EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jak absolvovala posádka Lukáš Pondělíček - Jiří Stross s C2 S1600 Rally lužické hory čtěte v rozhovoru.
Do Rally Lužické hory odtartovala posádka Citroenu C2 S1600 s číslem 35. Po polovině soutěže jim patřila čtvrtá pozice ve třídě a osmá mezi dvoukolkami. Ve druhé polovině se pokračovalo v nastoleném tempu a v cíli z toho byla bramborová medaile ve třídě a sedmá pozice mezi dvoukolkami.
Ponďo, máš za sebou první sprint, Lužické hory, s jakým cílem jste do soutěže odstartovali?Trochu jsme to s Jirkou po Šumavě přehodnotili, po té co jsme na vlastní oči viděli, co se vlastně může stát a jak je nám smrt blízko. Nikdo mi nedá víc peněz když pojedu na hraně. Nebudu riskovat život a hodně drahé auto, jen pro pár vteřinek a pár míst v pořadí, proti lidskému životu je to nic.... Děláme to pro zábavu a ta zábava nás stojí spoustu času a peněz. Tak jsme jeli v klidu , nekoukali na časy a na umístění. Prostě jsme se jeli svézt hezkým autem a prožít si pěkný den, což se v sobotu vydařilo.
Rychlostní zkoušky dostály nějakých změn, jak se ti líbily?Nebylo vůbec špatné, ale vloni to bylo lepší... RZ 2 fakt luxusní, RZ 3 takovej malej nálet, RZ 4 šotolinu nemusím..
Někteří jezdci kritizovali vymezení trati soudkama.(Plastové sudy ve vnitřcích zatáček) Co ty na to?Soudky nic moc - jsou vratké, ale nějak jsem je neřešil. Některé soudky byly prasklé a písek z nich byl rozsypaný . Myslím,že staré gumy jsou lepší.
Podle časů, které jsi zajížděl v porovnání s ostatními ve třídě, ses opravdu nehnal dopředu. Jak hodnotíš své vystoupení na Lužičkách?Já si nemyslím. S Jirkou jsem se dohodl, že RZ2,6 je velice pěkná, tak jsem na ní zajel velice pěkný druhý čas za "Černým Kohoutem". To jsem se dozvěděl až po projetí rampou, v závodě jsem se vůbec nezabýval tím jak jedu. V ostatních RZ nemělo cenu riskovat. A ničit asfaltové auto na šotolině na RZ4,8 ... hahaha. Já byl spokojen s pěkně prožitým dnem.
Říkáš, že šotolina není to pravé ořechové. Jak sedí C2jce šotolinové úseky? Vůbec, tohle autíčko se musí dost přestavět i když jen trochu naprší , natož na šotolinu.
O Šumavě asi bylo řečeno už hodně, ale copak jste to vyváděli na Valašce?S Maxíkem jsem to kdysi dal naplno... S 16tka tam přiletěla asi o 30Km/h rychleji a já to nepochytal. Alespoň video o tučňácích ve FUN ZONE na www.ponda.cz se povedlo :-D
Kde vás uvidíme na další soutěži?Kromě Kopné bych chtěl jet všechno, ale s rozumem a v klidu.
Děkujeme za rozhovor.Taky díky, čtenáře zdraví Ponďa
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.