Antonín Řehák v loňském roce absolvoval svoji první sezonu v rally. Šestadvacetiletý jezdec si přizval na sedadlo spolujezdce Nancy Janáskovou. Smíšená dvojice závodila na začátku roku s vozem Ford Fiesta, který po havárii na Rally Vyškov vyměnili za Hondu Civic. Do letošní sezony Antonín s Nancy vstoupí s Peugeotem 208 Rally4 a jejich první start by se měl odehrát na Rally Příbram.
Můžeš se nám krátce představit?
„Jmenuji se Antonín Řehák, pocházím ze Študlova, což je malá vesnička na Valašsku. Momentálně bydlím v Brně, kde i pracuji. Mezi mé koníčky a zájmy patří práce, která mi bere všechen můj volný čas (smích). Když se nevěnuji práci, tak mne zajímá vše co se točí kolem aut a adrenalinových sportů.“
Jaká byla tvá cesta k rally?
„Od mala jsem byl veden k motokrosu, který u mě dlouho přebýval. Jezdil jsem mistrovství republiky a nějaké poháry za podařené soutěže z motokrosu doma mám. Samozřejmě roky jdou dopředu, takže jsem vystřídal pár sportů, ale vyloženě k rally jsem se dostal před nedávnem. Zhruba před 4 lety jsem si koupil první vyrámovaný vůz Ford Puma, se kterým jsem začínal a zúčastnil se prvních amatérských závodů v Kopřivnici. Jak se říká - s jídlem roste chuť a proto jsem toužil si vyzkoušet opravdový ostrý závod s vozem na „erkových“ značkách. Proto jsem dělal vše, abych si tuto chuť mohl dopřát.“
Máš nějaký vysněný závod nebo auto, se kterým by ses rád svezl?
„Jediným snem pro mne je odstartovat na Barum rally. Na Barumku chodím pravidelně už od mala, panuje zde neuvěřitelná atmosféra a je to výzva závodit s konkurencí včetně zahraničních jezdců. Věřím, že si tenhle sen jednou splním, ale v letošním roce už to bohužel kvůli financím neuskutečníme.“
Loňská sezona pro tebe byla premiérová, začínal jsi s vozem Ford Fiesta, jak hodnotíš první půlku sezony s tímto vozem?
„Loňskou sezonu jsme spolu s Nancy Janáskovou zahájili ve voze Ford Fiesta v kategorii RN6. Tento vůz jsem si vybral z důvodu finanční dostupnosti, nešlo nám o nic. Chtěli jsme závodit a bylo nám jedno s čím, hlavně že odstartujeme. Samozřejmě rally není balet a je třeba mít auto v pořádné kondici, což Fiesta úplně nesplňovala.“
Poté přišla změna vozu, co se přihodilo?
„Než přišla samotná Rally Vyškov, tak jsem doufal že Fiesta bude pro nás začátečníky dostačující. Bohužel jsme se mýlil a nebyli jsme úplně spokojení s vozem a přípravou, ale každý začíná nějak a já jsem rád za tuhle zkušenost. Na Rally Vyškov jsme bohužel havarovali a šli přes střechu. Fiesta na tom nebyla tak špatně, ale chtěli jsme změnu, proto bylo načase vyměnit techniku. Volba byla jasná - Honda Civic od Silponix motorsport, kterou mi doporučil náš konkurent Ivan Chlud.“
Jak zpětně hodnotíš vaše účinkování s Hondou Civic?
„Závodění s Hondou hodnotím velice kladně. Urvali jsme třetí místo na Futures Contproduct Rally Morava, poté 2.místo na Rentor Partr Rally Vsetín a podařilo se nám i vyhrát RZ5 Semetín za deštivých podmínek ve skupině RN6. Tato erzeta pro mne byla nejtěžší na celém vsetínském sprintu. Pro nás jako nováčky to byl obrovský úspěch. Kluci ze Silponixu dělají skvělou práci, Honda byla vždy na 100% připravena. Ondra Mezihorák mi předal mnoho zkušeností a neskutečně mne pomohl se v ježdění posunout o kus dál, sám je to velice dobrý pilot a skvělý manager teamu Silponix motorsport. Sezonu 2023 jsem plánoval absolvovat nadále v Hondě, ale přišla nabídka, která se neodmítá.“
Můžeš nám říct něco víc o této nabídce, kterou jsi dostal?
„Na letošní sezonu jsme sehnali sponzora a ten nám umožnil startovat v Peugeotu 208 Rally4 od Minařík racing na všech podnicích rallysprint série (kromě Rally Plzeň). Jedná se o NRG fitness v Brně a Gemermilk - slovenskou mlékárnu. Velkým podílem přispěly také firmy Lüger group s.r.o a Maid4clean s.r.o. Tahle nabídka šla těžko odmítnout a samozřejmě už se nemusí opakovat. Mě osobně to stálo hodně příprav a přemýšlení, jestli to není na náš ,,začátek,, příliš, ale o tomhle budu přemýšlet až na konci sezony (smích).“
Měl jsi startovat s Peugeotem 208 Rally4 na Kopné, nakonec jsme tě neviděli…
„Ano, náš první start měl být na domácím Rallysprintu Kopná ve Slušovicích. Bohužel jsem den před závodem samotný start musel zrušil kvůli zdravotním problémům.“
Cíle do letošní sezony?
„Můj cíl v závodě je vždy projet přes cílovou rampou, pořádně se svést a zkusit urvat i nějaký pěkný výsledek. Veliké ambice nemáme, auto je pro nás neznámé, ale vždy se snažíme si to v autě užít. Budeme se snažit využít potencionál Peugeotu a sbírat nové zkušenosti.“
Poděkování, vzkaz fanouškům…
„Chtěl bych moc poděkovat fanouškům, rodině a sponzorům za jejich podporu, možnost startovat a hlavně důvěru, kterou v nás vkládají. Bez fanoušků by to nešlo, přece jenom oni u trati dělají tu správnou atmosféru. Jsem rád, že zde v ČR je rally hodně navštěvovaná a není nic víc, než když vám lidi vyjádří podporu. Vidíme se na trati!“
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.