Výroba sedanu Mercedes-AMG GT byla potvrzena, a i když ještě není stanoveno přesné datum, dojít by k ní mělo v polovině roku 2018. Koncept vypadal úžasně, a proto jsme moc rádi, že v tomto případě nezůstane jen u něj.
Šéf Mercedes-AMG Tobias Moers potvrdil, že tento „hot sedan“ bude založen na platformě E-Class. Moers také informoval, že nezůstane pouze u jedné pohonné jednotky. Na výběr bude mezi standardním motorem AMG, tedy dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,0 litru, který se nachází například v modelu AMG E63.
Očekávat tedy můžeme přibližně 600 koní a 630 Nm točivého momentu. Kromě standardního motoru AMG bude k dispozici ale i hybridní pohon, který Mercedes představil na autosalonu v Ženevě již v loňském roce. Ten k celkovému výkonu přidá ještě 600 kW elektromotoru a také pohon všech kol.
I když nemáme žádné podrobnější specifikace, již nyní je jisté, že se máme na co těšit. Sedan AMG GT bude hodně silný vůz. Pro Porsche Panamera a Audi RS7 máme krátký vzkaz: „Třeste se, konkurence přichází!“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?