Tonda Matys vyhrál Citroen Trophy ve Zlíně

Matys, Antonín
Matys, Antonín, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 9. září 2009 18:06
Sdílej:

EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Antonín Matys s Alešem Vaněčkem vyhráli při Barum Rally Zlín Citroen Trophy a zároveň skončili šestí ve třídě. Jak si užívali jízdy na trati nám poví sám jezdec.

Barum rally je obecně náročná soutěž, v poháru Citroen chyběl polák Habaj,  uvažovali jste o možném vítězství už před startem soutěže?  A.M.: Upřímně, o vítězství jsme chtěli bojovat. Poprvé, kde jsme se svezli s novým vozem C2R2 MAX byl Krumlov, kde jsme se první den s vozem seznámili  a druhý den se ostatních C2 drželi. Potom přišel nešťastný závod v Hustopečích, kde byl rychlý konec, no a na srovnání nám tři zatáčky nestačily. No a teď na Barumce to bylo super… večer jsme chtěli nechat kluky v klidu spát, tak speciálku jsme jeli s blikající světelnou rampou (efekt pro diváky) a dostali 20s. Hned první RZ Pindula nám umožnila získat ztracené vteřiny zpět a od té chvíle jsme se ve skupině C2R2 MAX drželi ve vedení.  Škoda Habaje, asi by nám hřebínek tak nenarostl J    První rychlostní zkouška v ulicích Zlína se Vám moc nepovedla co bylo příčinou?  A.M.: Jak jsem již zmínil, cílem bylo uklidnit maxové cé dvojkaře, nezničit obrubníky v centru města a trochu té světelné show pro diváky…    

 Rychlostní zkoušky na Barum rally jsou náročné, jak je hodnotíte vy? A jak hodnotíte soutěž celkově? A.M.: Náročné, asi ano, říká se to…, ale pro nás je náročná každá rally, hlavně ty večery po trénování. Nejvíc náročné je to pro auto, ne snad pro terén jakým jedeme, ale jak se k vozu chovám, musím se ještě hodně učit.Na auto z Francie :-)) vydrželo dost, až poslední dvě RZ začalo protestovat. Jinak soutěž – pořadatelé a pochopitelně sponzoři super, spolujezdec, mechanici od Bryndy, Pondi tak Prokopa ( to je ale tým :-)) ) bez jediného selhání, i Petra Prokopová se nám věnovala! MOC VŠEM DĚKUJI Jak na Vás působila atmosféra na Barum rally?A.M.: No, určitě lepší atmosféru zažili kluci, kteří startovali do 30 místa, ale já hlavně děkuji těm, kteří podporují i ten ocas startovního pole :-) 

Je něco co by měli pořadatelé zlepšit nebo změnit?A.M.: Často se kritizuje a to není v mé povaze. Uspořádat takovou soutěž, klobouk dolů. ………… no možná více hostesek  :-))) Děkuji za rozhovor.A.M.: Taky děkuji  

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.