Povídání s Lubošem Pickem před startem Lužiček

Picek, Luboš
Picek, Luboš, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Josef Janoušek 1. května 2009 21:35
Sdílej:

Rozhovor: Luboš Picek je tradiční účastník soutěže v okolí Hrádku nad Nisou. Tento soutěžák Královéhradeckého rally klubu jezdící ve třídě A5 se Škodou Fabia, nám po absolvování seznamovacích jízd poskytl krátký rozhovor.

Máš za sebou seznamovací jízdy, jak hodnotíš trať letošního ročníku?

Mnoho změn nedoznala, tři vložky na našem území jsou prakticky totožné s minulými ročníky, je tam jen několik malých změn. Jen na první vložce se zhoršil šotolinový úsek, je rozbitější, je tam více kamenů, což bude velmi náročné pro naše auto. A musím říci, že vložka na Polském území se mi vůbec nelíbí. I přesto, že je na rz umístěn jeden retardér, budou zde všichni dosahovat vysokých rychlostních průměrů.

Jedeš ve třídě A5, ve které se zde sešlo poměrně dost posádek, jaký máš letos cíl?

Hlavně soutěž dokončit, jezdíme sem sice dlouho, ale ještě jsme cílovou rampu nespatřili. Bohužel nás vždy potkali technické problémy. Loni jsme ujeli jen 700m a to bychom letos chtěli změnit.

Náčiním zůstává osvědčená Škoda Fabia. Byly provedeny nějaké úpravy oproti loňskému roku?

Auto je prakticky stejné, jen doufám, že bude spolehlivější.

Je to tvá první letošní soutěž. Prozradíš nám své plány pro zbytek letošní sezony?

Vše je závislé od financí. Kromě Lužiček by jsme chtěli jet  Jeseníky, Krkonoše a samozřejmě jako již tradičně Bohemku. Ale pokud se v dalších soutěžích za volantem neobjevím já, tak auto určitě zahálet nebude. Mělo by absolvovat několik dalších sprintů a snad i nějaký závod rally cupu.

Posádku Luboš Picek - Radek Koťátko můžete na trati Thermica rally Lužické hory vidět se startovním číslem 61.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.