Úpravy aut jsou tu s námi odjakživa. Někdo se zaměřuje na design a styling, jiný jde zase po výkonu. Evo, které uvidíte ve videu, dosahuje opravdu extrémních hodnot.
Mitsubishi Lancer Evolution (chcete-li "Evo") je etalon mezi sportovními automobily, který se vyrábí jíž od roku 1992. I když světlo světa spatřilo již deset generací tohoto vozu, základ zůstává po celou dobu stejný, a opírá se o dvoulitrový motor s turbodmychadlem a pohon všech čtyř kol. Původně se počítalo pouze s prodejem v Japonsku, ale velký zájem a černý vývoz rozhodly, že Mitsubishi Lancer Evo IV. se do Evropy dostane i oficiálně. S osmou generací potom následoval i oficiální dovoz do USA.
Za celým projektem stojí skupina lidí s názvem "Extreme Tuners", pocházející z Řecka. Jak dokazují videa dostupná na portálu Youtube, "optimalizaci" modelu Lancer Evo se tato skupina věnuje již několik let. Nyní se jim ale povedlo dosáhnout světového rekordu, a i když si "extrémní tuneří" své několikaleté know how dobře střeží, je zřejmé, že sériový díl bychom zde hledali jen stěží.
Takže jaké je resumé? Automobil o výkonu dvou tisíc koní, který zdolal oblíbenou "čtvrtmíly" za 7,9 vteřin, během kterých dosáhl rychlosti 298 km/h. Tohle jsou opravdu extrémní hodnoty a jak je z přiloženého videa zřejmé, řidič měl plné ruce práce, aby tolik výkonu vůbec udržel na silnici v přímém směru. Nezbývá než pochválit a těšit se, čím nás skupina extrémních tunerů překvapí příště.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.