Rozhovor: Luboš Picek je tradiční účastník soutěže v okolí Hrádku nad Nisou. Tento soutěžák Královéhradeckého rally klubu jezdící ve třídě A5 se Škodou Fabia, nám po absolvování seznamovacích jízd poskytl krátký rozhovor.
Máš za sebou seznamovací jízdy, jak hodnotíš trať letošního ročníku?
Mnoho změn nedoznala, tři vložky na našem území jsou prakticky totožné s minulými ročníky, je tam jen několik malých změn. Jen na první vložce se zhoršil šotolinový úsek, je rozbitější, je tam více kamenů, což bude velmi náročné pro naše auto. A musím říci, že vložka na Polském území se mi vůbec nelíbí. I přesto, že je na rz umístěn jeden retardér, budou zde všichni dosahovat vysokých rychlostních průměrů.
Jedeš ve třídě A5, ve které se zde sešlo poměrně dost posádek, jaký máš letos cíl?
Hlavně soutěž dokončit, jezdíme sem sice dlouho, ale ještě jsme cílovou rampu nespatřili. Bohužel nás vždy potkali technické problémy. Loni jsme ujeli jen 700m a to bychom letos chtěli změnit.
Náčiním zůstává osvědčená Škoda Fabia. Byly provedeny nějaké úpravy oproti loňskému roku?
Auto je prakticky stejné, jen doufám, že bude spolehlivější.
Je to tvá první letošní soutěž. Prozradíš nám své plány pro zbytek letošní sezony?
Vše je závislé od financí. Kromě Lužiček by jsme chtěli jet Jeseníky, Krkonoše a samozřejmě jako již tradičně Bohemku. Ale pokud se v dalších soutěžích za volantem neobjevím já, tak auto určitě zahálet nebude. Mělo by absolvovat několik dalších sprintů a snad i nějaký závod rally cupu.
Posádku Luboš Picek - Radek Koťátko můžete na trati Thermica rally Lužické hory vidět se startovním číslem 61.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?