EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jan Šlehofer absolvoval první podnik mistrovství Rakouska. Jak se mu jelo a jak se těší na Šumavu?
Rally Lavantall 2010, jak hodnotíš celkově soutěž, tratě soupeře.J.Š.: Tak soutěz byla skvělá. Opravdu skvělá. Myslim tim, co se týče organizace, seznamovací jizdy a vstřicnost lidí, kteři podnik i mitropa cup pořádaji...Ve všem nám bylo vyhověno, otázky zodpovězeny s úsměvem a vše se neslo v přátelském duchu, až to bylo neuvěřitelné, jaká byla pohoda... Uplně jinak se ti potom jede a soustředění na jizdu je stoprocentni...
Víkendová rally Lavantall v Rakousku neskončila podle tvých představ, copak sepřihodilo?J.Š,: Tak přihodilo se to, řekl bych nestastně, na osmé rz. Čekal nás prudký sjezd alpskou klasikou, :-) tak se v jednom levém vracaku auto utrhlo trochu vic, než sem předpokládal a my předním růžkem nárazniku trefili patnik ve vnitřku silnice. Bohužel jsem měl plné kontra a jak byla vytočená kola, patník se dostal pod auto a tam odtrhl holendr od brzdiče. Vytekla kapalina a nedalo se pokračovat dál.. Byl jsem neuveřitelně nešťastný, jelikož závod jsme ve dvoukolkách vedli...
Na Valašské rally jsi byl v roli managera, mechanika. S Jindrou Štolfou jste do poslední chvíle bojovali o spravení Skoupilova Fiatu, co se přihodilo s tím spojkovým válcem?J.Š.: Na Valašce jsem byl hlavně proto, abych pomohl klukům trochu s autem ..BOHUŽEL, když jsme zvládli vyndat a zpět nandat převodovku, závada v podobě protékáni nového vyměněného válečku přetrvávala... Byla to taky obrovská smůla, ale co přesně se přihodilo zjišťovali kluci po opětovném rozebrání až na dílně...Paradoxem je ze Jura Skoupil odstupoval také z prvního nebo druhého mista a válečky byly před závodem uplně nové, vyměněné. Smůla nás zatim nepoušti rally dokončit....
Na domácí Šumavě nebudeš chybět, jaké cíle si dáváš a kdo je tvým největším soupeřem?J.Š. : Tak na Šumavě ještě nevím, jak a co bude, protože je úterý a my jestě nemáme sehnané všechny prostředky, abychom mohli Šumavu jet....
Na která místa domácí soutěže bys pozval diváky?J.Š. Tak určitě jich bude hodně. Já osobně, když některé diváky, jen okem zahlídnu, že stoji opravdu nebezpečně, poradil bych jim ať si opravdu dobře zváží kde stát. Určitě si rally užijí v rychlých pasážich protože někde se opravdu leti hrozný kopr, ale prosím vás s respektem a ohledem na vaše zdraví......
Někde jsme zaslechli, že stavíš nové Subaru snad N14, v jaké fázi je jeho výstavba a kdy tě v něm prvně uvidíme?J.Š.: Tak já k tomu můžu říct jen to, že já žadné auto nestavím. Já žádné auto nemám.. Na to, kdy pojedeme s takovým autem, se nechám překvapit i já ......
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.