Stéphane Sarrazin pojede rally po více než 6 měsících. Francouzský asfaltový specialista pojede o tomto víkendu pátý díl ERC na Korsice.
Otázka: Jak jste dospěl ke startu s Mini?Stéphane Sarrazin: Bylo to docela na poslední chvíli. Zrovna jsem byl na závodech ve Spa [jel se tam druhý díl WEC - šampionát vytrvalostních závodu, jezdí za Toyotu], když mi zavolal Willy Collignon z týmu First Motorsport. Společně s tímto týmem jsme vyhráli francouzský šampionát v roce 2004.
Musel jsem sehnat povolení od Toyoty, se kterou pojedu letošní 24h Le Mans. Všechno se to seběhlo velmi rychle, ale jsem moc rád, protože tyhle zatáčkovité tratě s minimem rovinek mám moc rád. Mám velmi dobré auto a také skvělý tým, takže doufám, že můžeme dosáhnout něčeho skvělého společně.
O: Máte už nějaké zkušenosti s Mini?SS: Zatím ještě ne, ale na pondělí (dnes) je naplánován test. Poprvé budu v tomto autě, bude to sice jen na den, ale podle mě je to na poznání auta dostatek času.
O: Vloni jste jel s vozem Peugeot 208 R2 na Tour de Corse jako předjezdec, pomůže Vám tato zkušenost?SS: Pomůže a hodně, protože jsem vloni odjel celou délku soutěže. I když jsem jel jako předjezdec, tlačil jsem na to, jako bych jel závod. Bylo to skvělé, pomůže mi to. Vloni jsem samozřejmě nevěděl, že budu mít šanci letos jet tuto soutěž s autem, které může vyhrát.
O: Jaké jsou Vaše cíle pro tuto soutěž?SS: Pojedu na vítězství. Poslední rally, kterou jsem jel, byla soutěž francouzského šampionátu, Rallye du Mont-Blanc. Bylo to s Peugeotem 207 S2000 a vyhráli jsme. Na Korsice jsem jel třikrát se Subaru - moje výsledky jsou 8., 6. a 4. místo.
Vloni jsem s vozem S2000 vyhrál, takže nemám žádnou výmluvu, i když prosadit se proti jezdcům jako je Jan Kopecký nebo Robert Kubica bude těžké. Kopecký zde má velké zkušenosti a navíc je rychlý kdekoliv. Bude to skvělý souboj.
Sarrazin má zkušenosti především s vozem 207 S2000 (zde Rally Monte Carlo 2009)
O: Jak obtížná je změna z okruhů na rally?SS: Obě tyto dispciplíny jsou tak odlišné. Vozy LMP1 a LPM2 [prototypy] jsou si podobné, ale tohle [rally a okruhy] je jako den a noc. Mám ale zkušenosti s oběma disciplínami. Vůz rally pravidelně testuji pro výrobce pneumatik Michelin.
Takže v rally voze sedím docela pravidelně. Možná bude chvíli zkraje rally těžší si zvyknout na rozpis. Ale mám určitě v plánu tlačit na limit.
O: Pro Vás jako jezdce, co je největší výzvou pro tuto rally?SS: Vyhnout se nárazu do čehokoliv, co je vedle tratě RZ. Tratě jsou tak úzké, je zde spoustu úzkých mostů. Je to tak jednoduché dotknout se koly těchto věcí kolem tratě. Malá chyba zde má velké následky. Některé zkoušky vedou po starých cestách, které jsou hodně hrbolaté. Celkově je to těžká rally.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?