Převezme Petr Zedník projekt Fiesta S1600?

Zedník, Petr - Pražák, Milan
Zedník, Petr - Pražák, Milan, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Martin Hájek 15. srpna 2008 16:32
Sdílej:

Petr Zedník je stálicí českého rallysportu a jako jeden z mála se nedal zlákat komerčními vozy N4 a stále je věrný áčkovým dvoukolkám značky Ford.

Třetím rokem soutěží s Fiestou S1600, ale teprve letos skutečně závodí. Kvalitními výsledky a zejména spolehlivostí (6 závodů – 6x bodoval) se aktuálně drží na 1. místě průběžného pořadí MMČR. Takový výsledek není náhoda a skrývá se za ním tvrdá práce a pochopitelně neustálý vývoj.

Podle informací Pavla Fišera, manažera týmu Fiesta S1600, přišla v minulých dnech z M Sportu zajímavá nabídka…

„M Sport se v současné době zaměřuje na vývoj speciálu kategorie S2000 a původní projekt S1600 bude postupně přecházet do pozadí. Petr Zedník je v současnosti nejúspěšnějším jezdcem Fiesty a má nejstabilnější výsledky, navíc máme s M sportem dobré několikaleté vztahy a jsme považování za solidní partnery s dobrým zázemím. Nedávno jsme dostali nabídku převzít celý projekt S1600 což nás velmi potěšilo.“

Co na takovou nabídku říká v průběhu horečnatých příprav na Barum Rally Petr Zedník? Petře řekni nám co přesně takové převzetí projektu znamená?

„Konkrétní informace jsou předmětem jednáním. Ale podstata spočívá v tom, že všechny požadavky, které jsme my a ostatní evropské týmy v souvislosti s Fiestou směřovali na M Sport, by končily u nás. My jsme v poslední době významně postoupili do předu ve vývoji vozu a to zejména díky Pavlovi Hřibovi mému šéfmechanikovi, který je u Fiesty od první minuty. Nabídka M Sportu je pro mě velká satisfakce za dlouhodobou práci a počáteční problémy a trápení.“

Tvoje Fiesta už jede dobře, ale může se díky tomu změnit „nejistá“ reputace Fiesty ve světě?

„Reputace Fiesty je taková jaká je. Já jsem vždycky tvrdil, že Fiesta má výbornou platformu a má potenciál stát se vynikajícím autem, teď to dokazují i naše výsledky. Nechci popisovat změny v koncepci vývoje, které se v Anglii několikrát udály a tím se zbytečně zpomalila cesta vpřed a byli jsme o krok za konkurencí. Já jsem ve skromných podmínkách dělal maximum a minulost jsem začal dohánět až když ostatní týmy s vývojem přibrzdily. Konkurovat továrnám jsem z Kroměříže opravdu nemohl“

Rozhodovat se určitě budeš odpovědně a pro tvoje fanoušky, bude asi hlavní že Fiesta bude jezdit dál, eventuelně přibude nějaká další na komerční využití? Obstála by komerční verze proti  vozům R2?

„Rozhodování zda přijmout nebo nepřijmout nabídku M sportu bude těžké  a má své výhody i nevýhody. Pokud by se mi alespoň z části vrátily investice vložené do vývoje tím, že bych technologie nabídl ostatním, budu nad tím uvažovat. Fiesta určitě bude jezdit dál, vždyť konečně závodím bez problémů a to vám každý potvrdí, je to nejpříjemnější. Co se týká dalšího auta na pronájem, nevylučuji to, ale nechystám se v nejbližší době další auto stavět pokud nebude jasný zájemce. Rozvoj kategorie R2 jde více komerčním směrem, ale podívejte se do výsledků a sponzoři ať se podívají do UP a na fotky, co je pro ně zajímavější... „

A kategorie S2000 ti neříká nic? Pokud se do ní Ford pouští, kdo jiný než ty by s ní měl v česku přijít.

„To je téma na tolik vzdálené, že nemá význam ho zatím otevírat. Ještě mám nesplněné cíle s Fiestou a možnosti se i dál realizovat v této oblasti, tak nebudu svoje úsilí směřovat jiným směrem. Za  týden je Barumka a to je pro mě cíl číslo 1!“

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.