EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Pavel Urban s novým spolujezdcem Markem Horou chtěli úspěšně absolvovat hrádeckou soutěž, nakonec se nedařilo.
Pavle, na Thermica Rally Lužické hory se ti teda vůbec nedařilo. Na první rz obrovská ztráta a na druhé taky a ve třetí crash.
To jsi teda uhodl, sobota nebyla vydařený den...Na startu první vložky nám oznámili, že máme měkčí pravé přední kolo. Já blbec jsem zvolil variantu pomalejšího průjezdu celou zkouškou, nepodařilo se... Po půlce se kolo svléklo ve chvíli, kdy bylo třeba trošku více přibrzdit a už to šlo ven. V první chvíli jsem to zabalil, Makrovi se omluvil za žádné svezení. Pak se přihnali diváci ze sousedního Německa, auto téměř vynesli Viielen Dank Ihnen !!! Kdybych tušil, že s novým spolujezdcem jde vyměnit kolo velice rychle... Mno a ve druhé rz nám po startu vypadla hadice od turba. Oprava trvala neskutečně dlouho. Před startem jsme řešili problém, zda si vzít brýle na závodění, tedy do dálky, či na opravy, tedy na blízko. No a zase špatná volba. Protože jsme chtěli závodit, takže brýle na blízko byly v servise. Oprava po hmatu byla nedokonalá, cestou na Ještěd nám vypadla ještě jednou... spravili jsme to až po cíli a a malinko zrychleným přesunem na rz tři.
A tam se podařilo ... teda nepodařilo ..?
Tam probíhalo vše v pořádku a pohodě. Žádné nervy, pohoda až do .. Na jednom z výjezdů se mi to malinko smeklo a v tu chvíli " zamrzlo" řízení. Potřeboval jsem s tím trochu cuknout a už to jsem to nestihl a byla rána, rána z děla z děla. Zeď. Nakonec dobře, jak jsme to trefili. Za tou zídkou sedělo v zakázané zóně cca pět diváků na židličkách, domyslet následky ani nechci..
Jak velké jsou škody na voze ana duši?
Na duši, raši na to nemyslím. Na autě slušné. Minulý týden byla kastle na stolici, přes vikend se to snad porovná, pak máme čas až do neděle posoudit, zda bude Kopná...To zase budespánkový deficit,chjo..
Startoval jsi s novým spolujezdcem, kdo je Marek Hora?
Marek je z Plzeňska. Bezva kluk, dohodil mi ho můj "bejvalej" Standa Sajfrt. Plácli jsme si na letošní sprinty, větší licenci zatím nemá. Když trošku zklidní emoce za jízdy ( nejsem na to zvyklý), bude to bezva.
Jak hodnotíš tuto soutěž z hlediska organizace a vymezení trati soudky?
V Lužičkách organizace a ochota vždy ok, no a k těm soudkům - při seznamovačkách jsem přemýšlel, kde vlastně budou - na místě kde stály nebo usazené v těch namalovaných kolečkách na silnici? No, posádky to vyřešily po svém, přišlo se na to, že jsou prázdné a jak mi sdělil potomek (Jakub Urban, VW Polo). Při druhých průjezdech nebyla po soudcích mnohde ani stopa
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.