EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jak absolvovala posádka Lukáš Pondělíček - Jiří Stross s C2 S1600 Rally lužické hory čtěte v rozhovoru.
Do Rally Lužické hory odtartovala posádka Citroenu C2 S1600 s číslem 35. Po polovině soutěže jim patřila čtvrtá pozice ve třídě a osmá mezi dvoukolkami. Ve druhé polovině se pokračovalo v nastoleném tempu a v cíli z toho byla bramborová medaile ve třídě a sedmá pozice mezi dvoukolkami.
Ponďo, máš za sebou první sprint, Lužické hory, s jakým cílem jste do soutěže odstartovali?Trochu jsme to s Jirkou po Šumavě přehodnotili, po té co jsme na vlastní oči viděli, co se vlastně může stát a jak je nám smrt blízko. Nikdo mi nedá víc peněz když pojedu na hraně. Nebudu riskovat život a hodně drahé auto, jen pro pár vteřinek a pár míst v pořadí, proti lidskému životu je to nic.... Děláme to pro zábavu a ta zábava nás stojí spoustu času a peněz. Tak jsme jeli v klidu , nekoukali na časy a na umístění. Prostě jsme se jeli svézt hezkým autem a prožít si pěkný den, což se v sobotu vydařilo.
Rychlostní zkoušky dostály nějakých změn, jak se ti líbily?Nebylo vůbec špatné, ale vloni to bylo lepší... RZ 2 fakt luxusní, RZ 3 takovej malej nálet, RZ 4 šotolinu nemusím..
Někteří jezdci kritizovali vymezení trati soudkama.(Plastové sudy ve vnitřcích zatáček) Co ty na to?Soudky nic moc - jsou vratké, ale nějak jsem je neřešil. Některé soudky byly prasklé a písek z nich byl rozsypaný . Myslím,že staré gumy jsou lepší.
Podle časů, které jsi zajížděl v porovnání s ostatními ve třídě, ses opravdu nehnal dopředu. Jak hodnotíš své vystoupení na Lužičkách?Já si nemyslím. S Jirkou jsem se dohodl, že RZ2,6 je velice pěkná, tak jsem na ní zajel velice pěkný druhý čas za "Černým Kohoutem". To jsem se dozvěděl až po projetí rampou, v závodě jsem se vůbec nezabýval tím jak jedu. V ostatních RZ nemělo cenu riskovat. A ničit asfaltové auto na šotolině na RZ4,8 ... hahaha. Já byl spokojen s pěkně prožitým dnem.
Říkáš, že šotolina není to pravé ořechové. Jak sedí C2jce šotolinové úseky? Vůbec, tohle autíčko se musí dost přestavět i když jen trochu naprší , natož na šotolinu.
O Šumavě asi bylo řečeno už hodně, ale copak jste to vyváděli na Valašce?S Maxíkem jsem to kdysi dal naplno... S 16tka tam přiletěla asi o 30Km/h rychleji a já to nepochytal. Alespoň video o tučňácích ve FUN ZONE na www.ponda.cz se povedlo :-D
Kde vás uvidíme na další soutěži?Kromě Kopné bych chtěl jet všechno, ale s rozumem a v klidu.
Děkujeme za rozhovor.Taky díky, čtenáře zdraví Ponďa
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?