EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jak absolvovala posádka Lukáš Pondělíček - Jiří Stross s C2 S1600 Rally lužické hory čtěte v rozhovoru.
Do Rally Lužické hory odtartovala posádka Citroenu C2 S1600 s číslem 35. Po polovině soutěže jim patřila čtvrtá pozice ve třídě a osmá mezi dvoukolkami. Ve druhé polovině se pokračovalo v nastoleném tempu a v cíli z toho byla bramborová medaile ve třídě a sedmá pozice mezi dvoukolkami.
Ponďo, máš za sebou první sprint, Lužické hory, s jakým cílem jste do soutěže odstartovali?Trochu jsme to s Jirkou po Šumavě přehodnotili, po té co jsme na vlastní oči viděli, co se vlastně může stát a jak je nám smrt blízko. Nikdo mi nedá víc peněz když pojedu na hraně. Nebudu riskovat život a hodně drahé auto, jen pro pár vteřinek a pár míst v pořadí, proti lidskému životu je to nic.... Děláme to pro zábavu a ta zábava nás stojí spoustu času a peněz. Tak jsme jeli v klidu , nekoukali na časy a na umístění. Prostě jsme se jeli svézt hezkým autem a prožít si pěkný den, což se v sobotu vydařilo.
Rychlostní zkoušky dostály nějakých změn, jak se ti líbily?Nebylo vůbec špatné, ale vloni to bylo lepší... RZ 2 fakt luxusní, RZ 3 takovej malej nálet, RZ 4 šotolinu nemusím..
Někteří jezdci kritizovali vymezení trati soudkama.(Plastové sudy ve vnitřcích zatáček) Co ty na to?Soudky nic moc - jsou vratké, ale nějak jsem je neřešil. Některé soudky byly prasklé a písek z nich byl rozsypaný . Myslím,že staré gumy jsou lepší.
Podle časů, které jsi zajížděl v porovnání s ostatními ve třídě, ses opravdu nehnal dopředu. Jak hodnotíš své vystoupení na Lužičkách?Já si nemyslím. S Jirkou jsem se dohodl, že RZ2,6 je velice pěkná, tak jsem na ní zajel velice pěkný druhý čas za "Černým Kohoutem". To jsem se dozvěděl až po projetí rampou, v závodě jsem se vůbec nezabýval tím jak jedu. V ostatních RZ nemělo cenu riskovat. A ničit asfaltové auto na šotolině na RZ4,8 ... hahaha. Já byl spokojen s pěkně prožitým dnem.
Říkáš, že šotolina není to pravé ořechové. Jak sedí C2jce šotolinové úseky? Vůbec, tohle autíčko se musí dost přestavět i když jen trochu naprší , natož na šotolinu.
O Šumavě asi bylo řečeno už hodně, ale copak jste to vyváděli na Valašce?S Maxíkem jsem to kdysi dal naplno... S 16tka tam přiletěla asi o 30Km/h rychleji a já to nepochytal. Alespoň video o tučňácích ve FUN ZONE na www.ponda.cz se povedlo :-D
Kde vás uvidíme na další soutěži?Kromě Kopné bych chtěl jet všechno, ale s rozumem a v klidu.
Děkujeme za rozhovor.Taky díky, čtenáře zdraví Ponďa
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?