EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jan Šlehofer absolvoval první podnik mistrovství Rakouska. Jak se mu jelo a jak se těší na Šumavu?
Rally Lavantall 2010, jak hodnotíš celkově soutěž, tratě soupeře.J.Š.: Tak soutěz byla skvělá. Opravdu skvělá. Myslim tim, co se týče organizace, seznamovací jizdy a vstřicnost lidí, kteři podnik i mitropa cup pořádaji...Ve všem nám bylo vyhověno, otázky zodpovězeny s úsměvem a vše se neslo v přátelském duchu, až to bylo neuvěřitelné, jaká byla pohoda... Uplně jinak se ti potom jede a soustředění na jizdu je stoprocentni...
Víkendová rally Lavantall v Rakousku neskončila podle tvých představ, copak sepřihodilo?J.Š,: Tak přihodilo se to, řekl bych nestastně, na osmé rz. Čekal nás prudký sjezd alpskou klasikou, :-) tak se v jednom levém vracaku auto utrhlo trochu vic, než sem předpokládal a my předním růžkem nárazniku trefili patnik ve vnitřku silnice. Bohužel jsem měl plné kontra a jak byla vytočená kola, patník se dostal pod auto a tam odtrhl holendr od brzdiče. Vytekla kapalina a nedalo se pokračovat dál.. Byl jsem neuveřitelně nešťastný, jelikož závod jsme ve dvoukolkách vedli...
Na Valašské rally jsi byl v roli managera, mechanika. S Jindrou Štolfou jste do poslední chvíle bojovali o spravení Skoupilova Fiatu, co se přihodilo s tím spojkovým válcem?J.Š.: Na Valašce jsem byl hlavně proto, abych pomohl klukům trochu s autem ..BOHUŽEL, když jsme zvládli vyndat a zpět nandat převodovku, závada v podobě protékáni nového vyměněného válečku přetrvávala... Byla to taky obrovská smůla, ale co přesně se přihodilo zjišťovali kluci po opětovném rozebrání až na dílně...Paradoxem je ze Jura Skoupil odstupoval také z prvního nebo druhého mista a válečky byly před závodem uplně nové, vyměněné. Smůla nás zatim nepoušti rally dokončit....
Na domácí Šumavě nebudeš chybět, jaké cíle si dáváš a kdo je tvým největším soupeřem?J.Š. : Tak na Šumavě ještě nevím, jak a co bude, protože je úterý a my jestě nemáme sehnané všechny prostředky, abychom mohli Šumavu jet....
Na která místa domácí soutěže bys pozval diváky?J.Š. Tak určitě jich bude hodně. Já osobně, když některé diváky, jen okem zahlídnu, že stoji opravdu nebezpečně, poradil bych jim ať si opravdu dobře zváží kde stát. Určitě si rally užijí v rychlých pasážich protože někde se opravdu leti hrozný kopr, ale prosím vás s respektem a ohledem na vaše zdraví......
Někde jsme zaslechli, že stavíš nové Subaru snad N14, v jaké fázi je jeho výstavba a kdy tě v něm prvně uvidíme?J.Š.: Tak já k tomu můžu říct jen to, že já žadné auto nestavím. Já žádné auto nemám.. Na to, kdy pojedeme s takovým autem, se nechám překvapit i já ......
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.