EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Pavel Urban s novým spolujezdcem Markem Horou chtěli úspěšně absolvovat hrádeckou soutěž, nakonec se nedařilo.
Pavle, na Thermica Rally Lužické hory se ti teda vůbec nedařilo. Na první rz obrovská ztráta a na druhé taky a ve třetí crash.
To jsi teda uhodl, sobota nebyla vydařený den...Na startu první vložky nám oznámili, že máme měkčí pravé přední kolo. Já blbec jsem zvolil variantu pomalejšího průjezdu celou zkouškou, nepodařilo se... Po půlce se kolo svléklo ve chvíli, kdy bylo třeba trošku více přibrzdit a už to šlo ven. V první chvíli jsem to zabalil, Makrovi se omluvil za žádné svezení. Pak se přihnali diváci ze sousedního Německa, auto téměř vynesli Viielen Dank Ihnen !!! Kdybych tušil, že s novým spolujezdcem jde vyměnit kolo velice rychle... Mno a ve druhé rz nám po startu vypadla hadice od turba. Oprava trvala neskutečně dlouho. Před startem jsme řešili problém, zda si vzít brýle na závodění, tedy do dálky, či na opravy, tedy na blízko. No a zase špatná volba. Protože jsme chtěli závodit, takže brýle na blízko byly v servise. Oprava po hmatu byla nedokonalá, cestou na Ještěd nám vypadla ještě jednou... spravili jsme to až po cíli a a malinko zrychleným přesunem na rz tři.
A tam se podařilo ... teda nepodařilo ..?
Tam probíhalo vše v pořádku a pohodě. Žádné nervy, pohoda až do .. Na jednom z výjezdů se mi to malinko smeklo a v tu chvíli " zamrzlo" řízení. Potřeboval jsem s tím trochu cuknout a už to jsem to nestihl a byla rána, rána z děla z děla. Zeď. Nakonec dobře, jak jsme to trefili. Za tou zídkou sedělo v zakázané zóně cca pět diváků na židličkách, domyslet následky ani nechci..
Jak velké jsou škody na voze ana duši?
Na duši, raši na to nemyslím. Na autě slušné. Minulý týden byla kastle na stolici, přes vikend se to snad porovná, pak máme čas až do neděle posoudit, zda bude Kopná...To zase budespánkový deficit,chjo..
Startoval jsi s novým spolujezdcem, kdo je Marek Hora?
Marek je z Plzeňska. Bezva kluk, dohodil mi ho můj "bejvalej" Standa Sajfrt. Plácli jsme si na letošní sprinty, větší licenci zatím nemá. Když trošku zklidní emoce za jízdy ( nejsem na to zvyklý), bude to bezva.
Jak hodnotíš tuto soutěž z hlediska organizace a vymezení trati soudky?
V Lužičkách organizace a ochota vždy ok, no a k těm soudkům - při seznamovačkách jsem přemýšlel, kde vlastně budou - na místě kde stály nebo usazené v těch namalovaných kolečkách na silnici? No, posádky to vyřešily po svém, přišlo se na to, že jsou prázdné a jak mi sdělil potomek (Jakub Urban, VW Polo). Při druhých průjezdech nebyla po soudcích mnohde ani stopa
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.