Ferrari Portofino, představené minulý měsíc, chce být novým králem v segmentu Gran Turismo. Vypadá to zatím, že všechny požadavky splňuje s přehledem. Je luxusní a výkonu má na rozdávání.
Ferrari Porfotino má být nástupcem modelu California T, který byl poprvé představen před třemi lety. Ani California netrpěla nedostatkem výkonu, nejsilnější přeplňovaný osmiválec o objemu 3,9 litru disponoval hodnotami až 523 koní a 710 Nm točivého momentu. Portofino to tedy nebude mít vůbec jednoduché.
Naštěstí základ motoru – dvakrát přeplňovaná V8 o objemu 3,9 litru zůstal zachován. Nově disponuje hodnotami 592 koní a 760 Nm točivého momentu. Z 0 na sto zrychlí za 3,5 vteřiny a maximální rychlost? Přes 320 km/h. Ovšem zatím jsou to všechno pouze nudná čísla. Pojďme si tedy užít něco krásného a podívat se na reklamní spot, který je k novému modelu natočen.
Jak vidíte sami, Ferrari se v reklamně snaží poukázat na nejrůznější způsoby a místa použití nového Portofina. Je praktické, zábavné a má neuvěřitelnou sílu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?