EXKLUZIVNÍ ROZHVOR: Jan Šlehofer absolvoval Rally Saturnus a velmi se těší do Krumlova.
Gratulujeme k vítězství ve Slovinsku. Konečně se porařilo protrhnout smůlu. Jak se ti závodilo ve Slovinsku?
J.Š. Je to neskutečný zážitek. Měl jsem možnost tam už jednou startovat, ale vždy mně překvapí, jak moc technické tratě tam mají. Trochu tu euforii kazí klouzavé asfalty, ale je to jen můj pohled.
Já jsem sledoval tvé počínání od počítače, vypadalo to, že místní jezdci ti nebyli moc konkurencí?
J.Š.: Tak popravdě konkurence nebyla velká. Musel jsem, sehrát se, se zaskakujícím Standou Viktorou. Hlavním cílem bylo dojet, takže jsem jel ze začátku velmi opatrně a postupně jsem zrychloval. Na druhé rychlostní zkoušce jsem si zažil velkou krizi. Pršelo a my jeli na slikách. Když k tomu ještě přidáš klouzavý asfalt…Ke konci jsem se už soustředil jen na absolutní pořadí. Snažil jsem se vyrovnat dalším našim posádkám (Pech a Štafj), ale kolikrát to nemělo cenu :-) Ale s časy jsem spokojen.
V nedávném rozhovoru s Juho Hänninenem jsem se ho ptal, jaký byl na soutěži asfalt a jak se mu vybíraly pneumatiky. Jak se volí pneu na kluzký asfalt?
J.Š.: Jak už jsem řekl, asfalt ve Slovinsku je opravdu extrémně klouzavý. Pravdou je, že vypadá barevně stejně jako u nás. Někdy to je opravdu zážitek na něj vjet rychle s tím, že to gumy na něm udrží. Volba pneumatik byla opravdu těžká, ale povedla se správně. Když začalo pršet v prvník kole zkoušek, tak jsme jeli v dešti nejdelší rychlostní zkoušku na sliku. Přežili jsme.
U nás tě čeká Rally Český Krumlov? Nebo pojedeš místo Krumlova někde v zahraničí?
J.Š.Krumlov nevynecháme. Ještě nemám Krumlov stoprocentně finančně pokrytý, každopádně pojedeme, ale jen pro body do Mitropa Cupu, bez možnosti bodovat do Českého mistráku. Také nechceme brát body Jirkovi Skoupilovi. Nevím co ještě z českého mistrovství pojedu, takže prioritou je Mitropa.
Co pro tebe znamená Rally Český Krumlov. Je to také taková rallystálice jako Šumava.
J.Š. Určitě je to kultovní rally. Každá soutěž, která má takto vysoké ročníkové číslo je vypovídající. Šumava je ještě k tomu moje srdeční záležitost.
Máš na Krumlově oblíbenou zkoušku?
J.Š.: Vyloženě oblíbenou zkoušku z Krumlova si nevzpomenu. Obecně bych těžko hledaj nějakou oblíbenou vůbec, ale po Slovinsku bych asi změnil názor.
Nedávno se nejen tady na našem serveru, řešily retardéry, jejich stavba, jak to vidíš ty?
J.Š.: Mi osobně retardéry nevadí, když jsou postaveny podle posledních regulí, které zařídila asociace. V takové podobě se mi líbí, protože jsou přehledné a dají se dobře zaznamenat do rozpisu. Horší je to ale s jejich umístěním. To bývá občas hodně nešťastné.
Evergreenem posledních článků nejen na našem serveru je hans, jak tobě vyhovuje jeho použití?
J.Š.: Co se týče hans systému petici jsem nepodepsal. Ne že bych nechtěl, ale neměl jsem čas se tomu věnovat. Také se mě nikdo neptal, když jsem si jej musel za 15 tis. koupit. To žádná petice nebyla. Chápu že jde o zdraví. Přijde mi neuvěřitelné co se okolo Hans děje. Pevně věřím, že já nebudu muset něco okolo zdraví a hans řešit. Systém jsem si koupil s přilbou a po určité době jsem si na něj dost zvykl. Vše ukáže čas.
Děkujeme za rozhovorJ.Š. I já děkuji.
Fotografie:www.rally-saturnus.si
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?