EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jak absolvovala posádka Lukáš Pondělíček - Jiří Stross s C2 S1600 Rally lužické hory čtěte v rozhovoru.
Do Rally Lužické hory odtartovala posádka Citroenu C2 S1600 s číslem 35. Po polovině soutěže jim patřila čtvrtá pozice ve třídě a osmá mezi dvoukolkami. Ve druhé polovině se pokračovalo v nastoleném tempu a v cíli z toho byla bramborová medaile ve třídě a sedmá pozice mezi dvoukolkami.
Ponďo, máš za sebou první sprint, Lužické hory, s jakým cílem jste do soutěže odstartovali?Trochu jsme to s Jirkou po Šumavě přehodnotili, po té co jsme na vlastní oči viděli, co se vlastně může stát a jak je nám smrt blízko. Nikdo mi nedá víc peněz když pojedu na hraně. Nebudu riskovat život a hodně drahé auto, jen pro pár vteřinek a pár míst v pořadí, proti lidskému životu je to nic.... Děláme to pro zábavu a ta zábava nás stojí spoustu času a peněz. Tak jsme jeli v klidu , nekoukali na časy a na umístění. Prostě jsme se jeli svézt hezkým autem a prožít si pěkný den, což se v sobotu vydařilo.
Rychlostní zkoušky dostály nějakých změn, jak se ti líbily?Nebylo vůbec špatné, ale vloni to bylo lepší... RZ 2 fakt luxusní, RZ 3 takovej malej nálet, RZ 4 šotolinu nemusím..
Někteří jezdci kritizovali vymezení trati soudkama.(Plastové sudy ve vnitřcích zatáček) Co ty na to?Soudky nic moc - jsou vratké, ale nějak jsem je neřešil. Některé soudky byly prasklé a písek z nich byl rozsypaný . Myslím,že staré gumy jsou lepší.
Podle časů, které jsi zajížděl v porovnání s ostatními ve třídě, ses opravdu nehnal dopředu. Jak hodnotíš své vystoupení na Lužičkách?Já si nemyslím. S Jirkou jsem se dohodl, že RZ2,6 je velice pěkná, tak jsem na ní zajel velice pěkný druhý čas za "Černým Kohoutem". To jsem se dozvěděl až po projetí rampou, v závodě jsem se vůbec nezabýval tím jak jedu. V ostatních RZ nemělo cenu riskovat. A ničit asfaltové auto na šotolině na RZ4,8 ... hahaha. Já byl spokojen s pěkně prožitým dnem.
Říkáš, že šotolina není to pravé ořechové. Jak sedí C2jce šotolinové úseky? Vůbec, tohle autíčko se musí dost přestavět i když jen trochu naprší , natož na šotolinu.
O Šumavě asi bylo řečeno už hodně, ale copak jste to vyváděli na Valašce?S Maxíkem jsem to kdysi dal naplno... S 16tka tam přiletěla asi o 30Km/h rychleji a já to nepochytal. Alespoň video o tučňácích ve FUN ZONE na www.ponda.cz se povedlo :-D
Kde vás uvidíme na další soutěži?Kromě Kopné bych chtěl jet všechno, ale s rozumem a v klidu.
Děkujeme za rozhovor.Taky díky, čtenáře zdraví Ponďa
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.