S Janem Šlehoferem o Lavanttalu a Šumavě

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 14. dubna 2010 10:56
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jan Šlehofer absolvoval první podnik mistrovství Rakouska. Jak se mu jelo a jak se těší na Šumavu?

Rally Lavantall 2010, jak hodnotíš celkově soutěž, tratě soupeře.J.Š.: Tak soutěz byla skvělá. Opravdu skvělá. Myslim tim, co se týče organizace, seznamovací jizdy a vstřicnost lidí, kteři podnik i mitropa cup pořádaji...Ve všem nám bylo vyhověno, otázky zodpovězeny s úsměvem a vše se neslo v přátelském duchu, až to bylo neuvěřitelné, jaká byla pohoda... Uplně jinak se ti potom jede a soustředění na jizdu je stoprocentni...

Víkendová rally Lavantall v Rakousku neskončila podle tvých představ, copak sepřihodilo?J.Š,: Tak přihodilo se to, řekl bych nestastně, na osmé rz. Čekal nás prudký sjezd alpskou klasikou, :-) tak se v jednom levém vracaku auto utrhlo trochu vic, než sem předpokládal a my předním růžkem nárazniku trefili patnik ve vnitřku silnice. Bohužel jsem měl plné kontra a jak byla vytočená kola, patník se dostal pod auto a tam odtrhl holendr od brzdiče. Vytekla kapalina a nedalo se pokračovat dál.. Byl jsem neuveřitelně nešťastný, jelikož závod jsme ve dvoukolkách vedli...

Na Valašské rally jsi byl v roli managera, mechanika. S Jindrou Štolfou jste do poslední chvíle bojovali o spravení Skoupilova Fiatu, co se přihodilo s tím spojkovým válcem?J.Š.: Na Valašce jsem byl hlavně proto, abych pomohl klukům trochu s autem ..BOHUŽEL, když jsme zvládli vyndat a zpět nandat převodovku, závada v podobě protékáni nového vyměněného válečku přetrvávala... Byla to taky obrovská smůla, ale co přesně se přihodilo zjišťovali kluci po opětovném rozebrání až na dílně...Paradoxem je ze Jura Skoupil odstupoval také z prvního nebo druhého mista a válečky byly před závodem uplně nové, vyměněné. Smůla nás zatim nepoušti rally dokončit....

Na domácí Šumavě nebudeš chybět, jaké cíle si dáváš a kdo je tvým největším soupeřem?J.Š. : Tak na Šumavě ještě nevím, jak a co bude, protože je úterý a my jestě nemáme sehnané všechny prostředky, abychom mohli Šumavu jet....

Na která místa domácí soutěže bys pozval diváky?J.Š. Tak určitě jich bude hodně. Já osobně, když některé diváky, jen okem zahlídnu, že stoji opravdu nebezpečně, poradil bych jim ať si opravdu dobře zváží kde stát. Určitě si rally užijí v rychlých pasážich  protože někde se opravdu leti hrozný kopr, ale prosím vás s respektem a ohledem na vaše zdraví......

Někde jsme zaslechli, že stavíš nové Subaru snad N14, v jaké fázi je jeho výstavba a kdy tě v něm prvně uvidíme?J.Š.: Tak já k tomu můžu říct jen to, že já žadné auto nestavím. Já žádné auto nemám.. Na to, kdy pojedeme s takovým autem, se nechám překvapit i já ......

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.