EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Jan Šlehofer absolvoval první podnik mistrovství Rakouska. Jak se mu jelo a jak se těší na Šumavu?
Rally Lavantall 2010, jak hodnotíš celkově soutěž, tratě soupeře.J.Š.: Tak soutěz byla skvělá. Opravdu skvělá. Myslim tim, co se týče organizace, seznamovací jizdy a vstřicnost lidí, kteři podnik i mitropa cup pořádaji...Ve všem nám bylo vyhověno, otázky zodpovězeny s úsměvem a vše se neslo v přátelském duchu, až to bylo neuvěřitelné, jaká byla pohoda... Uplně jinak se ti potom jede a soustředění na jizdu je stoprocentni...
Víkendová rally Lavantall v Rakousku neskončila podle tvých představ, copak sepřihodilo?J.Š,: Tak přihodilo se to, řekl bych nestastně, na osmé rz. Čekal nás prudký sjezd alpskou klasikou, :-) tak se v jednom levém vracaku auto utrhlo trochu vic, než sem předpokládal a my předním růžkem nárazniku trefili patnik ve vnitřku silnice. Bohužel jsem měl plné kontra a jak byla vytočená kola, patník se dostal pod auto a tam odtrhl holendr od brzdiče. Vytekla kapalina a nedalo se pokračovat dál.. Byl jsem neuveřitelně nešťastný, jelikož závod jsme ve dvoukolkách vedli...
Na Valašské rally jsi byl v roli managera, mechanika. S Jindrou Štolfou jste do poslední chvíle bojovali o spravení Skoupilova Fiatu, co se přihodilo s tím spojkovým válcem?J.Š.: Na Valašce jsem byl hlavně proto, abych pomohl klukům trochu s autem ..BOHUŽEL, když jsme zvládli vyndat a zpět nandat převodovku, závada v podobě protékáni nového vyměněného válečku přetrvávala... Byla to taky obrovská smůla, ale co přesně se přihodilo zjišťovali kluci po opětovném rozebrání až na dílně...Paradoxem je ze Jura Skoupil odstupoval také z prvního nebo druhého mista a válečky byly před závodem uplně nové, vyměněné. Smůla nás zatim nepoušti rally dokončit....
Na domácí Šumavě nebudeš chybět, jaké cíle si dáváš a kdo je tvým největším soupeřem?J.Š. : Tak na Šumavě ještě nevím, jak a co bude, protože je úterý a my jestě nemáme sehnané všechny prostředky, abychom mohli Šumavu jet....
Na která místa domácí soutěže bys pozval diváky?J.Š. Tak určitě jich bude hodně. Já osobně, když některé diváky, jen okem zahlídnu, že stoji opravdu nebezpečně, poradil bych jim ať si opravdu dobře zváží kde stát. Určitě si rally užijí v rychlých pasážich protože někde se opravdu leti hrozný kopr, ale prosím vás s respektem a ohledem na vaše zdraví......
Někde jsme zaslechli, že stavíš nové Subaru snad N14, v jaké fázi je jeho výstavba a kdy tě v něm prvně uvidíme?J.Š.: Tak já k tomu můžu říct jen to, že já žadné auto nestavím. Já žádné auto nemám.. Na to, kdy pojedeme s takovým autem, se nechám překvapit i já ......
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.