Stéphane Sarrazin pojede rally po více než 6 měsících. Francouzský asfaltový specialista pojede o tomto víkendu pátý díl ERC na Korsice.
Otázka: Jak jste dospěl ke startu s Mini?Stéphane Sarrazin: Bylo to docela na poslední chvíli. Zrovna jsem byl na závodech ve Spa [jel se tam druhý díl WEC - šampionát vytrvalostních závodu, jezdí za Toyotu], když mi zavolal Willy Collignon z týmu First Motorsport. Společně s tímto týmem jsme vyhráli francouzský šampionát v roce 2004.
Musel jsem sehnat povolení od Toyoty, se kterou pojedu letošní 24h Le Mans. Všechno se to seběhlo velmi rychle, ale jsem moc rád, protože tyhle zatáčkovité tratě s minimem rovinek mám moc rád. Mám velmi dobré auto a také skvělý tým, takže doufám, že můžeme dosáhnout něčeho skvělého společně.
O: Máte už nějaké zkušenosti s Mini?SS: Zatím ještě ne, ale na pondělí (dnes) je naplánován test. Poprvé budu v tomto autě, bude to sice jen na den, ale podle mě je to na poznání auta dostatek času.
O: Vloni jste jel s vozem Peugeot 208 R2 na Tour de Corse jako předjezdec, pomůže Vám tato zkušenost?SS: Pomůže a hodně, protože jsem vloni odjel celou délku soutěže. I když jsem jel jako předjezdec, tlačil jsem na to, jako bych jel závod. Bylo to skvělé, pomůže mi to. Vloni jsem samozřejmě nevěděl, že budu mít šanci letos jet tuto soutěž s autem, které může vyhrát.
O: Jaké jsou Vaše cíle pro tuto soutěž?SS: Pojedu na vítězství. Poslední rally, kterou jsem jel, byla soutěž francouzského šampionátu, Rallye du Mont-Blanc. Bylo to s Peugeotem 207 S2000 a vyhráli jsme. Na Korsice jsem jel třikrát se Subaru - moje výsledky jsou 8., 6. a 4. místo.
Vloni jsem s vozem S2000 vyhrál, takže nemám žádnou výmluvu, i když prosadit se proti jezdcům jako je Jan Kopecký nebo Robert Kubica bude těžké. Kopecký zde má velké zkušenosti a navíc je rychlý kdekoliv. Bude to skvělý souboj.
Sarrazin má zkušenosti především s vozem 207 S2000 (zde Rally Monte Carlo 2009)
O: Jak obtížná je změna z okruhů na rally?SS: Obě tyto dispciplíny jsou tak odlišné. Vozy LMP1 a LPM2 [prototypy] jsou si podobné, ale tohle [rally a okruhy] je jako den a noc. Mám ale zkušenosti s oběma disciplínami. Vůz rally pravidelně testuji pro výrobce pneumatik Michelin.
Takže v rally voze sedím docela pravidelně. Možná bude chvíli zkraje rally těžší si zvyknout na rozpis. Ale mám určitě v plánu tlačit na limit.
O: Pro Vás jako jezdce, co je největší výzvou pro tuto rally?SS: Vyhnout se nárazu do čehokoliv, co je vedle tratě RZ. Tratě jsou tak úzké, je zde spoustu úzkých mostů. Je to tak jednoduché dotknout se koly těchto věcí kolem tratě. Malá chyba zde má velké následky. Některé zkoušky vedou po starých cestách, které jsou hodně hrbolaté. Celkově je to těžká rally.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?