EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Sezónu jsme jako již tradičně zahájili v kopcích pod Ještědem, avšak v netradičním složení Daňhelová – Daňhel. Chtěla jsem uspokojit tátovo závodnické srdce a využít jeho cenných zkušeností, které ho naučila škola života.
První letošní rallysprint nás motivoval již před zahájením, když byla zveřejněna startovní listina, která odhalila spoustu zvučných jmen. Při tréninku se nám párkrát povedlo napsat úseky i mimo itinerář, ale vzali jsme to jako dobrý nácvik psaní rozpisu :-)
Už od pátku nám počasí přálo a tak jsme mohli vyrazit na suché tratě, které místy byly velmi technické se srdcovými lesními sjezdy. Pořadatelé nám přichystali i šotolinové úseky, kde bylo umění neubrat na plynu a udržet závodničku na trati.
Od startu jsme byli nažhavení a připraveni bojovat proti Hondám, ale Polo po zimní generálce ještě nebylo naladěné k výkonu. Zejména při rozjezdu a výjezdu ze zatáčky jsme marně očekávali dravé zrychlení. Navzdory stávkování techniky jsme radostně přejeli cílovou rampu a těšili se z premiérového dokončení závodu naší posádky.
Máš za sebou Lužické hory, jak se ti jelo a jak jsi spokojená se svým výkonem a výkonem celé posádky?První letošní start nebyl úplně dle našich představ, jelikož i po zimní generálce nás Polo moc nechtělo poslouchat. Při každém rozjezdu a výjezdu ze zatáčky jsme marně očekávali dravé zrychlení. I tak jsme se nakonec na cílovou rampu dostali, což jsme považovali za premiérový úspěch naší posádky. Nyní už víme po diagnostice, že jsme celou soutěž jeli na nouzový režim, tak snad na Kopné už bude vše ok. Jak hodnotíš tratě letošních lužických hor a jak organizaci soutěže?Mile mě překvapilo, že všechny tratě byly pro mě zcela nové. Byly zde pěkné technické úseky se srdcovými sjezdy lesem. Také mě překvapilo, že nás pustili takhle blízko k Ještědu, jelikož při ztrácejícím výkonu auta jsme měli čas se i kochat :-)).
Tratě byly náročné, podařila se ti nějaká krizová situace?Na krizi díky jízdě pod kontrolou a nemožnost se dostat do vyšších obrátek nebyl prostor.
Kde uvidíme žluté polo dále, už na Kopně nebo v Krumlově?Na Krumlově se určitě ukážeme také, ale ještě předtím se těšíme na motivující atmosféru do zlínského kraje na Impromat rallysprint Kopná :-)) Přijďte fandit!!!
Těšte se s námi na další start na Kopné (13.-14.5.2011), kde se s Polem ukážeme v plné polní.Díky za podporu a trpělivost celému týmu… s pozdravem Martina a Vlastík :))
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.