EXKLUZIVNÍ ROZHVOR: Jan Šlehofer absolvoval Rally Saturnus a velmi se těší do Krumlova.
Gratulujeme k vítězství ve Slovinsku. Konečně se porařilo protrhnout smůlu. Jak se ti závodilo ve Slovinsku?
J.Š. Je to neskutečný zážitek. Měl jsem možnost tam už jednou startovat, ale vždy mně překvapí, jak moc technické tratě tam mají. Trochu tu euforii kazí klouzavé asfalty, ale je to jen můj pohled.
Já jsem sledoval tvé počínání od počítače, vypadalo to, že místní jezdci ti nebyli moc konkurencí?
J.Š.: Tak popravdě konkurence nebyla velká. Musel jsem, sehrát se, se zaskakujícím Standou Viktorou. Hlavním cílem bylo dojet, takže jsem jel ze začátku velmi opatrně a postupně jsem zrychloval. Na druhé rychlostní zkoušce jsem si zažil velkou krizi. Pršelo a my jeli na slikách. Když k tomu ještě přidáš klouzavý asfalt…Ke konci jsem se už soustředil jen na absolutní pořadí. Snažil jsem se vyrovnat dalším našim posádkám (Pech a Štafj), ale kolikrát to nemělo cenu :-) Ale s časy jsem spokojen.
V nedávném rozhovoru s Juho Hänninenem jsem se ho ptal, jaký byl na soutěži asfalt a jak se mu vybíraly pneumatiky. Jak se volí pneu na kluzký asfalt?
J.Š.: Jak už jsem řekl, asfalt ve Slovinsku je opravdu extrémně klouzavý. Pravdou je, že vypadá barevně stejně jako u nás. Někdy to je opravdu zážitek na něj vjet rychle s tím, že to gumy na něm udrží. Volba pneumatik byla opravdu těžká, ale povedla se správně. Když začalo pršet v prvník kole zkoušek, tak jsme jeli v dešti nejdelší rychlostní zkoušku na sliku. Přežili jsme.
U nás tě čeká Rally Český Krumlov? Nebo pojedeš místo Krumlova někde v zahraničí?
J.Š.Krumlov nevynecháme. Ještě nemám Krumlov stoprocentně finančně pokrytý, každopádně pojedeme, ale jen pro body do Mitropa Cupu, bez možnosti bodovat do Českého mistráku. Také nechceme brát body Jirkovi Skoupilovi. Nevím co ještě z českého mistrovství pojedu, takže prioritou je Mitropa.
Co pro tebe znamená Rally Český Krumlov. Je to také taková rallystálice jako Šumava.
J.Š. Určitě je to kultovní rally. Každá soutěž, která má takto vysoké ročníkové číslo je vypovídající. Šumava je ještě k tomu moje srdeční záležitost.
Máš na Krumlově oblíbenou zkoušku?
J.Š.: Vyloženě oblíbenou zkoušku z Krumlova si nevzpomenu. Obecně bych těžko hledaj nějakou oblíbenou vůbec, ale po Slovinsku bych asi změnil názor.
Nedávno se nejen tady na našem serveru, řešily retardéry, jejich stavba, jak to vidíš ty?
J.Š.: Mi osobně retardéry nevadí, když jsou postaveny podle posledních regulí, které zařídila asociace. V takové podobě se mi líbí, protože jsou přehledné a dají se dobře zaznamenat do rozpisu. Horší je to ale s jejich umístěním. To bývá občas hodně nešťastné.
Evergreenem posledních článků nejen na našem serveru je hans, jak tobě vyhovuje jeho použití?
J.Š.: Co se týče hans systému petici jsem nepodepsal. Ne že bych nechtěl, ale neměl jsem čas se tomu věnovat. Také se mě nikdo neptal, když jsem si jej musel za 15 tis. koupit. To žádná petice nebyla. Chápu že jde o zdraví. Přijde mi neuvěřitelné co se okolo Hans děje. Pevně věřím, že já nebudu muset něco okolo zdraví a hans řešit. Systém jsem si koupil s přilbou a po určité době jsem si na něj dost zvykl. Vše ukáže čas.
Děkujeme za rozhovorJ.Š. I já děkuji.
Fotografie:www.rally-saturnus.si
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.