Martin Búš: Jezdil jsem závodně freestyle snowboard...

rally vsetín
rally vsetín, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 17. listopadu 2010 21:01
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Nová posádka poháru K4 Martin Búš - Josef Búš má za sebou první sezónu v tomto zajímavém seriálu.

V rallyovém poháru jsi se objevil v roce 2010? Kde tě potkal fenomén rally? Jak probíhaly tvé rallyové začátky, v RZtkách  nebo jinde?

V roce 2010 jsme vlastně začali s motorsportem jako celkově. Do 18ti let jsem jezdil závodně freestyle na snowboardu a ve chvíli, co jsem si udělal řidičák na auto, se mi tak trochu změnil pohled na svět. Auta mě začaly hrozně bavit a postupem času jsem chtěl pokročit dál a to zkusit i závodit. V rodině nemám nikoho, kdo má s motorsportem jakékoliv zkušenosti, ale věděl jsem o jednom klukovi - Martinovi Mičánkovi od nás z města co jezdí rally a je zároveň mechanik. Tehdy jsem ho ještě neznal. Šel jsem ho požádat o pomoc a přijal mě s otevřenou náručí. Trvalo to rok, než jsem našetřil nějaké peníze na auto a sehnal druhého blázna, který si sedne vedle mě. Nakonec to byl můj táta :). Nejdříve si mě chtěl hlavně pohlídat, později si prý najdu třeba někoho jiného. Po jedné sezóně to však vypadá, že si závodění také oblíbil a budeme spolu pokračovat.

Tvým závodním náčiním je Škoda Felicia, jakou má auto historii? 

Naše "holčička" má obsah 1.3. Motor dělal pan Fidler, převodovka 5-ti kvalt se špérou - stálý převod 4,5 (pan Sixta), tlumiče Protlum (Křístek), brzdy vpředu větší vzadu menší kotoučové - 4 pístkové, hydraulická ruční brzda, 15´´ kola...jak říkám, je to naše holčička.

Tvým zatím posledním závodem byla Alza Partr Rally Vsetín.  Tento závod má poměrně těžké tratě jak se ti líbily?

Rally Vsetín se nám líbila asi ze všech 5-ti soutěží, které jsme jeli nejvíce. Možná to říkáme každý závod, ale byla to fakt paráda. Jako začátečníkovi mi přišla většina sprintů těžká. Tady jsme to však poznali hlavně na rozpise. Trochu jsme se obávali, že bude mokro nebo dokonce sníh, ale počasí krásně vyšlo a užili jsme si to.

Celkově jste skončili v rámci poháru na sedmnáctémmístě a osmí ve třídě.  Jsi spokojený s výsledkem?

S výsledkem spokojený celkem jsem. Od minule jsme se zase v porovnání s jinými soupeři trochu zlepšili, tak jsme spokojeni. Nicméně, není to vůbec sranda konkurovat ostříleným posádkám z naší skupiny :).

 

Budeš startovat letos ještě někde, třeba Mikuláš Rally ve Slušovicích?

Letos jsme sezónu ukončili Vsetínem. Uvažovali jsme, že by jsme se projeli ještě na Rally Uherský Brod. Nakonec investujeme peníze raději do auta, popř. na nějaký menší závod na rozjetí se před K4 pohárem příští rok.

Je to nákladný sport, komu vděčíš za možnost provozovat náročný koníček?

Naši sponzoři jsou - internetový server na ubytování v Krkonoších - http://www.ubytovanikrkonose.cz a snowboardové a freeski oblečení Häxa-Snow - http://www.g5distribution.cz. Chtěl bych poděkovat hlavně tátovi (mitfárovi), bez kterého bych tenhle skvělej sport nikdy dělat nemohl, Martinovi Mičánkovi, který mě do všeho zasvětil a všem ostatním kamarádům za nemalou podporu. Díky moc!

Děkuji za rohovor.

Taky moc děkujeme.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.