Až se jaro zeptá: Roman Stromšík

stromšík, roman
stromšík, roman, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 8. března 2010 21:03
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Roman Stromšík a jeho Corsa OPC patří k netradičním autům v poli a tak jsem se jej zeptal na několik otázek.

Loňská sezóna začala s novým vozem. Změnil jste třídu i vůz, představte čtenářům nové auto.

R.S.: Jedná se o vůz Opel Corsa OPC 1,6 turbo z restriktorem o  průměr 28mm. Auto má největší kroutíci moment ve 2500 tisíce otáčkách a tím pádem tomu chybí pohon 4 kol. Technické problémy s Corsou vystřídaly i problémy s homologací, takže se asi ohlížíme po jiném autě.  Jelikož u Oplu je to dost složité, tak bychom se chtěli vrátit k Astře OPC, takové s kterou jsme již závodili a byli celkem spokojeni.

Jaké je srovnání Corsy s Astrou?

R.S.: Přesto, že je Corsa novější, lehčí a  má stejně PS jako Astra.  Corsa má větší kroutící moment, ale lepší časy,  jako s astrou se zajet nedají. Proto pro nás Astra byla lepší.

V loňské sezóně jste začali hned na Valašské rally výhrou ve třídě, ikdyž byla rally ze smutných důvodů ukončena, jaká byla loňská Valašská rally?

R.S.: Vzhledem k tomu že mi tma a déšť moc nesedí a v sobotu jsme se už do 1. erzety  nedostali, nemůžu posoudit.

Celkově vám po sezóně patří druhé místo, dalo se pomýšlet na vítězství?

R.S.: Díky odstupujícím posádkám před námi, jsme se dostali celkově na druhé místo ve skupině A7, ačkoliv jsme žádný závod nejeli bez úplných problému s autem.

Letošní sezóna je za dveřmi, jaký je Váš plán na letošní sezónu?

R.S.: Zatím se chystáme na sprinty určitě s Corsou, možná s větším restriktorem a v jiné třídě.

Jediné odstoupení ve Slušovicích, jaká byla slušovická Rallyshow?

 

R.S.:  Pro nás krátká soutěž, ale velmi vydařený podnik. Určitě pokud se bude konat i letos, si ho nenecháme ujít.

Prodělalo Vaše auto nějaké změny nebo vylepšení před sezónou?

R.S.: Zatím ještě nic, ale chystáme nový design. 

V Ostrokovicích bude výstava Expo budete se účastnit?

R.S.: Účastnit se nebudeme ale podívat se možná půjdeme:)

Děkuji za rozhovor

R.S.: Taky děkuji.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.