Jaguar XJ je luxusní sedan patřící mezi nejdůležitější a nejdéle vyráběný model značky. Tento dvoudvéřový model XJ Coupe byl však provozován pouze mezi lety 1975 až 1978. Od té doby byl pečlivě garážován a proto dnes patří mezi nejvzácnější modely XJ na celém světě.
Naštěstí, tento vzácný kousek neskončil v rukou nezkušeného "tunera" tak, jak se bohužel stává jeho bratrům. Z různých důvodů jsou totiž ceny ojetých XJ dost nízko (výkonné motory s vysokou spotřebou, nedostupnost náhradních dílů + nákladný servis, atp.) a tvoří tak výhodnou koupi pro širokou veřejnost, která už ale nedokáže poskytnout vozu potřebnou péči.
Tento zachovalý kousek ale skončil v rukách odborníka - známého úpravce Carlex Design, jehož výsledné práce zde rádi zveřejňujeme. Veškeré úpravy byly provedeny tak, aby byl výsledek ještě elegantnější, než když XJ Coupe sjížděl z výrobní linky. Vše navíc odpovídá původnímu designu vozu. Původní lak i chromy se povedlo rozleštit do prvotřídního stavu, což je vzhledem ke stáří vozu - 42 let vynikající výsledek. Nejvíce se ale úpravce projevil na interiéru.
Sedadla byla přešita kvalitní černou kůží, modifikována byla i palubní deska, dveřní čalounění a středová konzole. Veškeré úpravy byly provedeny s důrazem na elegantní vzhled, který musí odpovídat době, ve které byl vůz vyroben.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?