost problémů a odjeli několik složitých soutěží. Snad jsem na nich ukázal dobrou rychlost a potenciál pro příští rok. Možná ale, že z toho bude další rok v ERC, ještě opravdu nevím.

Abbring má s MS zkušenosti z roku 2012 a týmu Volkswagen

O: Za svoje výkony v roce 2014 jste získal Colin McRae ERC Flat Out Trophy Driver of the Year [cena Colina McRae pro jezdce roku], co to pro Vás znamená?KA: Hodně. Letos jsme ukázali dobrou rychlost. Ne vždy jsme ale měli to štěstí, aby naše výsledky byly odrazem našich výkonů. To je příjemné vědět, takže moc děkuji týmu za tu skvělou práci, kterou během roku odvedl. Bylo skvělé zakončit rok třetím místem z Korsiky. 

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?