Až se jaro zeptá: Roman Stromšík

stromšík, roman
stromšík, roman, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 8. března 2010 21:03
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Roman Stromšík a jeho Corsa OPC patří k netradičním autům v poli a tak jsem se jej zeptal na několik otázek.

Loňská sezóna začala s novým vozem. Změnil jste třídu i vůz, představte čtenářům nové auto.

R.S.: Jedná se o vůz Opel Corsa OPC 1,6 turbo z restriktorem o  průměr 28mm. Auto má největší kroutíci moment ve 2500 tisíce otáčkách a tím pádem tomu chybí pohon 4 kol. Technické problémy s Corsou vystřídaly i problémy s homologací, takže se asi ohlížíme po jiném autě.  Jelikož u Oplu je to dost složité, tak bychom se chtěli vrátit k Astře OPC, takové s kterou jsme již závodili a byli celkem spokojeni.

Jaké je srovnání Corsy s Astrou?

R.S.: Přesto, že je Corsa novější, lehčí a  má stejně PS jako Astra.  Corsa má větší kroutící moment, ale lepší časy,  jako s astrou se zajet nedají. Proto pro nás Astra byla lepší.

V loňské sezóně jste začali hned na Valašské rally výhrou ve třídě, ikdyž byla rally ze smutných důvodů ukončena, jaká byla loňská Valašská rally?

R.S.: Vzhledem k tomu že mi tma a déšť moc nesedí a v sobotu jsme se už do 1. erzety  nedostali, nemůžu posoudit.

Celkově vám po sezóně patří druhé místo, dalo se pomýšlet na vítězství?

R.S.: Díky odstupujícím posádkám před námi, jsme se dostali celkově na druhé místo ve skupině A7, ačkoliv jsme žádný závod nejeli bez úplných problému s autem.

Letošní sezóna je za dveřmi, jaký je Váš plán na letošní sezónu?

R.S.: Zatím se chystáme na sprinty určitě s Corsou, možná s větším restriktorem a v jiné třídě.

Jediné odstoupení ve Slušovicích, jaká byla slušovická Rallyshow?

 

R.S.:  Pro nás krátká soutěž, ale velmi vydařený podnik. Určitě pokud se bude konat i letos, si ho nenecháme ujít.

Prodělalo Vaše auto nějaké změny nebo vylepšení před sezónou?

R.S.: Zatím ještě nic, ale chystáme nový design. 

V Ostrokovicích bude výstava Expo budete se účastnit?

R.S.: Účastnit se nebudeme ale podívat se možná půjdeme:)

Děkuji za rozhovor

R.S.: Taky děkuji.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.