EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jak absolvovala posádka Lukáš Pondělíček - Jiří Stross s C2 S1600 Rally lužické hory čtěte v rozhovoru.
Do Rally Lužické hory odtartovala posádka Citroenu C2 S1600 s číslem 35. Po polovině soutěže jim patřila čtvrtá pozice ve třídě a osmá mezi dvoukolkami. Ve druhé polovině se pokračovalo v nastoleném tempu a v cíli z toho byla bramborová medaile ve třídě a sedmá pozice mezi dvoukolkami.
Ponďo, máš za sebou první sprint, Lužické hory, s jakým cílem jste do soutěže odstartovali?Trochu jsme to s Jirkou po Šumavě přehodnotili, po té co jsme na vlastní oči viděli, co se vlastně může stát a jak je nám smrt blízko. Nikdo mi nedá víc peněz když pojedu na hraně. Nebudu riskovat život a hodně drahé auto, jen pro pár vteřinek a pár míst v pořadí, proti lidskému životu je to nic.... Děláme to pro zábavu a ta zábava nás stojí spoustu času a peněz. Tak jsme jeli v klidu , nekoukali na časy a na umístění. Prostě jsme se jeli svézt hezkým autem a prožít si pěkný den, což se v sobotu vydařilo.
Rychlostní zkoušky dostály nějakých změn, jak se ti líbily?Nebylo vůbec špatné, ale vloni to bylo lepší... RZ 2 fakt luxusní, RZ 3 takovej malej nálet, RZ 4 šotolinu nemusím..
Někteří jezdci kritizovali vymezení trati soudkama.(Plastové sudy ve vnitřcích zatáček) Co ty na to?Soudky nic moc - jsou vratké, ale nějak jsem je neřešil. Některé soudky byly prasklé a písek z nich byl rozsypaný . Myslím,že staré gumy jsou lepší.
Podle časů, které jsi zajížděl v porovnání s ostatními ve třídě, ses opravdu nehnal dopředu. Jak hodnotíš své vystoupení na Lužičkách?Já si nemyslím. S Jirkou jsem se dohodl, že RZ2,6 je velice pěkná, tak jsem na ní zajel velice pěkný druhý čas za "Černým Kohoutem". To jsem se dozvěděl až po projetí rampou, v závodě jsem se vůbec nezabýval tím jak jedu. V ostatních RZ nemělo cenu riskovat. A ničit asfaltové auto na šotolině na RZ4,8 ... hahaha. Já byl spokojen s pěkně prožitým dnem.
Říkáš, že šotolina není to pravé ořechové. Jak sedí C2jce šotolinové úseky? Vůbec, tohle autíčko se musí dost přestavět i když jen trochu naprší , natož na šotolinu.
O Šumavě asi bylo řečeno už hodně, ale copak jste to vyváděli na Valašce?S Maxíkem jsem to kdysi dal naplno... S 16tka tam přiletěla asi o 30Km/h rychleji a já to nepochytal. Alespoň video o tučňácích ve FUN ZONE na www.ponda.cz se povedlo :-D
Kde vás uvidíme na další soutěži?Kromě Kopné bych chtěl jet všechno, ale s rozumem a v klidu.
Děkujeme za rozhovor.Taky díky, čtenáře zdraví Ponďa
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.