Abbring bojuje o místo ve WRC

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
iM2 4. prosince 2014 12:23
Sdílej:

Kevin Abbring byl jedním z nejrychlejších v ME v tomto roce. Jezdce Peugeot Rally Academy však často srážely technické problémy. V krátkém rozhovoru pro server fiaerc.com se ohlíží za závěrem sezony a promluvil také o sezoně následující.

O: Jak důležité pro Vás bylo dokončit na podium na Korsice?Kevin Abbring: Vzhledem k tomu, že jsme letos nedokončili spoustu závodů, tak to byl skvělý výsledek i výkon. Jasně, auta RRC nejsou stejná jako auta R5 a na těchto typech tratích jsou podstatně lepší, ale i tak by bylo velmi těžké bojovat se stejnou technikou o vítězství.

Tohle byla moje teprve osmá nebo devátá rally na asfaltu s vozem s pohonem obou náprav. Takže si myslím, že můžeme být spokojeni. Trošku jsme bojovali s nastavením pro tuto rally, ale jinak myslím, že jsme získali dost zkušeností na to, abychom mohli v budoucnu bojovat o vítězství.

O: A co rok 2015, je zde šance, že pojede více závodů v ERC?KA: Upřímně, bojuji o místo ve WRC. Chtěl bych tam jezdit. Jezdil jsem tam v roce 2012 a hledám cestu, jak se tam vrátit. Každopádně, tohle byl dost dobrý rok v ERC, potkalo nás dost problémů a odjeli několik složitých soutěží. Snad jsem na nich ukázal dobrou rychlost a potenciál pro příští rok. Možná ale, že z toho bude další rok v ERC, ještě opravdu nevím.

Abbring má s MS zkušenosti z roku 2012 a týmu Volkswagen

O: Za svoje výkony v roce 2014 jste získal Colin McRae ERC Flat Out Trophy Driver of the Year [cena Colina McRae pro jezdce roku], co to pro Vás znamená?KA: Hodně. Letos jsme ukázali dobrou rychlost. Ne vždy jsme ale měli to štěstí, aby naše výsledky byly odrazem našich výkonů. To je příjemné vědět, takže moc děkuji týmu za tu skvělou práci, kterou během roku odvedl. Bylo skvělé zakončit rok třetím místem z Korsiky. 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.