Petr Zedník je stálicí českého rallysportu a jako jeden z mála se nedal zlákat komerčními vozy N4 a stále je věrný áčkovým dvoukolkám značky Ford.
Třetím rokem soutěží s Fiestou S1600, ale teprve letos skutečně závodí. Kvalitními výsledky a zejména spolehlivostí (6 závodů – 6x bodoval) se aktuálně drží na 1. místě průběžného pořadí MMČR. Takový výsledek není náhoda a skrývá se za ním tvrdá práce a pochopitelně neustálý vývoj.
Podle informací Pavla Fišera, manažera týmu Fiesta S1600, přišla v minulých dnech z M Sportu zajímavá nabídka…
„M Sport se v současné době zaměřuje na vývoj speciálu kategorie S2000 a původní projekt S1600 bude postupně přecházet do pozadí. Petr Zedník je v současnosti nejúspěšnějším jezdcem Fiesty a má nejstabilnější výsledky, navíc máme s M sportem dobré několikaleté vztahy a jsme považování za solidní partnery s dobrým zázemím. Nedávno jsme dostali nabídku převzít celý projekt S1600 což nás velmi potěšilo.“
Co na takovou nabídku říká v průběhu horečnatých příprav na Barum Rally Petr Zedník? Petře řekni nám co přesně takové převzetí projektu znamená?
„Konkrétní informace jsou předmětem jednáním. Ale podstata spočívá v tom, že všechny požadavky, které jsme my a ostatní evropské týmy v souvislosti s Fiestou směřovali na M Sport, by končily u nás. My jsme v poslední době významně postoupili do předu ve vývoji vozu a to zejména díky Pavlovi Hřibovi mému šéfmechanikovi, který je u Fiesty od první minuty. Nabídka M Sportu je pro mě velká satisfakce za dlouhodobou práci a počáteční problémy a trápení.“
Tvoje Fiesta už jede dobře, ale může se díky tomu změnit „nejistá“ reputace Fiesty ve světě?
„Reputace Fiesty je taková jaká je. Já jsem vždycky tvrdil, že Fiesta má výbornou platformu a má potenciál stát se vynikajícím autem, teď to dokazují i naše výsledky. Nechci popisovat změny v koncepci vývoje, které se v Anglii několikrát udály a tím se zbytečně zpomalila cesta vpřed a byli jsme o krok za konkurencí. Já jsem ve skromných podmínkách dělal maximum a minulost jsem začal dohánět až když ostatní týmy s vývojem přibrzdily. Konkurovat továrnám jsem z Kroměříže opravdu nemohl“
Rozhodovat se určitě budeš odpovědně a pro tvoje fanoušky, bude asi hlavní že Fiesta bude jezdit dál, eventuelně přibude nějaká další na komerční využití? Obstála by komerční verze proti vozům R2?
„Rozhodování zda přijmout nebo nepřijmout nabídku M sportu bude těžké a má své výhody i nevýhody. Pokud by se mi alespoň z části vrátily investice vložené do vývoje tím, že bych technologie nabídl ostatním, budu nad tím uvažovat. Fiesta určitě bude jezdit dál, vždyť konečně závodím bez problémů a to vám každý potvrdí, je to nejpříjemnější. Co se týká dalšího auta na pronájem, nevylučuji to, ale nechystám se v nejbližší době další auto stavět pokud nebude jasný zájemce. Rozvoj kategorie R2 jde více komerčním směrem, ale podívejte se do výsledků a sponzoři ať se podívají do UP a na fotky, co je pro ně zajímavější... „
A kategorie S2000 ti neříká nic? Pokud se do ní Ford pouští, kdo jiný než ty by s ní měl v česku přijít.
„To je téma na tolik vzdálené, že nemá význam ho zatím otevírat. Ještě mám nesplněné cíle s Fiestou a možnosti se i dál realizovat v této oblasti, tak nebudu svoje úsilí směřovat jiným směrem. Za týden je Barumka a to je pro mě cíl číslo 1!“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.