Tisíce návštěvníků každé soutěže si sebou berou fotoaparáty. Po nástupu digitální techniky už není třeba šetřit materiál a tak se cvaká ostošest.
Přinášíme názory jednoho z těch fotografů, kteří se stali uznávanými a publikují snímky nejen z domácích soutěží, ale také podniků mistrovství světa, Ivo Nesrovnala. Má ke Krumlovu vřelý vztah, vždyť žije v nedaleké Včelné.
Čím je podle vás právě krumlovská soutěž charakteristická?
Především tím, že se koná na jaře, kdy je většinou výborné světlo a příroda přímo hýří krásnými barvami. Bohužel to poslední dva roky moc neplatilo, bylo deštivo...
Kterou RZ a které místo máte nejraději?
Těch míst je víc, těžko vybrat jediné. Jako divák bych nevynechal zatáčku na vsi v Malostech pro atmosféru, kterou tam diváci většinou vytvářejí a pro atraktivní průjezdy "bokem". Jako fotograf upřednostňuji tzv. Besednickou kosu. Tam o akční záběry není nikdy nouze! Samozřejmě je tu skok ve Spolí... Za krásného slunečného počasí jsou překrásné pasáže na Malontské RZ, které jsou přístupné většinou pěšky.
Přináší Rallye Český Krumlov fotografům něco specifického?
Kromě toho, co už jsem říkal na začátku, jsou to noční RZ a zvláště pro mě osobně noční průjezd obcí Chlum nad Malší nebo opět divácká kulisa při průjezdu zemědělskými objekty před cílem ve Svatém Janu nad Malší. Taky zcela ojedinělou atmosféru má večerní vyhlašování vítězů v Jelení zahradě se závěrečným ohňostrojem!!! Dříve se lišila více. Škoda, že se už nejezdí římovský okruh, RZ Tisovka nebo šotolina u Ločenic. Za velmi dobrý počin považuji zavedení okruhové zkoušky na výstavišti v Českých Budějovicích.
Co je podle vás na focení soutěží nejtěžší?
Hm, těžko říci. Snad právě nafotit dobře, když zrovna prší.. Obtížné je nalezení dobře přístupných tzv. neprofláknutých a přitom atraktivních míst. Když už takové místo fotograf najde, nestihne toho pak tolik.
Co byste poradil těm mnoha divákům podél tratí, aby získali co nejlepší fotky?
Pro amatéry je obtížné najít dobré místo k focení na diváckých místech, když musejí stát za páskou. Udělat pak dobrou fotku je problém. Proto bych amatérům doporučil nejprve si RZ najet a optimální místo si vytipovat. Také bych vřele doporučil jít fotit na čtvrteční shakedown v Mojném. Tam se najde několik krásných míst, téměř bez diváků a pořadatelů. Bohužel účast závodníků na něm v poslední době není valná.. Škoda. Taky na shakedownu bylo v posledních dvou letech slunečno. TZ
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?