EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Antonín Matys s Alešem Vaněčkem vyhráli při Barum Rally Zlín Citroen Trophy a zároveň skončili šestí ve třídě. Jak si užívali jízdy na trati nám poví sám jezdec.
Barum rally je obecně náročná soutěž, v poháru Citroen chyběl polák Habaj, uvažovali jste o možném vítězství už před startem soutěže? A.M.: Upřímně, o vítězství jsme chtěli bojovat. Poprvé, kde jsme se svezli s novým vozem C2R2 MAX byl Krumlov, kde jsme se první den s vozem seznámili a druhý den se ostatních C2 drželi. Potom přišel nešťastný závod v Hustopečích, kde byl rychlý konec, no a na srovnání nám tři zatáčky nestačily. No a teď na Barumce to bylo super… večer jsme chtěli nechat kluky v klidu spát, tak speciálku jsme jeli s blikající světelnou rampou (efekt pro diváky) a dostali 20s. Hned první RZ Pindula nám umožnila získat ztracené vteřiny zpět a od té chvíle jsme se ve skupině C2R2 MAX drželi ve vedení. Škoda Habaje, asi by nám hřebínek tak nenarostl J První rychlostní zkouška v ulicích Zlína se Vám moc nepovedla co bylo příčinou? A.M.: Jak jsem již zmínil, cílem bylo uklidnit maxové cé dvojkaře, nezničit obrubníky v centru města a trochu té světelné show pro diváky…
Rychlostní zkoušky na Barum rally jsou náročné, jak je hodnotíte vy? A jak hodnotíte soutěž celkově? A.M.: Náročné, asi ano, říká se to…, ale pro nás je náročná každá rally, hlavně ty večery po trénování. Nejvíc náročné je to pro auto, ne snad pro terén jakým jedeme, ale jak se k vozu chovám, musím se ještě hodně učit.Na auto z Francie :-)) vydrželo dost, až poslední dvě RZ začalo protestovat. Jinak soutěž – pořadatelé a pochopitelně sponzoři super, spolujezdec, mechanici od Bryndy, Pondi tak Prokopa ( to je ale tým :-)) ) bez jediného selhání, i Petra Prokopová se nám věnovala! MOC VŠEM DĚKUJI Jak na Vás působila atmosféra na Barum rally?A.M.: No, určitě lepší atmosféru zažili kluci, kteří startovali do 30 místa, ale já hlavně děkuji těm, kteří podporují i ten ocas startovního pole :-)
Je něco co by měli pořadatelé zlepšit nebo změnit?A.M.: Často se kritizuje a to není v mé povaze. Uspořádat takovou soutěž, klobouk dolů. ………… no možná více hostesek :-))) Děkuji za rozhovor.A.M.: Taky děkuji
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.