EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Ponďa chystá na sezónu do sprintů překvapení. Čtěte nejen o něm v rozhovoru.
Nemůžu se nezeptat, jak se ti jelo ve WRC a jak se ti líbil pražský Rally sprint obecně a jak vložka na dostihové dráze?
L.P.:WRC super zážitek. Před startem sprintu jsem ujel s autem cca 20km, pak mě vrhli do stadiónu, který letos byl hodně těžký a totálně nevhodný pro Octavii. Tak jsem to tam projel jak se dalo, samozřejmě mi to chcíplo atd. Karel Trněný mě potom uklidňoval, ať si z toho nic nedělám, že se nedá projet normálně….
Chuchle se mi líbila, ale zase znovu poprvé WRC a poprvé šotolina. Nemohl jsem najít ostřikovače :-) , měl jsme plný ruce práce a neviděl na cestu. Zážitek naprosto excelentní. Na Strahově se mi to moc a moc líbilo, průjezd od průjezdu jsem dostával auto do ruky, škoda defektu v prvním Strahově …. Příští rok si dám o hodně větší porci testovacích Km.
Na sedadle spolujezdce seděl v Praze tvůj táta, jak se to líbilo jemu?
L.P.: No jasně, že se mu to líbilo !!! Po roce a půl, dvou neúspěšných startech a protestech mojí maminky, se nám konečně podařilo dokončit závod. Myslím ,že se nám oběma splnil sen „svézt se spolu ve WRC“ Mnoho lidí jezdí přes vánoce a silvestra na hory, jak sis užil tyto svátky ty?
L.P.: No jasně, že jsem byl na horách i když moc sněhu nebylo. Byl jsem V Orličkách na chatě Miloše Čiháka (mitr.rep. Superbike a komentátor MotoGP na Nově).Na štěstí jsme tam měli spoustu jiné zábavy, čtyřkolku, 150kg trhaviny v podobě ohňostroje a několik sudů piva :-), netřeba komentovat průběh akce … chata ještě stojí :-)
Pomalu se začíná blížit začátek sezóny. Vím, že jsi prodával svou C2 jak dopadl prodej? Co další týmová auta Plihyho a Tondy Matyse?
L.P.: Moje C2 měla zůstat Plíhalovi jako náhradní auto, protože jsme chtěli, aby jel více závodů, ale nestíhal by školu, tak se auto prodává. Nějací zájemci jsou, většinou ze zahraničí.Oba ostatní Maxíci se připravují. Teď jsou komplet rozebraný. Jaké plány máš letos s celým týmem? Ty pojedeš s C2 S1600 kompletní MMČR. Neláká tě nějaké zahraničí? Třeba MS v německu? Co ostatní členové týmu?
L.P.: Já s C2 S1600 a Plíhy s Maxem máme skoro totožný program MMČR, Saturnus a Antibes. Toníček Matysů se zaměří hlavně na CRT a samozřejmě MMČR. Ještě jednám o startu s WRC ve sprintech, to auto mi učarovalo, zatím to vypadá na 3sprinty+ Praha. Německo přenechám mladším, když se Plíhy bude chovat jako profík a ne jako lajdák, možná se tam vydáme na zkušenou….
Určitě jsi sledoval Monte Carlo, tedy alespoň v televizi. Jak se ti jeví premiéra Fiesty S2000 - byla výhra způsobena kvalitním pilotem a kvalitním vozem? Je možné, že kdyby třeba jel s tímto vozem např. Loix, že by nevyhrál?
L.P.: Těžko říct, myslím, že ti kluci z té špičky jsou jezdecky hodně vyrovnaní, spíš by bylo zajímavější, kdyby Honza nechytl defekt a jel jiné pneumatiky…. kdyby nebyly ryby, tak by jsme nepotřebovali rybníky… Já fandil Macině Dolečkový ( s Vojtou Štajfem) to bylo hodně pěkný…. Děkuji za odpovědi.
L.P.: Já děkuji. Tom
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?