Stéphane Sarrazin pojede rally po více než 6 měsících. Francouzský asfaltový specialista pojede o tomto víkendu pátý díl ERC na Korsice.
Otázka: Jak jste dospěl ke startu s Mini?Stéphane Sarrazin: Bylo to docela na poslední chvíli. Zrovna jsem byl na závodech ve Spa [jel se tam druhý díl WEC - šampionát vytrvalostních závodu, jezdí za Toyotu], když mi zavolal Willy Collignon z týmu First Motorsport. Společně s tímto týmem jsme vyhráli francouzský šampionát v roce 2004.
Musel jsem sehnat povolení od Toyoty, se kterou pojedu letošní 24h Le Mans. Všechno se to seběhlo velmi rychle, ale jsem moc rád, protože tyhle zatáčkovité tratě s minimem rovinek mám moc rád. Mám velmi dobré auto a také skvělý tým, takže doufám, že můžeme dosáhnout něčeho skvělého společně.
O: Máte už nějaké zkušenosti s Mini?SS: Zatím ještě ne, ale na pondělí (dnes) je naplánován test. Poprvé budu v tomto autě, bude to sice jen na den, ale podle mě je to na poznání auta dostatek času.
O: Vloni jste jel s vozem Peugeot 208 R2 na Tour de Corse jako předjezdec, pomůže Vám tato zkušenost?SS: Pomůže a hodně, protože jsem vloni odjel celou délku soutěže. I když jsem jel jako předjezdec, tlačil jsem na to, jako bych jel závod. Bylo to skvělé, pomůže mi to. Vloni jsem samozřejmě nevěděl, že budu mít šanci letos jet tuto soutěž s autem, které může vyhrát.
O: Jaké jsou Vaše cíle pro tuto soutěž?SS: Pojedu na vítězství. Poslední rally, kterou jsem jel, byla soutěž francouzského šampionátu, Rallye du Mont-Blanc. Bylo to s Peugeotem 207 S2000 a vyhráli jsme. Na Korsice jsem jel třikrát se Subaru - moje výsledky jsou 8., 6. a 4. místo.
Vloni jsem s vozem S2000 vyhrál, takže nemám žádnou výmluvu, i když prosadit se proti jezdcům jako je Jan Kopecký nebo Robert Kubica bude těžké. Kopecký zde má velké zkušenosti a navíc je rychlý kdekoliv. Bude to skvělý souboj.
Sarrazin má zkušenosti především s vozem 207 S2000 (zde Rally Monte Carlo 2009)
O: Jak obtížná je změna z okruhů na rally?SS: Obě tyto dispciplíny jsou tak odlišné. Vozy LMP1 a LPM2 [prototypy] jsou si podobné, ale tohle [rally a okruhy] je jako den a noc. Mám ale zkušenosti s oběma disciplínami. Vůz rally pravidelně testuji pro výrobce pneumatik Michelin.
Takže v rally voze sedím docela pravidelně. Možná bude chvíli zkraje rally těžší si zvyknout na rozpis. Ale mám určitě v plánu tlačit na limit.
O: Pro Vás jako jezdce, co je největší výzvou pro tuto rally?SS: Vyhnout se nárazu do čehokoliv, co je vedle tratě RZ. Tratě jsou tak úzké, je zde spoustu úzkých mostů. Je to tak jednoduché dotknout se koly těchto věcí kolem tratě. Malá chyba zde má velké následky. Některé zkoušky vedou po starých cestách, které jsou hodně hrbolaté. Celkově je to těžká rally.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.