Tisíce návštěvníků každé soutěže si sebou berou fotoaparáty. Po nástupu digitální techniky už není třeba šetřit materiál a tak se cvaká ostošest.
Přinášíme názory jednoho z těch fotografů, kteří se stali uznávanými a publikují snímky nejen z domácích soutěží, ale také podniků mistrovství světa, Ivo Nesrovnala. Má ke Krumlovu vřelý vztah, vždyť žije v nedaleké Včelné.
Čím je podle vás právě krumlovská soutěž charakteristická?
Především tím, že se koná na jaře, kdy je většinou výborné světlo a příroda přímo hýří krásnými barvami. Bohužel to poslední dva roky moc neplatilo, bylo deštivo...
Kterou RZ a které místo máte nejraději?
Těch míst je víc, těžko vybrat jediné. Jako divák bych nevynechal zatáčku na vsi v Malostech pro atmosféru, kterou tam diváci většinou vytvářejí a pro atraktivní průjezdy "bokem". Jako fotograf upřednostňuji tzv. Besednickou kosu. Tam o akční záběry není nikdy nouze! Samozřejmě je tu skok ve Spolí... Za krásného slunečného počasí jsou překrásné pasáže na Malontské RZ, které jsou přístupné většinou pěšky.
Přináší Rallye Český Krumlov fotografům něco specifického?
Kromě toho, co už jsem říkal na začátku, jsou to noční RZ a zvláště pro mě osobně noční průjezd obcí Chlum nad Malší nebo opět divácká kulisa při průjezdu zemědělskými objekty před cílem ve Svatém Janu nad Malší. Taky zcela ojedinělou atmosféru má večerní vyhlašování vítězů v Jelení zahradě se závěrečným ohňostrojem!!! Dříve se lišila více. Škoda, že se už nejezdí římovský okruh, RZ Tisovka nebo šotolina u Ločenic. Za velmi dobrý počin považuji zavedení okruhové zkoušky na výstavišti v Českých Budějovicích.
Co je podle vás na focení soutěží nejtěžší?
Hm, těžko říci. Snad právě nafotit dobře, když zrovna prší.. Obtížné je nalezení dobře přístupných tzv. neprofláknutých a přitom atraktivních míst. Když už takové místo fotograf najde, nestihne toho pak tolik.
Co byste poradil těm mnoha divákům podél tratí, aby získali co nejlepší fotky?
Pro amatéry je obtížné najít dobré místo k focení na diváckých místech, když musejí stát za páskou. Udělat pak dobrou fotku je problém. Proto bych amatérům doporučil nejprve si RZ najet a optimální místo si vytipovat. Také bych vřele doporučil jít fotit na čtvrteční shakedown v Mojném. Tam se najde několik krásných míst, téměř bez diváků a pořadatelů. Bohužel účast závodníků na něm v poslední době není valná.. Škoda. Taky na shakedownu bylo v posledních dvou letech slunečno. TZ
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.