Sébastien Ogier po víkendovém vítězství na Rally Mexiko děkuje svému týmu za perfektně připravené auto.
Jezdec týmu Volkswagen vyhrál o víkendu Rally Mexiko poměrně dominantním způsobem. Úřadující mistr světa zajel nejrychlejší čas na 14 z 22 RZ a zajistil si tak svoje již 18. vítězství ve WRC. Na tiskové konferenci po soutěži děkoval svému týmu a prozradil také, že i on měl jeden horký moment během soutěže. Dodal navíc, že na závěrečné Power Stage nechtěl nic riskovat.
Gratulace Sébastiene, vaše 2. vítězství zde v Mexiku a celkově už 18. ve WRC. Vaším jediným cílem zde bylo vyhrát, jak jste teď tedy spokojen? Sébastien Ogier: Je to samozřejmě velice uspokojivé. Ve čtvrtek jsem vám na tiskové konferenci řekl, že mým cílem je vyhrát tuto rally. To se nám podařilo, za což jsem hodně rád. Je pro mě důležité pogratulovat celému týmu.
Polo pro mě bylo fantastické. Nic se nepokazilo, neměli jsme žádné problémy, byli jsme silní a rychlí. Velký dík patří všem. S Julienem [Ingrassiou] jsme si soutěž dobře rozvrhli a brzy převzali vedení. Na trati jsme byli jako druzí a pak jsme soutěž už kontrolovali. Jari-Matti [Latvala] také odvedl dobrou práci a na konci je double pro VW a 18. vítězství pro mě.
V Mexiku se Seb Ogier vyvaroval jakýchkoliv problémů
Byl to těžký víkend, ale vy jste předvedl takřka perfektní výkon. Díky nejrychlejšímu času na poslední RZ jste už získal 250 mistrovských bodů ve WRC.SO: Nebylo to tak jednoduché. Byl tam jeden moment, ve kterém to bylo těžké a opravdu kluzké. Nebyla to moje chyba, ale v sobotu večer ležely nějaké kameny ve stopě. Byl jsem na limitu a málem jsem vypadl, nárazu jsem se už ale nestačil vyhnout. To se zde ale stává běžně. Nevzpomínám si na žádnou Rally Mexiko, která by byla bez kamenů na cestě.
Z Power Stage si také odvážíte maximální bodový příděl a před Portugalskem teď vedete šampionát. V sobotu večer jste navnadil Jariho-Mattiho Latvalu, když jste řekl, že nechcete vyhrát žádné body [na Power Stage], protože byste musel v Portugalsku čistit trať. Nevěřil vám a měl pravdu. Byl to od začátku váš plán, získat co možná nejvíce bodů?SO: Opravdu jsem nad tím přemýšlel. Jsem chytrý a chci využít každé situace. Chtěl jsem tedy využít i této možnosti. Myslel jsem si, že by v Portugalsku mohlo pršet a pak by bylo výhodou otevírat zkoušky. Pak jsem ale dospěl k názoru, že by bylo hloupé zde nechat tři body. Přemýšlel jsem o tom. Nemám ale žádný strach z toho jet jako první a chci to v Portugalsku dokázat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?