EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Nová posádka poháru K4 Martin Búš - Josef Búš má za sebou první sezónu v tomto zajímavém seriálu.
V rallyovém poháru jsi se objevil v roce 2010? Kde tě potkal fenomén rally? Jak probíhaly tvé rallyové začátky, v RZtkách nebo jinde?
V roce 2010 jsme vlastně začali s motorsportem jako celkově. Do 18ti let jsem jezdil závodně freestyle na snowboardu a ve chvíli, co jsem si udělal řidičák na auto, se mi tak trochu změnil pohled na svět. Auta mě začaly hrozně bavit a postupem času jsem chtěl pokročit dál a to zkusit i závodit. V rodině nemám nikoho, kdo má s motorsportem jakékoliv zkušenosti, ale věděl jsem o jednom klukovi - Martinovi Mičánkovi od nás z města co jezdí rally a je zároveň mechanik. Tehdy jsem ho ještě neznal. Šel jsem ho požádat o pomoc a přijal mě s otevřenou náručí. Trvalo to rok, než jsem našetřil nějaké peníze na auto a sehnal druhého blázna, který si sedne vedle mě. Nakonec to byl můj táta :). Nejdříve si mě chtěl hlavně pohlídat, později si prý najdu třeba někoho jiného. Po jedné sezóně to však vypadá, že si závodění také oblíbil a budeme spolu pokračovat.
Tvým závodním náčiním je Škoda Felicia, jakou má auto historii?
Naše "holčička" má obsah 1.3. Motor dělal pan Fidler, převodovka 5-ti kvalt se špérou - stálý převod 4,5 (pan Sixta), tlumiče Protlum (Křístek), brzdy vpředu větší vzadu menší kotoučové - 4 pístkové, hydraulická ruční brzda, 15´´ kola...jak říkám, je to naše holčička.
Tvým zatím posledním závodem byla Alza Partr Rally Vsetín. Tento závod má poměrně těžké tratě jak se ti líbily?
Rally Vsetín se nám líbila asi ze všech 5-ti soutěží, které jsme jeli nejvíce. Možná to říkáme každý závod, ale byla to fakt paráda. Jako začátečníkovi mi přišla většina sprintů těžká. Tady jsme to však poznali hlavně na rozpise. Trochu jsme se obávali, že bude mokro nebo dokonce sníh, ale počasí krásně vyšlo a užili jsme si to.
Celkově jste skončili v rámci poháru na sedmnáctémmístě a osmí ve třídě. Jsi spokojený s výsledkem?
S výsledkem spokojený celkem jsem. Od minule jsme se zase v porovnání s jinými soupeři trochu zlepšili, tak jsme spokojeni. Nicméně, není to vůbec sranda konkurovat ostříleným posádkám z naší skupiny :).
Budeš startovat letos ještě někde, třeba Mikuláš Rally ve Slušovicích?
Letos jsme sezónu ukončili Vsetínem. Uvažovali jsme, že by jsme se projeli ještě na Rally Uherský Brod. Nakonec investujeme peníze raději do auta, popř. na nějaký menší závod na rozjetí se před K4 pohárem příští rok.
Je to nákladný sport, komu vděčíš za možnost provozovat náročný koníček?
Naši sponzoři jsou - internetový server na ubytování v Krkonoších - http://www.ubytovanikrkonose.cz a snowboardové a freeski oblečení Häxa-Snow - http://www.g5distribution.cz. Chtěl bych poděkovat hlavně tátovi (mitfárovi), bez kterého bych tenhle skvělej sport nikdy dělat nemohl, Martinovi Mičánkovi, který mě do všeho zasvětil a všem ostatním kamarádům za nemalou podporu. Díky moc!
Děkuji za rohovor.
Taky moc děkujeme.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.