Rozhovor: Luboš Picek je tradiční účastník soutěže v okolí Hrádku nad Nisou. Tento soutěžák Královéhradeckého rally klubu jezdící ve třídě A5 se Škodou Fabia, nám po absolvování seznamovacích jízd poskytl krátký rozhovor.
Máš za sebou seznamovací jízdy, jak hodnotíš trať letošního ročníku?
Mnoho změn nedoznala, tři vložky na našem území jsou prakticky totožné s minulými ročníky, je tam jen několik malých změn. Jen na první vložce se zhoršil šotolinový úsek, je rozbitější, je tam více kamenů, což bude velmi náročné pro naše auto. A musím říci, že vložka na Polském území se mi vůbec nelíbí. I přesto, že je na rz umístěn jeden retardér, budou zde všichni dosahovat vysokých rychlostních průměrů.
Jedeš ve třídě A5, ve které se zde sešlo poměrně dost posádek, jaký máš letos cíl?
Hlavně soutěž dokončit, jezdíme sem sice dlouho, ale ještě jsme cílovou rampu nespatřili. Bohužel nás vždy potkali technické problémy. Loni jsme ujeli jen 700m a to bychom letos chtěli změnit.
Náčiním zůstává osvědčená Škoda Fabia. Byly provedeny nějaké úpravy oproti loňskému roku?
Auto je prakticky stejné, jen doufám, že bude spolehlivější.
Je to tvá první letošní soutěž. Prozradíš nám své plány pro zbytek letošní sezony?
Vše je závislé od financí. Kromě Lužiček by jsme chtěli jet Jeseníky, Krkonoše a samozřejmě jako již tradičně Bohemku. Ale pokud se v dalších soutěžích za volantem neobjevím já, tak auto určitě zahálet nebude. Mělo by absolvovat několik dalších sprintů a snad i nějaký závod rally cupu.
Posádku Luboš Picek - Radek Koťátko můžete na trati Thermica rally Lužické hory vidět se startovním číslem 61.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?