Rozhovor: Luboš Picek je tradiční účastník soutěže v okolí Hrádku nad Nisou. Tento soutěžák Královéhradeckého rally klubu jezdící ve třídě A5 se Škodou Fabia, nám po absolvování seznamovacích jízd poskytl krátký rozhovor.
Máš za sebou seznamovací jízdy, jak hodnotíš trať letošního ročníku?
Mnoho změn nedoznala, tři vložky na našem území jsou prakticky totožné s minulými ročníky, je tam jen několik malých změn. Jen na první vložce se zhoršil šotolinový úsek, je rozbitější, je tam více kamenů, což bude velmi náročné pro naše auto. A musím říci, že vložka na Polském území se mi vůbec nelíbí. I přesto, že je na rz umístěn jeden retardér, budou zde všichni dosahovat vysokých rychlostních průměrů.
Jedeš ve třídě A5, ve které se zde sešlo poměrně dost posádek, jaký máš letos cíl?
Hlavně soutěž dokončit, jezdíme sem sice dlouho, ale ještě jsme cílovou rampu nespatřili. Bohužel nás vždy potkali technické problémy. Loni jsme ujeli jen 700m a to bychom letos chtěli změnit.
Náčiním zůstává osvědčená Škoda Fabia. Byly provedeny nějaké úpravy oproti loňskému roku?
Auto je prakticky stejné, jen doufám, že bude spolehlivější.
Je to tvá první letošní soutěž. Prozradíš nám své plány pro zbytek letošní sezony?
Vše je závislé od financí. Kromě Lužiček by jsme chtěli jet Jeseníky, Krkonoše a samozřejmě jako již tradičně Bohemku. Ale pokud se v dalších soutěžích za volantem neobjevím já, tak auto určitě zahálet nebude. Mělo by absolvovat několik dalších sprintů a snad i nějaký závod rally cupu.
Posádku Luboš Picek - Radek Koťátko můžete na trati Thermica rally Lužické hory vidět se startovním číslem 61.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.