Stéphane Sarrazin pojede rally po více než 6 měsících. Francouzský asfaltový specialista pojede o tomto víkendu pátý díl ERC na Korsice.
Otázka: Jak jste dospěl ke startu s Mini?Stéphane Sarrazin: Bylo to docela na poslední chvíli. Zrovna jsem byl na závodech ve Spa [jel se tam druhý díl WEC - šampionát vytrvalostních závodu, jezdí za Toyotu], když mi zavolal Willy Collignon z týmu First Motorsport. Společně s tímto týmem jsme vyhráli francouzský šampionát v roce 2004.
Musel jsem sehnat povolení od Toyoty, se kterou pojedu letošní 24h Le Mans. Všechno se to seběhlo velmi rychle, ale jsem moc rád, protože tyhle zatáčkovité tratě s minimem rovinek mám moc rád. Mám velmi dobré auto a také skvělý tým, takže doufám, že můžeme dosáhnout něčeho skvělého společně.
O: Máte už nějaké zkušenosti s Mini?SS: Zatím ještě ne, ale na pondělí (dnes) je naplánován test. Poprvé budu v tomto autě, bude to sice jen na den, ale podle mě je to na poznání auta dostatek času.
O: Vloni jste jel s vozem Peugeot 208 R2 na Tour de Corse jako předjezdec, pomůže Vám tato zkušenost?SS: Pomůže a hodně, protože jsem vloni odjel celou délku soutěže. I když jsem jel jako předjezdec, tlačil jsem na to, jako bych jel závod. Bylo to skvělé, pomůže mi to. Vloni jsem samozřejmě nevěděl, že budu mít šanci letos jet tuto soutěž s autem, které může vyhrát.
O: Jaké jsou Vaše cíle pro tuto soutěž?SS: Pojedu na vítězství. Poslední rally, kterou jsem jel, byla soutěž francouzského šampionátu, Rallye du Mont-Blanc. Bylo to s Peugeotem 207 S2000 a vyhráli jsme. Na Korsice jsem jel třikrát se Subaru - moje výsledky jsou 8., 6. a 4. místo.
Vloni jsem s vozem S2000 vyhrál, takže nemám žádnou výmluvu, i když prosadit se proti jezdcům jako je Jan Kopecký nebo Robert Kubica bude těžké. Kopecký zde má velké zkušenosti a navíc je rychlý kdekoliv. Bude to skvělý souboj.
Sarrazin má zkušenosti především s vozem 207 S2000 (zde Rally Monte Carlo 2009)
O: Jak obtížná je změna z okruhů na rally?SS: Obě tyto dispciplíny jsou tak odlišné. Vozy LMP1 a LPM2 [prototypy] jsou si podobné, ale tohle [rally a okruhy] je jako den a noc. Mám ale zkušenosti s oběma disciplínami. Vůz rally pravidelně testuji pro výrobce pneumatik Michelin.
Takže v rally voze sedím docela pravidelně. Možná bude chvíli zkraje rally těžší si zvyknout na rozpis. Ale mám určitě v plánu tlačit na limit.
O: Pro Vás jako jezdce, co je největší výzvou pro tuto rally?SS: Vyhnout se nárazu do čehokoliv, co je vedle tratě RZ. Tratě jsou tak úzké, je zde spoustu úzkých mostů. Je to tak jednoduché dotknout se koly těchto věcí kolem tratě. Malá chyba zde má velké následky. Některé zkoušky vedou po starých cestách, které jsou hodně hrbolaté. Celkově je to těžká rally.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.