Sébastien Ogier po víkendovém vítězství na Rally Mexiko děkuje svému týmu za perfektně připravené auto.
Jezdec týmu Volkswagen vyhrál o víkendu Rally Mexiko poměrně dominantním způsobem. Úřadující mistr světa zajel nejrychlejší čas na 14 z 22 RZ a zajistil si tak svoje již 18. vítězství ve WRC. Na tiskové konferenci po soutěži děkoval svému týmu a prozradil také, že i on měl jeden horký moment během soutěže. Dodal navíc, že na závěrečné Power Stage nechtěl nic riskovat.
Gratulace Sébastiene, vaše 2. vítězství zde v Mexiku a celkově už 18. ve WRC. Vaším jediným cílem zde bylo vyhrát, jak jste teď tedy spokojen? Sébastien Ogier: Je to samozřejmě velice uspokojivé. Ve čtvrtek jsem vám na tiskové konferenci řekl, že mým cílem je vyhrát tuto rally. To se nám podařilo, za což jsem hodně rád. Je pro mě důležité pogratulovat celému týmu.
Polo pro mě bylo fantastické. Nic se nepokazilo, neměli jsme žádné problémy, byli jsme silní a rychlí. Velký dík patří všem. S Julienem [Ingrassiou] jsme si soutěž dobře rozvrhli a brzy převzali vedení. Na trati jsme byli jako druzí a pak jsme soutěž už kontrolovali. Jari-Matti [Latvala] také odvedl dobrou práci a na konci je double pro VW a 18. vítězství pro mě.
V Mexiku se Seb Ogier vyvaroval jakýchkoliv problémů
Byl to těžký víkend, ale vy jste předvedl takřka perfektní výkon. Díky nejrychlejšímu času na poslední RZ jste už získal 250 mistrovských bodů ve WRC.SO: Nebylo to tak jednoduché. Byl tam jeden moment, ve kterém to bylo těžké a opravdu kluzké. Nebyla to moje chyba, ale v sobotu večer ležely nějaké kameny ve stopě. Byl jsem na limitu a málem jsem vypadl, nárazu jsem se už ale nestačil vyhnout. To se zde ale stává běžně. Nevzpomínám si na žádnou Rally Mexiko, která by byla bez kamenů na cestě.
Z Power Stage si také odvážíte maximální bodový příděl a před Portugalskem teď vedete šampionát. V sobotu večer jste navnadil Jariho-Mattiho Latvalu, když jste řekl, že nechcete vyhrát žádné body [na Power Stage], protože byste musel v Portugalsku čistit trať. Nevěřil vám a měl pravdu. Byl to od začátku váš plán, získat co možná nejvíce bodů?SO: Opravdu jsem nad tím přemýšlel. Jsem chytrý a chci využít každé situace. Chtěl jsem tedy využít i této možnosti. Myslel jsem si, že by v Portugalsku mohlo pršet a pak by bylo výhodou otevírat zkoušky. Pak jsem ale dospěl k názoru, že by bylo hloupé zde nechat tři body. Přemýšlel jsem o tom. Nemám ale žádný strach z toho jet jako první a chci to v Portugalsku dokázat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.