Jaguar XJ je luxusní sedan patřící mezi nejdůležitější a nejdéle vyráběný model značky. Tento dvoudvéřový model XJ Coupe byl však provozován pouze mezi lety 1975 až 1978. Od té doby byl pečlivě garážován a proto dnes patří mezi nejvzácnější modely XJ na celém světě.
Naštěstí, tento vzácný kousek neskončil v rukou nezkušeného "tunera" tak, jak se bohužel stává jeho bratrům. Z různých důvodů jsou totiž ceny ojetých XJ dost nízko (výkonné motory s vysokou spotřebou, nedostupnost náhradních dílů + nákladný servis, atp.) a tvoří tak výhodnou koupi pro širokou veřejnost, která už ale nedokáže poskytnout vozu potřebnou péči.
Tento zachovalý kousek ale skončil v rukách odborníka - známého úpravce Carlex Design, jehož výsledné práce zde rádi zveřejňujeme. Veškeré úpravy byly provedeny tak, aby byl výsledek ještě elegantnější, než když XJ Coupe sjížděl z výrobní linky. Vše navíc odpovídá původnímu designu vozu. Původní lak i chromy se povedlo rozleštit do prvotřídního stavu, což je vzhledem ke stáří vozu - 42 let vynikající výsledek. Nejvíce se ale úpravce projevil na interiéru.
Sedadla byla přešita kvalitní černou kůží, modifikována byla i palubní deska, dveřní čalounění a středová konzole. Veškeré úpravy byly provedeny s důrazem na elegantní vzhled, který musí odpovídat době, ve které byl vůz vyroben.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.