EXKLUZIVNÍ ROZHVOR: Jan Šlehofer absolvoval Rally Saturnus a velmi se těší do Krumlova.
Gratulujeme k vítězství ve Slovinsku. Konečně se porařilo protrhnout smůlu. Jak se ti závodilo ve Slovinsku?
J.Š. Je to neskutečný zážitek. Měl jsem možnost tam už jednou startovat, ale vždy mně překvapí, jak moc technické tratě tam mají. Trochu tu euforii kazí klouzavé asfalty, ale je to jen můj pohled.
Já jsem sledoval tvé počínání od počítače, vypadalo to, že místní jezdci ti nebyli moc konkurencí?
J.Š.: Tak popravdě konkurence nebyla velká. Musel jsem, sehrát se, se zaskakujícím Standou Viktorou. Hlavním cílem bylo dojet, takže jsem jel ze začátku velmi opatrně a postupně jsem zrychloval. Na druhé rychlostní zkoušce jsem si zažil velkou krizi. Pršelo a my jeli na slikách. Když k tomu ještě přidáš klouzavý asfalt…Ke konci jsem se už soustředil jen na absolutní pořadí. Snažil jsem se vyrovnat dalším našim posádkám (Pech a Štafj), ale kolikrát to nemělo cenu :-) Ale s časy jsem spokojen.
V nedávném rozhovoru s Juho Hänninenem jsem se ho ptal, jaký byl na soutěži asfalt a jak se mu vybíraly pneumatiky. Jak se volí pneu na kluzký asfalt?
J.Š.: Jak už jsem řekl, asfalt ve Slovinsku je opravdu extrémně klouzavý. Pravdou je, že vypadá barevně stejně jako u nás. Někdy to je opravdu zážitek na něj vjet rychle s tím, že to gumy na něm udrží. Volba pneumatik byla opravdu těžká, ale povedla se správně. Když začalo pršet v prvník kole zkoušek, tak jsme jeli v dešti nejdelší rychlostní zkoušku na sliku. Přežili jsme.
U nás tě čeká Rally Český Krumlov? Nebo pojedeš místo Krumlova někde v zahraničí?
J.Š.Krumlov nevynecháme. Ještě nemám Krumlov stoprocentně finančně pokrytý, každopádně pojedeme, ale jen pro body do Mitropa Cupu, bez možnosti bodovat do Českého mistráku. Také nechceme brát body Jirkovi Skoupilovi. Nevím co ještě z českého mistrovství pojedu, takže prioritou je Mitropa.
Co pro tebe znamená Rally Český Krumlov. Je to také taková rallystálice jako Šumava.
J.Š. Určitě je to kultovní rally. Každá soutěž, která má takto vysoké ročníkové číslo je vypovídající. Šumava je ještě k tomu moje srdeční záležitost.
Máš na Krumlově oblíbenou zkoušku?
J.Š.: Vyloženě oblíbenou zkoušku z Krumlova si nevzpomenu. Obecně bych těžko hledaj nějakou oblíbenou vůbec, ale po Slovinsku bych asi změnil názor.
Nedávno se nejen tady na našem serveru, řešily retardéry, jejich stavba, jak to vidíš ty?
J.Š.: Mi osobně retardéry nevadí, když jsou postaveny podle posledních regulí, které zařídila asociace. V takové podobě se mi líbí, protože jsou přehledné a dají se dobře zaznamenat do rozpisu. Horší je to ale s jejich umístěním. To bývá občas hodně nešťastné.
Evergreenem posledních článků nejen na našem serveru je hans, jak tobě vyhovuje jeho použití?
J.Š.: Co se týče hans systému petici jsem nepodepsal. Ne že bych nechtěl, ale neměl jsem čas se tomu věnovat. Také se mě nikdo neptal, když jsem si jej musel za 15 tis. koupit. To žádná petice nebyla. Chápu že jde o zdraví. Přijde mi neuvěřitelné co se okolo Hans děje. Pevně věřím, že já nebudu muset něco okolo zdraví a hans řešit. Systém jsem si koupil s přilbou a po určité době jsem si na něj dost zvykl. Vše ukáže čas.
Děkujeme za rozhovorJ.Š. I já děkuji.
Fotografie:www.rally-saturnus.si
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.