Jaguar XJ je luxusní sedan patřící mezi nejdůležitější a nejdéle vyráběný model značky. Tento dvoudvéřový model XJ Coupe byl však provozován pouze mezi lety 1975 až 1978. Od té doby byl pečlivě garážován a proto dnes patří mezi nejvzácnější modely XJ na celém světě.
Naštěstí, tento vzácný kousek neskončil v rukou nezkušeného "tunera" tak, jak se bohužel stává jeho bratrům. Z různých důvodů jsou totiž ceny ojetých XJ dost nízko (výkonné motory s vysokou spotřebou, nedostupnost náhradních dílů + nákladný servis, atp.) a tvoří tak výhodnou koupi pro širokou veřejnost, která už ale nedokáže poskytnout vozu potřebnou péči.
Tento zachovalý kousek ale skončil v rukách odborníka - známého úpravce Carlex Design, jehož výsledné práce zde rádi zveřejňujeme. Veškeré úpravy byly provedeny tak, aby byl výsledek ještě elegantnější, než když XJ Coupe sjížděl z výrobní linky. Vše navíc odpovídá původnímu designu vozu. Původní lak i chromy se povedlo rozleštit do prvotřídního stavu, což je vzhledem ke stáří vozu - 42 let vynikající výsledek. Nejvíce se ale úpravce projevil na interiéru.
Sedadla byla přešita kvalitní černou kůží, modifikována byla i palubní deska, dveřní čalounění a středová konzole. Veškeré úpravy byly provedeny s důrazem na elegantní vzhled, který musí odpovídat době, ve které byl vůz vyroben.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.