Antonín Řehák v loňském roce absolvoval svoji první sezonu v rally. Šestadvacetiletý jezdec si přizval na sedadlo spolujezdce Nancy Janáskovou. Smíšená dvojice závodila na začátku roku s vozem Ford Fiesta, který po havárii na Rally Vyškov vyměnili za Hondu Civic. Do letošní sezony Antonín s Nancy vstoupí s Peugeotem 208 Rally4 a jejich první start by se měl odehrát na Rally Příbram.
Můžeš se nám krátce představit?
„Jmenuji se Antonín Řehák, pocházím ze Študlova, což je malá vesnička na Valašsku. Momentálně bydlím v Brně, kde i pracuji. Mezi mé koníčky a zájmy patří práce, která mi bere všechen můj volný čas (smích). Když se nevěnuji práci, tak mne zajímá vše co se točí kolem aut a adrenalinových sportů.“
Jaká byla tvá cesta k rally?
„Od mala jsem byl veden k motokrosu, který u mě dlouho přebýval. Jezdil jsem mistrovství republiky a nějaké poháry za podařené soutěže z motokrosu doma mám. Samozřejmě roky jdou dopředu, takže jsem vystřídal pár sportů, ale vyloženě k rally jsem se dostal před nedávnem. Zhruba před 4 lety jsem si koupil první vyrámovaný vůz Ford Puma, se kterým jsem začínal a zúčastnil se prvních amatérských závodů v Kopřivnici. Jak se říká - s jídlem roste chuť a proto jsem toužil si vyzkoušet opravdový ostrý závod s vozem na „erkových“ značkách. Proto jsem dělal vše, abych si tuto chuť mohl dopřát.“
Máš nějaký vysněný závod nebo auto, se kterým by ses rád svezl?
„Jediným snem pro mne je odstartovat na Barum rally. Na Barumku chodím pravidelně už od mala, panuje zde neuvěřitelná atmosféra a je to výzva závodit s konkurencí včetně zahraničních jezdců. Věřím, že si tenhle sen jednou splním, ale v letošním roce už to bohužel kvůli financím neuskutečníme.“
Loňská sezona pro tebe byla premiérová, začínal jsi s vozem Ford Fiesta, jak hodnotíš první půlku sezony s tímto vozem?
„Loňskou sezonu jsme spolu s Nancy Janáskovou zahájili ve voze Ford Fiesta v kategorii RN6. Tento vůz jsem si vybral z důvodu finanční dostupnosti, nešlo nám o nic. Chtěli jsme závodit a bylo nám jedno s čím, hlavně že odstartujeme. Samozřejmě rally není balet a je třeba mít auto v pořádné kondici, což Fiesta úplně nesplňovala.“
Poté přišla změna vozu, co se přihodilo?
„Než přišla samotná Rally Vyškov, tak jsem doufal že Fiesta bude pro nás začátečníky dostačující. Bohužel jsme se mýlil a nebyli jsme úplně spokojení s vozem a přípravou, ale každý začíná nějak a já jsem rád za tuhle zkušenost. Na Rally Vyškov jsme bohužel havarovali a šli přes střechu. Fiesta na tom nebyla tak špatně, ale chtěli jsme změnu, proto bylo načase vyměnit techniku. Volba byla jasná - Honda Civic od Silponix motorsport, kterou mi doporučil náš konkurent Ivan Chlud.“
Jak zpětně hodnotíš vaše účinkování s Hondou Civic?
„Závodění s Hondou hodnotím velice kladně. Urvali jsme třetí místo na Futures Contproduct Rally Morava, poté 2.místo na Rentor Partr Rally Vsetín a podařilo se nám i vyhrát RZ5 Semetín za deštivých podmínek ve skupině RN6. Tato erzeta pro mne byla nejtěžší na celém vsetínském sprintu. Pro nás jako nováčky to byl obrovský úspěch. Kluci ze Silponixu dělají skvělou práci, Honda byla vždy na 100% připravena. Ondra Mezihorák mi předal mnoho zkušeností a neskutečně mne pomohl se v ježdění posunout o kus dál, sám je to velice dobrý pilot a skvělý manager teamu Silponix motorsport. Sezonu 2023 jsem plánoval absolvovat nadále v Hondě, ale přišla nabídka, která se neodmítá.“
Můžeš nám říct něco víc o této nabídce, kterou jsi dostal?
„Na letošní sezonu jsme sehnali sponzora a ten nám umožnil startovat v Peugeotu 208 Rally4 od Minařík racing na všech podnicích rallysprint série (kromě Rally Plzeň). Jedná se o NRG fitness v Brně a Gemermilk - slovenskou mlékárnu. Velkým podílem přispěly také firmy Lüger group s.r.o a Maid4clean s.r.o. Tahle nabídka šla těžko odmítnout a samozřejmě už se nemusí opakovat. Mě osobně to stálo hodně příprav a přemýšlení, jestli to není na náš ,,začátek,, příliš, ale o tomhle budu přemýšlet až na konci sezony (smích).“
Měl jsi startovat s Peugeotem 208 Rally4 na Kopné, nakonec jsme tě neviděli…
„Ano, náš první start měl být na domácím Rallysprintu Kopná ve Slušovicích. Bohužel jsem den před závodem samotný start musel zrušil kvůli zdravotním problémům.“
Cíle do letošní sezony?
„Můj cíl v závodě je vždy projet přes cílovou rampou, pořádně se svést a zkusit urvat i nějaký pěkný výsledek. Veliké ambice nemáme, auto je pro nás neznámé, ale vždy se snažíme si to v autě užít. Budeme se snažit využít potencionál Peugeotu a sbírat nové zkušenosti.“
Poděkování, vzkaz fanouškům…
„Chtěl bych moc poděkovat fanouškům, rodině a sponzorům za jejich podporu, možnost startovat a hlavně důvěru, kterou v nás vkládají. Bez fanoušků by to nešlo, přece jenom oni u trati dělají tu správnou atmosféru. Jsem rád, že zde v ČR je rally hodně navštěvovaná a není nic víc, než když vám lidi vyjádří podporu. Vidíme se na trati!“
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?