Martin Búš: Jezdil jsem závodně freestyle snowboard...

rally vsetín
rally vsetín, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 17. listopadu 2010 21:01
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Nová posádka poháru K4 Martin Búš - Josef Búš má za sebou první sezónu v tomto zajímavém seriálu.

V rallyovém poháru jsi se objevil v roce 2010? Kde tě potkal fenomén rally? Jak probíhaly tvé rallyové začátky, v RZtkách  nebo jinde?

V roce 2010 jsme vlastně začali s motorsportem jako celkově. Do 18ti let jsem jezdil závodně freestyle na snowboardu a ve chvíli, co jsem si udělal řidičák na auto, se mi tak trochu změnil pohled na svět. Auta mě začaly hrozně bavit a postupem času jsem chtěl pokročit dál a to zkusit i závodit. V rodině nemám nikoho, kdo má s motorsportem jakékoliv zkušenosti, ale věděl jsem o jednom klukovi - Martinovi Mičánkovi od nás z města co jezdí rally a je zároveň mechanik. Tehdy jsem ho ještě neznal. Šel jsem ho požádat o pomoc a přijal mě s otevřenou náručí. Trvalo to rok, než jsem našetřil nějaké peníze na auto a sehnal druhého blázna, který si sedne vedle mě. Nakonec to byl můj táta :). Nejdříve si mě chtěl hlavně pohlídat, později si prý najdu třeba někoho jiného. Po jedné sezóně to však vypadá, že si závodění také oblíbil a budeme spolu pokračovat.

Tvým závodním náčiním je Škoda Felicia, jakou má auto historii? 

Naše "holčička" má obsah 1.3. Motor dělal pan Fidler, převodovka 5-ti kvalt se špérou - stálý převod 4,5 (pan Sixta), tlumiče Protlum (Křístek), brzdy vpředu větší vzadu menší kotoučové - 4 pístkové, hydraulická ruční brzda, 15´´ kola...jak říkám, je to naše holčička.

Tvým zatím posledním závodem byla Alza Partr Rally Vsetín.  Tento závod má poměrně těžké tratě jak se ti líbily?

Rally Vsetín se nám líbila asi ze všech 5-ti soutěží, které jsme jeli nejvíce. Možná to říkáme každý závod, ale byla to fakt paráda. Jako začátečníkovi mi přišla většina sprintů těžká. Tady jsme to však poznali hlavně na rozpise. Trochu jsme se obávali, že bude mokro nebo dokonce sníh, ale počasí krásně vyšlo a užili jsme si to.

Celkově jste skončili v rámci poháru na sedmnáctémmístě a osmí ve třídě.  Jsi spokojený s výsledkem?

S výsledkem spokojený celkem jsem. Od minule jsme se zase v porovnání s jinými soupeři trochu zlepšili, tak jsme spokojeni. Nicméně, není to vůbec sranda konkurovat ostříleným posádkám z naší skupiny :).

 

Budeš startovat letos ještě někde, třeba Mikuláš Rally ve Slušovicích?

Letos jsme sezónu ukončili Vsetínem. Uvažovali jsme, že by jsme se projeli ještě na Rally Uherský Brod. Nakonec investujeme peníze raději do auta, popř. na nějaký menší závod na rozjetí se před K4 pohárem příští rok.

Je to nákladný sport, komu vděčíš za možnost provozovat náročný koníček?

Naši sponzoři jsou - internetový server na ubytování v Krkonoších - http://www.ubytovanikrkonose.cz a snowboardové a freeski oblečení Häxa-Snow - http://www.g5distribution.cz. Chtěl bych poděkovat hlavně tátovi (mitfárovi), bez kterého bych tenhle skvělej sport nikdy dělat nemohl, Martinovi Mičánkovi, který mě do všeho zasvětil a všem ostatním kamarádům za nemalou podporu. Díky moc!

Děkuji za rohovor.

Taky moc děkujeme.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?