EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR: Antonín Matys s Alešem Vaněčkem vyhráli při Barum Rally Zlín Citroen Trophy a zároveň skončili šestí ve třídě. Jak si užívali jízdy na trati nám poví sám jezdec.
Barum rally je obecně náročná soutěž, v poháru Citroen chyběl polák Habaj, uvažovali jste o možném vítězství už před startem soutěže? A.M.: Upřímně, o vítězství jsme chtěli bojovat. Poprvé, kde jsme se svezli s novým vozem C2R2 MAX byl Krumlov, kde jsme se první den s vozem seznámili a druhý den se ostatních C2 drželi. Potom přišel nešťastný závod v Hustopečích, kde byl rychlý konec, no a na srovnání nám tři zatáčky nestačily. No a teď na Barumce to bylo super… večer jsme chtěli nechat kluky v klidu spát, tak speciálku jsme jeli s blikající světelnou rampou (efekt pro diváky) a dostali 20s. Hned první RZ Pindula nám umožnila získat ztracené vteřiny zpět a od té chvíle jsme se ve skupině C2R2 MAX drželi ve vedení. Škoda Habaje, asi by nám hřebínek tak nenarostl J První rychlostní zkouška v ulicích Zlína se Vám moc nepovedla co bylo příčinou? A.M.: Jak jsem již zmínil, cílem bylo uklidnit maxové cé dvojkaře, nezničit obrubníky v centru města a trochu té světelné show pro diváky…
Rychlostní zkoušky na Barum rally jsou náročné, jak je hodnotíte vy? A jak hodnotíte soutěž celkově? A.M.: Náročné, asi ano, říká se to…, ale pro nás je náročná každá rally, hlavně ty večery po trénování. Nejvíc náročné je to pro auto, ne snad pro terén jakým jedeme, ale jak se k vozu chovám, musím se ještě hodně učit.Na auto z Francie :-)) vydrželo dost, až poslední dvě RZ začalo protestovat. Jinak soutěž – pořadatelé a pochopitelně sponzoři super, spolujezdec, mechanici od Bryndy, Pondi tak Prokopa ( to je ale tým :-)) ) bez jediného selhání, i Petra Prokopová se nám věnovala! MOC VŠEM DĚKUJI Jak na Vás působila atmosféra na Barum rally?A.M.: No, určitě lepší atmosféru zažili kluci, kteří startovali do 30 místa, ale já hlavně děkuji těm, kteří podporují i ten ocas startovního pole :-)
Je něco co by měli pořadatelé zlepšit nebo změnit?A.M.: Často se kritizuje a to není v mé povaze. Uspořádat takovou soutěž, klobouk dolů. ………… no možná více hostesek :-))) Děkuji za rozhovor.A.M.: Taky děkuji
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.