Tisíce návštěvníků každé soutěže si sebou berou fotoaparáty. Po nástupu digitální techniky už není třeba šetřit materiál a tak se cvaká ostošest.
Přinášíme názory jednoho z těch fotografů, kteří se stali uznávanými a publikují snímky nejen z domácích soutěží, ale také podniků mistrovství světa, Ivo Nesrovnala. Má ke Krumlovu vřelý vztah, vždyť žije v nedaleké Včelné.
Čím je podle vás právě krumlovská soutěž charakteristická?
Především tím, že se koná na jaře, kdy je většinou výborné světlo a příroda přímo hýří krásnými barvami. Bohužel to poslední dva roky moc neplatilo, bylo deštivo...
Kterou RZ a které místo máte nejraději?
Těch míst je víc, těžko vybrat jediné. Jako divák bych nevynechal zatáčku na vsi v Malostech pro atmosféru, kterou tam diváci většinou vytvářejí a pro atraktivní průjezdy "bokem". Jako fotograf upřednostňuji tzv. Besednickou kosu. Tam o akční záběry není nikdy nouze! Samozřejmě je tu skok ve Spolí... Za krásného slunečného počasí jsou překrásné pasáže na Malontské RZ, které jsou přístupné většinou pěšky.
Přináší Rallye Český Krumlov fotografům něco specifického?
Kromě toho, co už jsem říkal na začátku, jsou to noční RZ a zvláště pro mě osobně noční průjezd obcí Chlum nad Malší nebo opět divácká kulisa při průjezdu zemědělskými objekty před cílem ve Svatém Janu nad Malší. Taky zcela ojedinělou atmosféru má večerní vyhlašování vítězů v Jelení zahradě se závěrečným ohňostrojem!!! Dříve se lišila více. Škoda, že se už nejezdí římovský okruh, RZ Tisovka nebo šotolina u Ločenic. Za velmi dobrý počin považuji zavedení okruhové zkoušky na výstavišti v Českých Budějovicích.
Co je podle vás na focení soutěží nejtěžší?
Hm, těžko říci. Snad právě nafotit dobře, když zrovna prší.. Obtížné je nalezení dobře přístupných tzv. neprofláknutých a přitom atraktivních míst. Když už takové místo fotograf najde, nestihne toho pak tolik.
Co byste poradil těm mnoha divákům podél tratí, aby získali co nejlepší fotky?
Pro amatéry je obtížné najít dobré místo k focení na diváckých místech, když musejí stát za páskou. Udělat pak dobrou fotku je problém. Proto bych amatérům doporučil nejprve si RZ najet a optimální místo si vytipovat. Také bych vřele doporučil jít fotit na čtvrteční shakedown v Mojném. Tam se najde několik krásných míst, téměř bez diváků a pořadatelů. Bohužel účast závodníků na něm v poslední době není valná.. Škoda. Taky na shakedownu bylo v posledních dvou letech slunečno. TZ
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.