EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Pavel Urban s novým spolujezdcem Markem Horou chtěli úspěšně absolvovat hrádeckou soutěž, nakonec se nedařilo.
Pavle, na Thermica Rally Lužické hory se ti teda vůbec nedařilo. Na první rz obrovská ztráta a na druhé taky a ve třetí crash.
To jsi teda uhodl, sobota nebyla vydařený den...Na startu první vložky nám oznámili, že máme měkčí pravé přední kolo. Já blbec jsem zvolil variantu pomalejšího průjezdu celou zkouškou, nepodařilo se... Po půlce se kolo svléklo ve chvíli, kdy bylo třeba trošku více přibrzdit a už to šlo ven. V první chvíli jsem to zabalil, Makrovi se omluvil za žádné svezení. Pak se přihnali diváci ze sousedního Německa, auto téměř vynesli Viielen Dank Ihnen !!! Kdybych tušil, že s novým spolujezdcem jde vyměnit kolo velice rychle... Mno a ve druhé rz nám po startu vypadla hadice od turba. Oprava trvala neskutečně dlouho. Před startem jsme řešili problém, zda si vzít brýle na závodění, tedy do dálky, či na opravy, tedy na blízko. No a zase špatná volba. Protože jsme chtěli závodit, takže brýle na blízko byly v servise. Oprava po hmatu byla nedokonalá, cestou na Ještěd nám vypadla ještě jednou... spravili jsme to až po cíli a a malinko zrychleným přesunem na rz tři.
A tam se podařilo ... teda nepodařilo ..?
Tam probíhalo vše v pořádku a pohodě. Žádné nervy, pohoda až do .. Na jednom z výjezdů se mi to malinko smeklo a v tu chvíli " zamrzlo" řízení. Potřeboval jsem s tím trochu cuknout a už to jsem to nestihl a byla rána, rána z děla z děla. Zeď. Nakonec dobře, jak jsme to trefili. Za tou zídkou sedělo v zakázané zóně cca pět diváků na židličkách, domyslet následky ani nechci..
Jak velké jsou škody na voze ana duši?
Na duši, raši na to nemyslím. Na autě slušné. Minulý týden byla kastle na stolici, přes vikend se to snad porovná, pak máme čas až do neděle posoudit, zda bude Kopná...To zase budespánkový deficit,chjo..
Startoval jsi s novým spolujezdcem, kdo je Marek Hora?
Marek je z Plzeňska. Bezva kluk, dohodil mi ho můj "bejvalej" Standa Sajfrt. Plácli jsme si na letošní sprinty, větší licenci zatím nemá. Když trošku zklidní emoce za jízdy ( nejsem na to zvyklý), bude to bezva.
Jak hodnotíš tuto soutěž z hlediska organizace a vymezení trati soudky?
V Lužičkách organizace a ochota vždy ok, no a k těm soudkům - při seznamovačkách jsem přemýšlel, kde vlastně budou - na místě kde stály nebo usazené v těch namalovaných kolečkách na silnici? No, posádky to vyřešily po svém, přišlo se na to, že jsou prázdné a jak mi sdělil potomek (Jakub Urban, VW Polo). Při druhých průjezdech nebyla po soudcích mnohde ani stopa
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?