EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Ponďa chystá na sezónu do sprintů překvapení. Čtěte nejen o něm v rozhovoru.
Nemůžu se nezeptat, jak se ti jelo ve WRC a jak se ti líbil pražský Rally sprint obecně a jak vložka na dostihové dráze?
L.P.:WRC super zážitek. Před startem sprintu jsem ujel s autem cca 20km, pak mě vrhli do stadiónu, který letos byl hodně těžký a totálně nevhodný pro Octavii. Tak jsem to tam projel jak se dalo, samozřejmě mi to chcíplo atd. Karel Trněný mě potom uklidňoval, ať si z toho nic nedělám, že se nedá projet normálně….
Chuchle se mi líbila, ale zase znovu poprvé WRC a poprvé šotolina. Nemohl jsem najít ostřikovače :-) , měl jsme plný ruce práce a neviděl na cestu. Zážitek naprosto excelentní. Na Strahově se mi to moc a moc líbilo, průjezd od průjezdu jsem dostával auto do ruky, škoda defektu v prvním Strahově …. Příští rok si dám o hodně větší porci testovacích Km.
Na sedadle spolujezdce seděl v Praze tvůj táta, jak se to líbilo jemu?
L.P.: No jasně, že se mu to líbilo !!! Po roce a půl, dvou neúspěšných startech a protestech mojí maminky, se nám konečně podařilo dokončit závod. Myslím ,že se nám oběma splnil sen „svézt se spolu ve WRC“ Mnoho lidí jezdí přes vánoce a silvestra na hory, jak sis užil tyto svátky ty?
L.P.: No jasně, že jsem byl na horách i když moc sněhu nebylo. Byl jsem V Orličkách na chatě Miloše Čiháka (mitr.rep. Superbike a komentátor MotoGP na Nově).Na štěstí jsme tam měli spoustu jiné zábavy, čtyřkolku, 150kg trhaviny v podobě ohňostroje a několik sudů piva :-), netřeba komentovat průběh akce … chata ještě stojí :-)
Pomalu se začíná blížit začátek sezóny. Vím, že jsi prodával svou C2 jak dopadl prodej? Co další týmová auta Plihyho a Tondy Matyse?
L.P.: Moje C2 měla zůstat Plíhalovi jako náhradní auto, protože jsme chtěli, aby jel více závodů, ale nestíhal by školu, tak se auto prodává. Nějací zájemci jsou, většinou ze zahraničí.Oba ostatní Maxíci se připravují. Teď jsou komplet rozebraný. Jaké plány máš letos s celým týmem? Ty pojedeš s C2 S1600 kompletní MMČR. Neláká tě nějaké zahraničí? Třeba MS v německu? Co ostatní členové týmu?
L.P.: Já s C2 S1600 a Plíhy s Maxem máme skoro totožný program MMČR, Saturnus a Antibes. Toníček Matysů se zaměří hlavně na CRT a samozřejmě MMČR. Ještě jednám o startu s WRC ve sprintech, to auto mi učarovalo, zatím to vypadá na 3sprinty+ Praha. Německo přenechám mladším, když se Plíhy bude chovat jako profík a ne jako lajdák, možná se tam vydáme na zkušenou….
Určitě jsi sledoval Monte Carlo, tedy alespoň v televizi. Jak se ti jeví premiéra Fiesty S2000 - byla výhra způsobena kvalitním pilotem a kvalitním vozem? Je možné, že kdyby třeba jel s tímto vozem např. Loix, že by nevyhrál?
L.P.: Těžko říct, myslím, že ti kluci z té špičky jsou jezdecky hodně vyrovnaní, spíš by bylo zajímavější, kdyby Honza nechytl defekt a jel jiné pneumatiky…. kdyby nebyly ryby, tak by jsme nepotřebovali rybníky… Já fandil Macině Dolečkový ( s Vojtou Štajfem) to bylo hodně pěkný…. Děkuji za odpovědi.
L.P.: Já děkuji. Tom
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.