Tomáš Klokočník junior se ve své první rallyové sezoně stal vítězem nejpočetněji obsazené kategorie 4 při premiérovém ročníku České Trofeje v rally historických automobilů. V rámci toho přidali se spolujezdkyní Renatou Riškovou prvenství ve třídě E1 na všech čtyřech závodech, kde startoval a jedno druhé a třetí místo absolutně v trofeji historických automobilů. Témat k rozhovoru bylo tedy více než dost.
Tomáši, svoji první sezonu v životě jsi zvládl mazácky. Dojeli jste všechny závody a závěr roku vyšperkovali na Rally Vsetín, kde jste v konkurenci deseti posádek startujících v České Trofeji v rally historických automobilů obsadili výborné třetí místo a hlavně potvrdili „titul“ v nejpočetnější kategorii 4. Můžeš popsat Vaše pocity v cíli vsetínské soutěže?
„V cíli jsme na titul vůbec nemysleli. Spíše jsme byli rádi, že v cíli vůbec jsme, protože tato soutěž je náročná tím, že se tam jede pořád takový to “levá pravá přes horizont do”. Musím říci, že za celý rok tohle byla asi nejtěžší soutěž, kterou jsme absolvovali. Ale na druhou stranu jsou to pro nás velice důležité zkušenosti, které můžeme v dalších letech zužitkovat.“
Takže dá se říci, že Ti rychlostní zkoušky Rally Vsetín „šmakovaly“?
„Určitě, tyto rychlé a od startu až do cíle technické úseky typu právě “levá pravá přes horizont do” mě baví a vyhovují, je to na srdíčko. Určitě mě docela mrzelo, že pro nás musel být dvakrát zrušen Semetín. Tento charakter tratí, kde nejsou moc rychlé a rovné úseky, mi hodně svědčí i z toho důvodu, že máme v našem favoritu velmi krátkou rychlostní skříň. Takže na rychlých a rovných úsecích dost ztrácíme.“
[ ODKAZ NA VIDEO-SESTŘIH POSÁDKY Z RALLY VSETÍN
https://www.youtube.com/watch?v=Cgw3fJG-Pzw ]
Před Vsetínem jsme se zúčastnili Rally Vyškov – tam byla v rámci České Trofeje v rally HA početně slabší účast, ale zase o to hezčí videa z ní máte. „Fakír“, jak občas nazýváš vašeho favorita, tam často létá hezky bokem. Jak jste si užili šotolinové úseky a celou vyškovskou rally?
„Rally Vyškov byla pro nás příjemná změna oproti Fulneku, kde to bylo právě hodně letecké a na maximálku. Jelikož byla na Vyškově v Trofeji historických automobilů taková účast, jaká byla, tak o to více jsme si to užívali. Také jsme uvítali to, že zde byl opět systém čtyřech RZ. To sice znamená více přejezdů, ale já si pak připadám více jako na velké rally 😁“
[ ODKAZ NA VIDEO-SESTŘIH POSÁDKY Z RALLY VYŠKOV
https://www.youtube.com/watch?v=7-8h8AgSjo8 ]
Výsledkově nejméně povedenou soutěž jste měli srpnovou Rally Fulnek-Odry, byť body jste si odtamtud odvezli. Pověz nám, co se Vám tam dařilo a co se naopak pokazilo?
„Na Fulneku se nám celkem dařilo a časy byly z mého pohledu dobré. Při vjezdu do servisu, kde jsme měli v plánu přezouvat na jinou směs pneumatik, jsme zjistili závadu na vodní pumpě. Tu se nám podařilo vyměnit, i když za cenu menší penalizace kvůli pozdnímu výjezdu ze servisu. Tímto bych chtěl vyjádřit díky Pavlu Malaníkovi, respektive jeho servisu, který nám jí půjčil. Další časová penalizace pak byla taková naše první větší chyba, když jsme zazmatkovali a šli jsme příliš brzy do časové kontroly před RZ. Ale co už, jsme jen lidi a stávají se i horší věci. Každopádně jsem si i Fulnek užil, jako každou rally, a jsem rád za cenné zkušenosti, které jsem zde získal.“
O úspěšné Rally Plzeň, která pro Vás znamenala vítězství ve třídě v konkurenci dvou dalších posádek, jsme si povídali už v létě. Nicméně všechny čtyři soutěže, které jsi letos jel, pro Tebe byly zcela nové. Můžeš je porovnat, a které z nich Tě oslovily nejvíce a proč?
