ROZHOVOR; Benoit Nogier, manažer Citroën Junior Teamu, se zamýšlí před Japonskou rally. Co očekává od svých jezdců, Daniho Sorda a Kimiho Räikkönena?
Rally Japan je obzvláště náročnou soutěží v kalendáři WRC. Jaká jsou specifika těchto RZ?Když to tak vezmeme, tak všechny RZ ve WRC jsou náročné. Každá rally má svou zvláštnost, takže každá soutěž má svůj charakter. V Japonsku se často mění počasí. Často se jede na zablátěných cestách, což úplně změní zkoušku pro druhý průjezd. Cesty jsou úzké a extrémně technické. Mít dobré poznámky je životně důležité. Ještě jednou, role navigátora je nenahraditelná.Dani Sordo pojede druhou soutěž za Citroën Junior Team. Co od něj očekáváte?Jsme velmi potěšeni, že můžeme Daniho přivítat zpět v Citroën Junior Teamu. Ve Finsku jsme byli s jeho výkonem spokojeni. Byla to jeho první soutěž v novém týmu. Ale zvykl si hodně rychle. Dani již dříve dokázal, že v Japonsku dokáže být konkurenceschopný. Doufáme, že to dokáže i teď. Jeho cíl je být v TOP5 mezi továrními jezdci. Bude mít Kimi Räikkönen jiný cíl, než měl v ostatních soutěžích?Kimi se zlepšuje od rally k rally a blíží se k výkonům ostatních jezdců, kteří mají mnohem více zkušeností než on. Jeho poslední výsledek jen podtrhuje zlepšení, kterých dosáhl a jeho výkony jsou stále více konzistentní. V Japonsku pojede více posádek, které zde nemají mnoho zkušeností, což nebývá tak běžné. Kdyby se Kimimu podařilo zopakovat výkon, který předváděl na posledních soutěžích, které byly letos pro každého nové, jako Turecko a Bulharsko, tak by to bylo úžasné.
zdroj: www.rallybuzz.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?