EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Sezónu jsme jako již tradičně zahájili v kopcích pod Ještědem, avšak v netradičním složení Daňhelová – Daňhel. Chtěla jsem uspokojit tátovo závodnické srdce a využít jeho cenných zkušeností, které ho naučila škola života.
První letošní rallysprint nás motivoval již před zahájením, když byla zveřejněna startovní listina, která odhalila spoustu zvučných jmen. Při tréninku se nám párkrát povedlo napsat úseky i mimo itinerář, ale vzali jsme to jako dobrý nácvik psaní rozpisu :-)
Už od pátku nám počasí přálo a tak jsme mohli vyrazit na suché tratě, které místy byly velmi technické se srdcovými lesními sjezdy. Pořadatelé nám přichystali i šotolinové úseky, kde bylo umění neubrat na plynu a udržet závodničku na trati.
Od startu jsme byli nažhavení a připraveni bojovat proti Hondám, ale Polo po zimní generálce ještě nebylo naladěné k výkonu. Zejména při rozjezdu a výjezdu ze zatáčky jsme marně očekávali dravé zrychlení. Navzdory stávkování techniky jsme radostně přejeli cílovou rampu a těšili se z premiérového dokončení závodu naší posádky.
Máš za sebou Lužické hory, jak se ti jelo a jak jsi spokojená se svým výkonem a výkonem celé posádky?První letošní start nebyl úplně dle našich představ, jelikož i po zimní generálce nás Polo moc nechtělo poslouchat. Při každém rozjezdu a výjezdu ze zatáčky jsme marně očekávali dravé zrychlení. I tak jsme se nakonec na cílovou rampu dostali, což jsme považovali za premiérový úspěch naší posádky. Nyní už víme po diagnostice, že jsme celou soutěž jeli na nouzový režim, tak snad na Kopné už bude vše ok. Jak hodnotíš tratě letošních lužických hor a jak organizaci soutěže?Mile mě překvapilo, že všechny tratě byly pro mě zcela nové. Byly zde pěkné technické úseky se srdcovými sjezdy lesem. Také mě překvapilo, že nás pustili takhle blízko k Ještědu, jelikož při ztrácejícím výkonu auta jsme měli čas se i kochat :-)).
Tratě byly náročné, podařila se ti nějaká krizová situace?Na krizi díky jízdě pod kontrolou a nemožnost se dostat do vyšších obrátek nebyl prostor.
Kde uvidíme žluté polo dále, už na Kopně nebo v Krumlově?Na Krumlově se určitě ukážeme také, ale ještě předtím se těšíme na motivující atmosféru do zlínského kraje na Impromat rallysprint Kopná :-)) Přijďte fandit!!!
Těšte se s námi na další start na Kopné (13.-14.5.2011), kde se s Polem ukážeme v plné polní.Díky za podporu a trpělivost celému týmu… s pozdravem Martina a Vlastík :))
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.