EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Pavel Urban s novým spolujezdcem Markem Horou chtěli úspěšně absolvovat hrádeckou soutěž, nakonec se nedařilo.
Pavle, na Thermica Rally Lužické hory se ti teda vůbec nedařilo. Na první rz obrovská ztráta a na druhé taky a ve třetí crash.
To jsi teda uhodl, sobota nebyla vydařený den...Na startu první vložky nám oznámili, že máme měkčí pravé přední kolo. Já blbec jsem zvolil variantu pomalejšího průjezdu celou zkouškou, nepodařilo se... Po půlce se kolo svléklo ve chvíli, kdy bylo třeba trošku více přibrzdit a už to šlo ven. V první chvíli jsem to zabalil, Makrovi se omluvil za žádné svezení. Pak se přihnali diváci ze sousedního Německa, auto téměř vynesli Viielen Dank Ihnen !!! Kdybych tušil, že s novým spolujezdcem jde vyměnit kolo velice rychle... Mno a ve druhé rz nám po startu vypadla hadice od turba. Oprava trvala neskutečně dlouho. Před startem jsme řešili problém, zda si vzít brýle na závodění, tedy do dálky, či na opravy, tedy na blízko. No a zase špatná volba. Protože jsme chtěli závodit, takže brýle na blízko byly v servise. Oprava po hmatu byla nedokonalá, cestou na Ještěd nám vypadla ještě jednou... spravili jsme to až po cíli a a malinko zrychleným přesunem na rz tři.
A tam se podařilo ... teda nepodařilo ..?
Tam probíhalo vše v pořádku a pohodě. Žádné nervy, pohoda až do .. Na jednom z výjezdů se mi to malinko smeklo a v tu chvíli " zamrzlo" řízení. Potřeboval jsem s tím trochu cuknout a už to jsem to nestihl a byla rána, rána z děla z děla. Zeď. Nakonec dobře, jak jsme to trefili. Za tou zídkou sedělo v zakázané zóně cca pět diváků na židličkách, domyslet následky ani nechci..
Jak velké jsou škody na voze ana duši?
Na duši, raši na to nemyslím. Na autě slušné. Minulý týden byla kastle na stolici, přes vikend se to snad porovná, pak máme čas až do neděle posoudit, zda bude Kopná...To zase budespánkový deficit,chjo..
Startoval jsi s novým spolujezdcem, kdo je Marek Hora?
Marek je z Plzeňska. Bezva kluk, dohodil mi ho můj "bejvalej" Standa Sajfrt. Plácli jsme si na letošní sprinty, větší licenci zatím nemá. Když trošku zklidní emoce za jízdy ( nejsem na to zvyklý), bude to bezva.
Jak hodnotíš tuto soutěž z hlediska organizace a vymezení trati soudky?
V Lužičkách organizace a ochota vždy ok, no a k těm soudkům - při seznamovačkách jsem přemýšlel, kde vlastně budou - na místě kde stály nebo usazené v těch namalovaných kolečkách na silnici? No, posádky to vyřešily po svém, přišlo se na to, že jsou prázdné a jak mi sdělil potomek (Jakub Urban, VW Polo). Při druhých průjezdech nebyla po soudcích mnohde ani stopa
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.