EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Roman Stromšík a jeho Corsa OPC patří k netradičním autům v poli a tak jsem se jej zeptal na několik otázek.
Loňská sezóna začala s novým vozem. Změnil jste třídu i vůz, představte čtenářům nové auto.
R.S.: Jedná se o vůz Opel Corsa OPC 1,6 turbo z restriktorem o průměr 28mm. Auto má největší kroutíci moment ve 2500 tisíce otáčkách a tím pádem tomu chybí pohon 4 kol. Technické problémy s Corsou vystřídaly i problémy s homologací, takže se asi ohlížíme po jiném autě. Jelikož u Oplu je to dost složité, tak bychom se chtěli vrátit k Astře OPC, takové s kterou jsme již závodili a byli celkem spokojeni.
Jaké je srovnání Corsy s Astrou?
R.S.: Přesto, že je Corsa novější, lehčí a má stejně PS jako Astra. Corsa má větší kroutící moment, ale lepší časy, jako s astrou se zajet nedají. Proto pro nás Astra byla lepší.
V loňské sezóně jste začali hned na Valašské rally výhrou ve třídě, ikdyž byla rally ze smutných důvodů ukončena, jaká byla loňská Valašská rally?
R.S.: Vzhledem k tomu že mi tma a déšť moc nesedí a v sobotu jsme se už do 1. erzety nedostali, nemůžu posoudit.
Celkově vám po sezóně patří druhé místo, dalo se pomýšlet na vítězství?
R.S.: Díky odstupujícím posádkám před námi, jsme se dostali celkově na druhé místo ve skupině A7, ačkoliv jsme žádný závod nejeli bez úplných problému s autem.
Letošní sezóna je za dveřmi, jaký je Váš plán na letošní sezónu?
R.S.: Zatím se chystáme na sprinty určitě s Corsou, možná s větším restriktorem a v jiné třídě.
Jediné odstoupení ve Slušovicích, jaká byla slušovická Rallyshow?
R.S.: Pro nás krátká soutěž, ale velmi vydařený podnik. Určitě pokud se bude konat i letos, si ho nenecháme ujít.
Prodělalo Vaše auto nějaké změny nebo vylepšení před sezónou?
R.S.: Zatím ještě nic, ale chystáme nový design.
V Ostrokovicích bude výstava Expo budete se účastnit?
R.S.: Účastnit se nebudeme ale podívat se možná půjdeme:)
Děkuji za rozhovor
R.S.: Taky děkuji.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.