První letošní soutěží zapsanou v kalendáři Mistrovství ČR v rally historických automobilů je Valašská rally. Na startu se objevila i posádka Randy historic racing klubu Petr Němec - Jan Mikulík s vozem Lada VFTS. Své účinkování zakončili na čtvrtém místě celkově a druzí byli v kategorii VI. Co mají dál v plánu v letošní sezóně, se dočtete v dalších řádcích.
Petře, v posledních letech jsme tě mohli vídat v šedé Ladě, která vycházela ještě ze starší verze. Ovšem tohle auto je takřka nové, přestože jsi s ním loni absolvoval jen tři závody. Co nám o něm můžeš říct?
Ano, tohle je úplně nové auto. Pracovalo se na něm postupně dva roky, protože ve firmě je dost práce, tak to trvalo. Na začátku loňského roku jsem věděl, že už auto dodělám, a tak jsem naplánoval Kopnou jako takový test. Auto jsme složili až v týdnu před závodem a hned při prvním rozjetí se roztrhla převodovka. Tak jsme ji museli rychle vyměnit a doufat, že se to při závodě nebude opakovat. Nakonec vše vydrželo a ještě jsme vyhráli, prostě jsme si s novým autem vyloženě sedli. S autem jel loni i můj zeť Matěj Kamenec a já odjel ještě dva závody, kromě jednoho problému s převodovkou se nic neobjevilo. Takže doufám, že auto je dobře vyzkoušené a bude letos držet.
Jaké další starty plánuješ v letošní sezóně a jak hodnotíš změny v mistráku historiků?
Na sezónu jsme domluvení s Honzou, že pojedeme velké závody. Začali jsme ve Valmezu a pravděpodobně pojedeme i Vltavu a Krumlov. Pak se uvidí, jak na tom budeme v průběžném pořadí, a podle toho budeme vybírat další soutěže, které pojedeme. Rozdělení mistráků na velký a malý i pro historiky je dobrý nápad, každý si může vybrat podle financí, co pojede, takže tohle beru jako přínos. Naopak mě mrzí, že historické automobily mají čím dál přísnější pravidla, co se týká stavby vozů. S nadsázkou se dá říct, že se blíží roky, kdy budeme shánět i dobový vzduch do pneumatik.
Honzo, loni jste si s tímhle autem dvakrát dojeli pro vítězství a jak řekl sám pilot, vše fungovalo dobře. Jak se tobě líbilo závodění ve VFTS a jaké máte pro letošní rok cíle?
Žigul je prostě úžasné auto a je radost v něm sedět. Petr je výborný řidič, k tomu má auto vždy dobře vyladěné, takže je to fakt super svezení. Já si myslím, že po loňských startech můžeme pomýšlet jen na vítězství. J Samozřejmě je nám jasné, že je to rally a stát se může cokoliv, ale pokud se bude dařit, rádi bychom zabojovali o titul v kategorii VI. V minulých letech to byla vždy nejlépe obsazená kategorie a souboje o prvenství tam byly těsné, takže dosáhnout našeho cíle nebude lehké.
Jak už se o tobě ví, stal se z tebe kromě spolujezdce i pořadatel. Jaké soutěže budeš letos pořádat?
V roce 2022 se pojede třetí ročník Rallyedesign BOAS Záhoří. Pro letošek jsme zas připravili další zlepšení jako delší jízdu zručnosti a těžší navigační část, která by měla být tím hlavním rozhodujícím faktorem. Taky jsme přidali kategorii pro terénní nákladní auta, která budou mít zvláštní trasu po polních a šotolinových cestách. Termín je 30. 7. 2022 a já i celý pořadatelský tým se těšíme na všechny posádky, co k nám zavítají. Tahle soutěž je vlastně mým dítětem, jenže jako správný nadšenec, někdo by řekl i blázen, jsem si řekl, že bych se mohl pořadatelsky realizovat i jinde. Proto jsem letos spojil síly s rodinou Urbanů a stal jsem se členem pořadatelského týmu Rally Kroměříž.
Co chceš říci na závěr?
Na závěr bych chtěl poděkovat všem, kdo nás podporují, hlavně našim rodinám, že nám tolerují tyto naše blázniviny. Už se s Petrem moc těšíme na Rally Vltava. Já se svezu ještě dříve na Rallysprintu Kopná, kde si uděláme radost s Matějem Kamencem a vyzkoušíme Škodu Fabia Kit Car.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.