Sébastien Ogier po víkendovém vítězství na Rally Mexiko děkuje svému týmu za perfektně připravené auto.
Jezdec týmu Volkswagen vyhrál o víkendu Rally Mexiko poměrně dominantním způsobem. Úřadující mistr světa zajel nejrychlejší čas na 14 z 22 RZ a zajistil si tak svoje již 18. vítězství ve WRC. Na tiskové konferenci po soutěži děkoval svému týmu a prozradil také, že i on měl jeden horký moment během soutěže. Dodal navíc, že na závěrečné Power Stage nechtěl nic riskovat.
Gratulace Sébastiene, vaše 2. vítězství zde v Mexiku a celkově už 18. ve WRC. Vaším jediným cílem zde bylo vyhrát, jak jste teď tedy spokojen? Sébastien Ogier: Je to samozřejmě velice uspokojivé. Ve čtvrtek jsem vám na tiskové konferenci řekl, že mým cílem je vyhrát tuto rally. To se nám podařilo, za což jsem hodně rád. Je pro mě důležité pogratulovat celému týmu.
Polo pro mě bylo fantastické. Nic se nepokazilo, neměli jsme žádné problémy, byli jsme silní a rychlí. Velký dík patří všem. S Julienem [Ingrassiou] jsme si soutěž dobře rozvrhli a brzy převzali vedení. Na trati jsme byli jako druzí a pak jsme soutěž už kontrolovali. Jari-Matti [Latvala] také odvedl dobrou práci a na konci je double pro VW a 18. vítězství pro mě.
V Mexiku se Seb Ogier vyvaroval jakýchkoliv problémů
Byl to těžký víkend, ale vy jste předvedl takřka perfektní výkon. Díky nejrychlejšímu času na poslední RZ jste už získal 250 mistrovských bodů ve WRC.SO: Nebylo to tak jednoduché. Byl tam jeden moment, ve kterém to bylo těžké a opravdu kluzké. Nebyla to moje chyba, ale v sobotu večer ležely nějaké kameny ve stopě. Byl jsem na limitu a málem jsem vypadl, nárazu jsem se už ale nestačil vyhnout. To se zde ale stává běžně. Nevzpomínám si na žádnou Rally Mexiko, která by byla bez kamenů na cestě.
Z Power Stage si také odvážíte maximální bodový příděl a před Portugalskem teď vedete šampionát. V sobotu večer jste navnadil Jariho-Mattiho Latvalu, když jste řekl, že nechcete vyhrát žádné body [na Power Stage], protože byste musel v Portugalsku čistit trať. Nevěřil vám a měl pravdu. Byl to od začátku váš plán, získat co možná nejvíce bodů?SO: Opravdu jsem nad tím přemýšlel. Jsem chytrý a chci využít každé situace. Chtěl jsem tedy využít i této možnosti. Myslel jsem si, že by v Portugalsku mohlo pršet a pak by bylo výhodou otevírat zkoušky. Pak jsem ale dospěl k názoru, že by bylo hloupé zde nechat tři body. Přemýšlel jsem o tom. Nemám ale žádný strach z toho jet jako první a chci to v Portugalsku dokázat.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.