Výroba sedanu Mercedes-AMG GT byla potvrzena, a i když ještě není stanoveno přesné datum, dojít by k ní mělo v polovině roku 2018. Koncept vypadal úžasně, a proto jsme moc rádi, že v tomto případě nezůstane jen u něj.
Šéf Mercedes-AMG Tobias Moers potvrdil, že tento „hot sedan“ bude založen na platformě E-Class. Moers také informoval, že nezůstane pouze u jedné pohonné jednotky. Na výběr bude mezi standardním motorem AMG, tedy dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4,0 litru, který se nachází například v modelu AMG E63.
Očekávat tedy můžeme přibližně 600 koní a 630 Nm točivého momentu. Kromě standardního motoru AMG bude k dispozici ale i hybridní pohon, který Mercedes představil na autosalonu v Ženevě již v loňském roce. Ten k celkovému výkonu přidá ještě 600 kW elektromotoru a také pohon všech kol.
I když nemáme žádné podrobnější specifikace, již nyní je jisté, že se máme na co těšit. Sedan AMG GT bude hodně silný vůz. Pro Porsche Panamera a Audi RS7 máme krátký vzkaz: „Třeste se, konkurence přichází!“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?