Petr Zedník je stálicí českého rallysportu a jako jeden z mála se nedal zlákat komerčními vozy N4 a stále je věrný áčkovým dvoukolkám značky Ford.
Třetím rokem soutěží s Fiestou S1600, ale teprve letos skutečně závodí. Kvalitními výsledky a zejména spolehlivostí (6 závodů – 6x bodoval) se aktuálně drží na 1. místě průběžného pořadí MMČR. Takový výsledek není náhoda a skrývá se za ním tvrdá práce a pochopitelně neustálý vývoj.
Podle informací Pavla Fišera, manažera týmu Fiesta S1600, přišla v minulých dnech z M Sportu zajímavá nabídka…
„M Sport se v současné době zaměřuje na vývoj speciálu kategorie S2000 a původní projekt S1600 bude postupně přecházet do pozadí. Petr Zedník je v současnosti nejúspěšnějším jezdcem Fiesty a má nejstabilnější výsledky, navíc máme s M sportem dobré několikaleté vztahy a jsme považování za solidní partnery s dobrým zázemím. Nedávno jsme dostali nabídku převzít celý projekt S1600 což nás velmi potěšilo.“
Co na takovou nabídku říká v průběhu horečnatých příprav na Barum Rally Petr Zedník? Petře řekni nám co přesně takové převzetí projektu znamená?
„Konkrétní informace jsou předmětem jednáním. Ale podstata spočívá v tom, že všechny požadavky, které jsme my a ostatní evropské týmy v souvislosti s Fiestou směřovali na M Sport, by končily u nás. My jsme v poslední době významně postoupili do předu ve vývoji vozu a to zejména díky Pavlovi Hřibovi mému šéfmechanikovi, který je u Fiesty od první minuty. Nabídka M Sportu je pro mě velká satisfakce za dlouhodobou práci a počáteční problémy a trápení.“
Tvoje Fiesta už jede dobře, ale může se díky tomu změnit „nejistá“ reputace Fiesty ve světě?
„Reputace Fiesty je taková jaká je. Já jsem vždycky tvrdil, že Fiesta má výbornou platformu a má potenciál stát se vynikajícím autem, teď to dokazují i naše výsledky. Nechci popisovat změny v koncepci vývoje, které se v Anglii několikrát udály a tím se zbytečně zpomalila cesta vpřed a byli jsme o krok za konkurencí. Já jsem ve skromných podmínkách dělal maximum a minulost jsem začal dohánět až když ostatní týmy s vývojem přibrzdily. Konkurovat továrnám jsem z Kroměříže opravdu nemohl“
Rozhodovat se určitě budeš odpovědně a pro tvoje fanoušky, bude asi hlavní že Fiesta bude jezdit dál, eventuelně přibude nějaká další na komerční využití? Obstála by komerční verze proti vozům R2?
„Rozhodování zda přijmout nebo nepřijmout nabídku M sportu bude těžké a má své výhody i nevýhody. Pokud by se mi alespoň z části vrátily investice vložené do vývoje tím, že bych technologie nabídl ostatním, budu nad tím uvažovat. Fiesta určitě bude jezdit dál, vždyť konečně závodím bez problémů a to vám každý potvrdí, je to nejpříjemnější. Co se týká dalšího auta na pronájem, nevylučuji to, ale nechystám se v nejbližší době další auto stavět pokud nebude jasný zájemce. Rozvoj kategorie R2 jde více komerčním směrem, ale podívejte se do výsledků a sponzoři ať se podívají do UP a na fotky, co je pro ně zajímavější... „
A kategorie S2000 ti neříká nic? Pokud se do ní Ford pouští, kdo jiný než ty by s ní měl v česku přijít.
„To je téma na tolik vzdálené, že nemá význam ho zatím otevírat. Ještě mám nesplněné cíle s Fiestou a možnosti se i dál realizovat v této oblasti, tak nebudu svoje úsilí směřovat jiným směrem. Za týden je Barumka a to je pro mě cíl číslo 1!“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.