EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR:Nová posádka poháru K4 Martin Búš - Josef Búš má za sebou první sezónu v tomto zajímavém seriálu.
V rallyovém poháru jsi se objevil v roce 2010? Kde tě potkal fenomén rally? Jak probíhaly tvé rallyové začátky, v RZtkách nebo jinde?
V roce 2010 jsme vlastně začali s motorsportem jako celkově. Do 18ti let jsem jezdil závodně freestyle na snowboardu a ve chvíli, co jsem si udělal řidičák na auto, se mi tak trochu změnil pohled na svět. Auta mě začaly hrozně bavit a postupem času jsem chtěl pokročit dál a to zkusit i závodit. V rodině nemám nikoho, kdo má s motorsportem jakékoliv zkušenosti, ale věděl jsem o jednom klukovi - Martinovi Mičánkovi od nás z města co jezdí rally a je zároveň mechanik. Tehdy jsem ho ještě neznal. Šel jsem ho požádat o pomoc a přijal mě s otevřenou náručí. Trvalo to rok, než jsem našetřil nějaké peníze na auto a sehnal druhého blázna, který si sedne vedle mě. Nakonec to byl můj táta :). Nejdříve si mě chtěl hlavně pohlídat, později si prý najdu třeba někoho jiného. Po jedné sezóně to však vypadá, že si závodění také oblíbil a budeme spolu pokračovat.
Tvým závodním náčiním je Škoda Felicia, jakou má auto historii?
Naše "holčička" má obsah 1.3. Motor dělal pan Fidler, převodovka 5-ti kvalt se špérou - stálý převod 4,5 (pan Sixta), tlumiče Protlum (Křístek), brzdy vpředu větší vzadu menší kotoučové - 4 pístkové, hydraulická ruční brzda, 15´´ kola...jak říkám, je to naše holčička.
Tvým zatím posledním závodem byla Alza Partr Rally Vsetín. Tento závod má poměrně těžké tratě jak se ti líbily?
Rally Vsetín se nám líbila asi ze všech 5-ti soutěží, které jsme jeli nejvíce. Možná to říkáme každý závod, ale byla to fakt paráda. Jako začátečníkovi mi přišla většina sprintů těžká. Tady jsme to však poznali hlavně na rozpise. Trochu jsme se obávali, že bude mokro nebo dokonce sníh, ale počasí krásně vyšlo a užili jsme si to.
Celkově jste skončili v rámci poháru na sedmnáctémmístě a osmí ve třídě. Jsi spokojený s výsledkem?
S výsledkem spokojený celkem jsem. Od minule jsme se zase v porovnání s jinými soupeři trochu zlepšili, tak jsme spokojeni. Nicméně, není to vůbec sranda konkurovat ostříleným posádkám z naší skupiny :).
Budeš startovat letos ještě někde, třeba Mikuláš Rally ve Slušovicích?
Letos jsme sezónu ukončili Vsetínem. Uvažovali jsme, že by jsme se projeli ještě na Rally Uherský Brod. Nakonec investujeme peníze raději do auta, popř. na nějaký menší závod na rozjetí se před K4 pohárem příští rok.
Je to nákladný sport, komu vděčíš za možnost provozovat náročný koníček?
Naši sponzoři jsou - internetový server na ubytování v Krkonoších - http://www.ubytovanikrkonose.cz a snowboardové a freeski oblečení Häxa-Snow - http://www.g5distribution.cz. Chtěl bych poděkovat hlavně tátovi (mitfárovi), bez kterého bych tenhle skvělej sport nikdy dělat nemohl, Martinovi Mičánkovi, který mě do všeho zasvětil a všem ostatním kamarádům za nemalou podporu. Díky moc!
Děkuji za rohovor.
Taky moc děkujeme.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?