Až se jaro zeptá: Roman Stromšík

stromšík, roman
stromšík, roman, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 8. března 2010 21:03
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Roman Stromšík a jeho Corsa OPC patří k netradičním autům v poli a tak jsem se jej zeptal na několik otázek.

Loňská sezóna začala s novým vozem. Změnil jste třídu i vůz, představte čtenářům nové auto.

R.S.: Jedná se o vůz Opel Corsa OPC 1,6 turbo z restriktorem o  průměr 28mm. Auto má největší kroutíci moment ve 2500 tisíce otáčkách a tím pádem tomu chybí pohon 4 kol. Technické problémy s Corsou vystřídaly i problémy s homologací, takže se asi ohlížíme po jiném autě.  Jelikož u Oplu je to dost složité, tak bychom se chtěli vrátit k Astře OPC, takové s kterou jsme již závodili a byli celkem spokojeni.

Jaké je srovnání Corsy s Astrou?

R.S.: Přesto, že je Corsa novější, lehčí a  má stejně PS jako Astra.  Corsa má větší kroutící moment, ale lepší časy,  jako s astrou se zajet nedají. Proto pro nás Astra byla lepší.

V loňské sezóně jste začali hned na Valašské rally výhrou ve třídě, ikdyž byla rally ze smutných důvodů ukončena, jaká byla loňská Valašská rally?

R.S.: Vzhledem k tomu že mi tma a déšť moc nesedí a v sobotu jsme se už do 1. erzety  nedostali, nemůžu posoudit.

Celkově vám po sezóně patří druhé místo, dalo se pomýšlet na vítězství?

R.S.: Díky odstupujícím posádkám před námi, jsme se dostali celkově na druhé místo ve skupině A7, ačkoliv jsme žádný závod nejeli bez úplných problému s autem.

Letošní sezóna je za dveřmi, jaký je Váš plán na letošní sezónu?

R.S.: Zatím se chystáme na sprinty určitě s Corsou, možná s větším restriktorem a v jiné třídě.

Jediné odstoupení ve Slušovicích, jaká byla slušovická Rallyshow?

 

R.S.:  Pro nás krátká soutěž, ale velmi vydařený podnik. Určitě pokud se bude konat i letos, si ho nenecháme ujít.

Prodělalo Vaše auto nějaké změny nebo vylepšení před sezónou?

R.S.: Zatím ještě nic, ale chystáme nový design. 

V Ostrokovicích bude výstava Expo budete se účastnit?

R.S.: Účastnit se nebudeme ale podívat se možná půjdeme:)

Děkuji za rozhovor

R.S.: Taky děkuji.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?