ROZHOVOR; Benoit Nogier, manažer Citroën Junior Teamu, se zamýšlí před Japonskou rally. Co očekává od svých jezdců, Daniho Sorda a Kimiho Räikkönena?
Rally Japan je obzvláště náročnou soutěží v kalendáři WRC. Jaká jsou specifika těchto RZ?Když to tak vezmeme, tak všechny RZ ve WRC jsou náročné. Každá rally má svou zvláštnost, takže každá soutěž má svůj charakter. V Japonsku se často mění počasí. Často se jede na zablátěných cestách, což úplně změní zkoušku pro druhý průjezd. Cesty jsou úzké a extrémně technické. Mít dobré poznámky je životně důležité. Ještě jednou, role navigátora je nenahraditelná.Dani Sordo pojede druhou soutěž za Citroën Junior Team. Co od něj očekáváte?Jsme velmi potěšeni, že můžeme Daniho přivítat zpět v Citroën Junior Teamu. Ve Finsku jsme byli s jeho výkonem spokojeni. Byla to jeho první soutěž v novém týmu. Ale zvykl si hodně rychle. Dani již dříve dokázal, že v Japonsku dokáže být konkurenceschopný. Doufáme, že to dokáže i teď. Jeho cíl je být v TOP5 mezi továrními jezdci. Bude mít Kimi Räikkönen jiný cíl, než měl v ostatních soutěžích?Kimi se zlepšuje od rally k rally a blíží se k výkonům ostatních jezdců, kteří mají mnohem více zkušeností než on. Jeho poslední výsledek jen podtrhuje zlepšení, kterých dosáhl a jeho výkony jsou stále více konzistentní. V Japonsku pojede více posádek, které zde nemají mnoho zkušeností, což nebývá tak běžné. Kdyby se Kimimu podařilo zopakovat výkon, který předváděl na posledních soutěžích, které byly letos pro každého nové, jako Turecko a Bulharsko, tak by to bylo úžasné.
zdroj: www.rallybuzz.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?