Antonín Řehák v loňském roce absolvoval svoji první sezonu v rally. Šestadvacetiletý jezdec si přizval na sedadlo spolujezdce Nancy Janáskovou. Smíšená dvojice závodila na začátku roku s vozem Ford Fiesta, který po havárii na Rally Vyškov vyměnili za Hondu Civic. Do letošní sezony Antonín s Nancy vstoupí s Peugeotem 208 Rally4 a jejich první start by se měl odehrát na Rally Příbram.
Můžeš se nám krátce představit?
„Jmenuji se Antonín Řehák, pocházím ze Študlova, což je malá vesnička na Valašsku. Momentálně bydlím v Brně, kde i pracuji. Mezi mé koníčky a zájmy patří práce, která mi bere všechen můj volný čas (smích). Když se nevěnuji práci, tak mne zajímá vše co se točí kolem aut a adrenalinových sportů.“
Jaká byla tvá cesta k rally?
„Od mala jsem byl veden k motokrosu, který u mě dlouho přebýval. Jezdil jsem mistrovství republiky a nějaké poháry za podařené soutěže z motokrosu doma mám. Samozřejmě roky jdou dopředu, takže jsem vystřídal pár sportů, ale vyloženě k rally jsem se dostal před nedávnem. Zhruba před 4 lety jsem si koupil první vyrámovaný vůz Ford Puma, se kterým jsem začínal a zúčastnil se prvních amatérských závodů v Kopřivnici. Jak se říká - s jídlem roste chuť a proto jsem toužil si vyzkoušet opravdový ostrý závod s vozem na „erkových“ značkách. Proto jsem dělal vše, abych si tuto chuť mohl dopřát.“
Máš nějaký vysněný závod nebo auto, se kterým by ses rád svezl?
„Jediným snem pro mne je odstartovat na Barum rally. Na Barumku chodím pravidelně už od mala, panuje zde neuvěřitelná atmosféra a je to výzva závodit s konkurencí včetně zahraničních jezdců. Věřím, že si tenhle sen jednou splním, ale v letošním roce už to bohužel kvůli financím neuskutečníme.“
Loňská sezona pro tebe byla premiérová, začínal jsi s vozem Ford Fiesta, jak hodnotíš první půlku sezony s tímto vozem?
„Loňskou sezonu jsme spolu s Nancy Janáskovou zahájili ve voze Ford Fiesta v kategorii RN6. Tento vůz jsem si vybral z důvodu finanční dostupnosti, nešlo nám o nic. Chtěli jsme závodit a bylo nám jedno s čím, hlavně že odstartujeme. Samozřejmě rally není balet a je třeba mít auto v pořádné kondici, což Fiesta úplně nesplňovala.“
Poté přišla změna vozu, co se přihodilo?
„Než přišla samotná Rally Vyškov, tak jsem doufal že Fiesta bude pro nás začátečníky dostačující. Bohužel jsme se mýlil a nebyli jsme úplně spokojení s vozem a přípravou, ale každý začíná nějak a já jsem rád za tuhle zkušenost. Na Rally Vyškov jsme bohužel havarovali a šli přes střechu. Fiesta na tom nebyla tak špatně, ale chtěli jsme změnu, proto bylo načase vyměnit techniku. Volba byla jasná - Honda Civic od Silponix motorsport, kterou mi doporučil náš konkurent Ivan Chlud.“
Jak zpětně hodnotíš vaše účinkování s Hondou Civic?
„Závodění s Hondou hodnotím velice kladně. Urvali jsme třetí místo na Futures Contproduct Rally Morava, poté 2.místo na Rentor Partr Rally Vsetín a podařilo se nám i vyhrát RZ5 Semetín za deštivých podmínek ve skupině RN6. Tato erzeta pro mne byla nejtěžší na celém vsetínském sprintu. Pro nás jako nováčky to byl obrovský úspěch. Kluci ze Silponixu dělají skvělou práci, Honda byla vždy na 100% připravena. Ondra Mezihorák mi předal mnoho zkušeností a neskutečně mne pomohl se v ježdění posunout o kus dál, sám je to velice dobrý pilot a skvělý manager teamu Silponix motorsport. Sezonu 2023 jsem plánoval absolvovat nadále v Hondě, ale přišla nabídka, která se neodmítá.“
Můžeš nám říct něco víc o této nabídce, kterou jsi dostal?
„Na letošní sezonu jsme sehnali sponzora a ten nám umožnil startovat v Peugeotu 208 Rally4 od Minařík racing na všech podnicích rallysprint série (kromě Rally Plzeň). Jedná se o NRG fitness v Brně a Gemermilk - slovenskou mlékárnu. Velkým podílem přispěly také firmy Lüger group s.r.o a Maid4clean s.r.o. Tahle nabídka šla těžko odmítnout a samozřejmě už se nemusí opakovat. Mě osobně to stálo hodně příprav a přemýšlení, jestli to není na náš ,,začátek,, příliš, ale o tomhle budu přemýšlet až na konci sezony (smích).“
Měl jsi startovat s Peugeotem 208 Rally4 na Kopné, nakonec jsme tě neviděli…
„Ano, náš první start měl být na domácím Rallysprintu Kopná ve Slušovicích. Bohužel jsem den před závodem samotný start musel zrušil kvůli zdravotním problémům.“
Cíle do letošní sezony?
„Můj cíl v závodě je vždy projet přes cílovou rampou, pořádně se svést a zkusit urvat i nějaký pěkný výsledek. Veliké ambice nemáme, auto je pro nás neznámé, ale vždy se snažíme si to v autě užít. Budeme se snažit využít potencionál Peugeotu a sbírat nové zkušenosti.“
Poděkování, vzkaz fanouškům…
„Chtěl bych moc poděkovat fanouškům, rodině a sponzorům za jejich podporu, možnost startovat a hlavně důvěru, kterou v nás vkládají. Bez fanoušků by to nešlo, přece jenom oni u trati dělají tu správnou atmosféru. Jsem rád, že zde v ČR je rally hodně navštěvovaná a není nic víc, než když vám lidi vyjádří podporu. Vidíme se na trati!“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?