EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Ponďa chystá na sezónu do sprintů překvapení. Čtěte nejen o něm v rozhovoru.
Nemůžu se nezeptat, jak se ti jelo ve WRC a jak se ti líbil pražský Rally sprint obecně a jak vložka na dostihové dráze?
L.P.:WRC super zážitek. Před startem sprintu jsem ujel s autem cca 20km, pak mě vrhli do stadiónu, který letos byl hodně těžký a totálně nevhodný pro Octavii. Tak jsem to tam projel jak se dalo, samozřejmě mi to chcíplo atd. Karel Trněný mě potom uklidňoval, ať si z toho nic nedělám, že se nedá projet normálně….
Chuchle se mi líbila, ale zase znovu poprvé WRC a poprvé šotolina. Nemohl jsem najít ostřikovače :-) , měl jsme plný ruce práce a neviděl na cestu. Zážitek naprosto excelentní. Na Strahově se mi to moc a moc líbilo, průjezd od průjezdu jsem dostával auto do ruky, škoda defektu v prvním Strahově …. Příští rok si dám o hodně větší porci testovacích Km.
Na sedadle spolujezdce seděl v Praze tvůj táta, jak se to líbilo jemu?
L.P.: No jasně, že se mu to líbilo !!! Po roce a půl, dvou neúspěšných startech a protestech mojí maminky, se nám konečně podařilo dokončit závod. Myslím ,že se nám oběma splnil sen „svézt se spolu ve WRC“ Mnoho lidí jezdí přes vánoce a silvestra na hory, jak sis užil tyto svátky ty?
L.P.: No jasně, že jsem byl na horách i když moc sněhu nebylo. Byl jsem V Orličkách na chatě Miloše Čiháka (mitr.rep. Superbike a komentátor MotoGP na Nově).Na štěstí jsme tam měli spoustu jiné zábavy, čtyřkolku, 150kg trhaviny v podobě ohňostroje a několik sudů piva :-), netřeba komentovat průběh akce … chata ještě stojí :-)
Pomalu se začíná blížit začátek sezóny. Vím, že jsi prodával svou C2 jak dopadl prodej? Co další týmová auta Plihyho a Tondy Matyse?
L.P.: Moje C2 měla zůstat Plíhalovi jako náhradní auto, protože jsme chtěli, aby jel více závodů, ale nestíhal by školu, tak se auto prodává. Nějací zájemci jsou, většinou ze zahraničí.Oba ostatní Maxíci se připravují. Teď jsou komplet rozebraný. Jaké plány máš letos s celým týmem? Ty pojedeš s C2 S1600 kompletní MMČR. Neláká tě nějaké zahraničí? Třeba MS v německu? Co ostatní členové týmu?
L.P.: Já s C2 S1600 a Plíhy s Maxem máme skoro totožný program MMČR, Saturnus a Antibes. Toníček Matysů se zaměří hlavně na CRT a samozřejmě MMČR. Ještě jednám o startu s WRC ve sprintech, to auto mi učarovalo, zatím to vypadá na 3sprinty+ Praha. Německo přenechám mladším, když se Plíhy bude chovat jako profík a ne jako lajdák, možná se tam vydáme na zkušenou….
Určitě jsi sledoval Monte Carlo, tedy alespoň v televizi. Jak se ti jeví premiéra Fiesty S2000 - byla výhra způsobena kvalitním pilotem a kvalitním vozem? Je možné, že kdyby třeba jel s tímto vozem např. Loix, že by nevyhrál?
L.P.: Těžko říct, myslím, že ti kluci z té špičky jsou jezdecky hodně vyrovnaní, spíš by bylo zajímavější, kdyby Honza nechytl defekt a jel jiné pneumatiky…. kdyby nebyly ryby, tak by jsme nepotřebovali rybníky… Já fandil Macině Dolečkový ( s Vojtou Štajfem) to bylo hodně pěkný…. Děkuji za odpovědi.
L.P.: Já děkuji. Tom
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?