S Janem Šlehoferem o Lavanttalu a Šumavě

rally bohemia
rally bohemia, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Tomáš Urban 14. dubna 2010 10:56
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jan Šlehofer absolvoval první podnik mistrovství Rakouska. Jak se mu jelo a jak se těší na Šumavu?

Rally Lavantall 2010, jak hodnotíš celkově soutěž, tratě soupeře.J.Š.: Tak soutěz byla skvělá. Opravdu skvělá. Myslim tim, co se týče organizace, seznamovací jizdy a vstřicnost lidí, kteři podnik i mitropa cup pořádaji...Ve všem nám bylo vyhověno, otázky zodpovězeny s úsměvem a vše se neslo v přátelském duchu, až to bylo neuvěřitelné, jaká byla pohoda... Uplně jinak se ti potom jede a soustředění na jizdu je stoprocentni...

Víkendová rally Lavantall v Rakousku neskončila podle tvých představ, copak sepřihodilo?J.Š,: Tak přihodilo se to, řekl bych nestastně, na osmé rz. Čekal nás prudký sjezd alpskou klasikou, :-) tak se v jednom levém vracaku auto utrhlo trochu vic, než sem předpokládal a my předním růžkem nárazniku trefili patnik ve vnitřku silnice. Bohužel jsem měl plné kontra a jak byla vytočená kola, patník se dostal pod auto a tam odtrhl holendr od brzdiče. Vytekla kapalina a nedalo se pokračovat dál.. Byl jsem neuveřitelně nešťastný, jelikož závod jsme ve dvoukolkách vedli...

Na Valašské rally jsi byl v roli managera, mechanika. S Jindrou Štolfou jste do poslední chvíle bojovali o spravení Skoupilova Fiatu, co se přihodilo s tím spojkovým válcem?J.Š.: Na Valašce jsem byl hlavně proto, abych pomohl klukům trochu s autem ..BOHUŽEL, když jsme zvládli vyndat a zpět nandat převodovku, závada v podobě protékáni nového vyměněného válečku přetrvávala... Byla to taky obrovská smůla, ale co přesně se přihodilo zjišťovali kluci po opětovném rozebrání až na dílně...Paradoxem je ze Jura Skoupil odstupoval také z prvního nebo druhého mista a válečky byly před závodem uplně nové, vyměněné. Smůla nás zatim nepoušti rally dokončit....

Na domácí Šumavě nebudeš chybět, jaké cíle si dáváš a kdo je tvým největším soupeřem?J.Š. : Tak na Šumavě ještě nevím, jak a co bude, protože je úterý a my jestě nemáme sehnané všechny prostředky, abychom mohli Šumavu jet....

Na která místa domácí soutěže bys pozval diváky?J.Š. Tak určitě jich bude hodně. Já osobně, když některé diváky, jen okem zahlídnu, že stoji opravdu nebezpečně, poradil bych jim ať si opravdu dobře zváží kde stát. Určitě si rally užijí v rychlých pasážich  protože někde se opravdu leti hrozný kopr, ale prosím vás s respektem a ohledem na vaše zdraví......

Někde jsme zaslechli, že stavíš nové Subaru snad N14, v jaké fázi je jeho výstavba a kdy tě v něm prvně uvidíme?J.Š.: Tak já k tomu můžu říct jen to, že já žadné auto nestavím. Já žádné auto nemám.. Na to, kdy pojedeme s takovým autem, se nechám překvapit i já ......

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.