„Za celý rok u mě stále vede Plzeň a to nejen z důvodu, že jsem to tam trošku znal, ale také z důvodu, že to byla opravdová soutěž, která obsahovala střídání počasí, střídaní povrchů, šotoliny, a rychlé i technické úseky. A v neposlední řadě i největší konkurenci v kategorii 4, když se nás zde sešlo sedm posádek. Jako druhý mě letos nejvíce bavil Vsetín. Zde jsem si zase krásně zazávodil s Jirkou Daňkem, kterého jsme na poslední rychlostní zkoušce pojeli, což pro nás byl největší úspěch celé Rally Vsetín.“
Na sedle spolujezdce Tě celou sezonu provázela Renata Rišková. Jsou situace, kdy na Tebe v autě třeba zvýší hlas?
„Ne to vůbec ne, Renča si naši společnou jízdu pokaždé užívá a snaží se být maximálně soustředěná a připravená na každou situaci.“
S tím souvisí i další otázka – bylo Ti letos někdy v autě na trati tak „ouzko“, kdy sis myslel, že už to nedopadne dobře a cíl nespatříte?
„Zrovna teď posledně na Vsetíně jsem měl malou krizovku, ale naštěstí jsem nezazmatkoval, pustil brzdu ve správnou chvíli a auto se krásně svezlo smykem do zatáčky. Musím říci, že mě mrzí, že tam nebyla zrovna žádná kamera či foťák, protože z venku to muselo vypadat hodně efektně. A pak mi bylo nejvíce „ouzko“ v servisu na již zmíněném Fulneku, když jsme zjistili ty problémy s vodní pumpou. Běžel jsem přes celý servis hledat právě kluky od Pavla Malaníka, zda-li by nám ji půjčili. V tu chvíli to asi nejvíc prožívala moje přítelkyně, která ty naše závody prožívá možná nejvíce, i když to nedává úplně najevo.“
Letošní sezona České Trofeje v rally historických automobilů je za námi, a brzo tomu tak bude s celou letošní sezonou. Čeká Vás do konce roku ještě nějaká akce nebo už budete „jenom“ spřádat plány na příští rok? A případně jaké plány máte, pokud už je spřádáte?
„Letos, když to vyjde, tak pojedeme ještě Pražský rallysprint. Co se týče plánů na příští sezonu, tak ty už s tátou samozřejmě začínáme dávat dohromady. Zatím to vypadá na setrvání v České trofeji historických automobilů a pár vybraných velkých mistráků k tomu. Ale které, to je zatím ve hvězdách.“
Poslední odpověď nechám na Tobě – je něco, co bys nám chtěl na závěr vzkázat z pozice vítěze nejpočetněji obsazené kategorie v letošním premiérovém ročníku České trofeje v rally historických vozidel?
„Určitě jsem hlavně rád, že tato sezóna, i přes lehké komplikace, dopadla takhle skvěle. Protože takový triumf v první sezóně kariéry bych nikdy nečekal. Dále bych chtěl poděkovat všem pořadatelům, fanouškům, co fandí podél tratí, a v neposlední řadě rodině a přátelům, kteří nás podporují, ať už jakýmkoli způsobem. Kdo by se chtěl podívat na zajímavosti z našich on-boardů a další videa, tak nás muže sledovat a odebírat na našem youtube kanále zde: https://www.youtube.com/channel/UCOoYeFih_VGb3z4ThcTgv9A “
Gratuluji ještě jednou k letošnímu úspěchu a děkuji Ti za rozhovor!
Aleš Holakovský
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.