EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Pavel Urban s novým spolujezdcem Markem Horou chtěli úspěšně absolvovat hrádeckou soutěž, nakonec se nedařilo.
Pavle, na Thermica Rally Lužické hory se ti teda vůbec nedařilo. Na první rz obrovská ztráta a na druhé taky a ve třetí crash.
To jsi teda uhodl, sobota nebyla vydařený den...Na startu první vložky nám oznámili, že máme měkčí pravé přední kolo. Já blbec jsem zvolil variantu pomalejšího průjezdu celou zkouškou, nepodařilo se... Po půlce se kolo svléklo ve chvíli, kdy bylo třeba trošku více přibrzdit a už to šlo ven. V první chvíli jsem to zabalil, Makrovi se omluvil za žádné svezení. Pak se přihnali diváci ze sousedního Německa, auto téměř vynesli Viielen Dank Ihnen !!! Kdybych tušil, že s novým spolujezdcem jde vyměnit kolo velice rychle... Mno a ve druhé rz nám po startu vypadla hadice od turba. Oprava trvala neskutečně dlouho. Před startem jsme řešili problém, zda si vzít brýle na závodění, tedy do dálky, či na opravy, tedy na blízko. No a zase špatná volba. Protože jsme chtěli závodit, takže brýle na blízko byly v servise. Oprava po hmatu byla nedokonalá, cestou na Ještěd nám vypadla ještě jednou... spravili jsme to až po cíli a a malinko zrychleným přesunem na rz tři.
A tam se podařilo ... teda nepodařilo ..?
Tam probíhalo vše v pořádku a pohodě. Žádné nervy, pohoda až do .. Na jednom z výjezdů se mi to malinko smeklo a v tu chvíli " zamrzlo" řízení. Potřeboval jsem s tím trochu cuknout a už to jsem to nestihl a byla rána, rána z děla z děla. Zeď. Nakonec dobře, jak jsme to trefili. Za tou zídkou sedělo v zakázané zóně cca pět diváků na židličkách, domyslet následky ani nechci..
Jak velké jsou škody na voze ana duši?
Na duši, raši na to nemyslím. Na autě slušné. Minulý týden byla kastle na stolici, přes vikend se to snad porovná, pak máme čas až do neděle posoudit, zda bude Kopná...To zase budespánkový deficit,chjo..
Startoval jsi s novým spolujezdcem, kdo je Marek Hora?
Marek je z Plzeňska. Bezva kluk, dohodil mi ho můj "bejvalej" Standa Sajfrt. Plácli jsme si na letošní sprinty, větší licenci zatím nemá. Když trošku zklidní emoce za jízdy ( nejsem na to zvyklý), bude to bezva.
Jak hodnotíš tuto soutěž z hlediska organizace a vymezení trati soudky?
V Lužičkách organizace a ochota vždy ok, no a k těm soudkům - při seznamovačkách jsem přemýšlel, kde vlastně budou - na místě kde stály nebo usazené v těch namalovaných kolečkách na silnici? No, posádky to vyřešily po svém, přišlo se na to, že jsou prázdné a jak mi sdělil potomek (Jakub Urban, VW Polo). Při druhých průjezdech nebyla po soudcích mnohde ani stopa
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.