Pokud patříte mezi velmi důležité osoby, nebo prostě jen chcete zažít pocit opravdového bezpečí, pak by vám neměla uniknout řada automobilů Mercedes-Benz s označením „Guard“. Ano, takový vůz vás bude nejen přepravovat a reprezentovat, ale i chránit.
Idea speciální ochrany se zrodila v roce 1928 v závodech Daimler, kde se vyvinula z prvotních náčrtků a následně byla ztvárněna přesným ručním provedením. Tak vznikl první sedan se speciální ochranou. Poté následovalo osm desetiletí pečlivého zkoušení materiálů a systematického vývoje. Asi před 50 lety začala intenzivní spolupráce mezi německými úřady a společností Mercedes-Benz, která v té době jako jediný německý výrobce automobilů vyráběla pancéřovaná vozidla.
Každé vozidlo Guard je v prvé řadě již v průběhu vývojové fáze vozidla pro sériovou výrobu koncipováno jako datový model. Následně se provede rozsáhlé testování prototypu a v nárazových zkouškách se posuzuje extrémní nosnost karoserie a podvozku, balistická odolnost a správná funkce všech jeho bezpečnostních systémů. To vše se děje dlouho předtím, než se postaví vůbec první vozidlo určené pro zákazníka.
Tímto způsobem je celý prostor pro cestující zabezpečen proti vnějším nebezpečím. Specialisté odhalí a důkladně odstraní všechna potenciálně zranitelná místa. Proto se modely Mercedes-Benz Guard vyznačují komplexní ochranou.
Třídy ochrany
Mercedes-Benz Guard nabízí následující třídy ochrany: vysoká ochrana (VR1 až VR4) a nejvyšší ochrana (VR5 až VR7).
Vysoká ochrana: vozidla splňující požadavky evropské třídy odolnosti VR4 odolají munici z velkorážního revolveru a mohou například cestující ochránit před rostoucími tendencemi k pouličnímu násilí.
Nejvyšší ochrana: vozidla třídy odolnosti VR6/VR7 zajišťují účinnou ochranu proti hrozbě teroristických útoků. Jejich pancéřování je navrženo tak, aby odolalo střelám z vojenských zbraní pohybujícím se dvakrát rychleji než výstřely z revolveru. Navíc poskytují ochranu proti střepinám z ručních granátů a jiných výbušnin.
Technologie
Optimalizace podvozku – přesné dimenzování komponent podvozku a brzd zajišťuje, že modely Mercedes-Benz Guard mají jízdní vlastnosti prakticky stejné jako sériově vyráběná vozidla. Všechny příslušné díly byly speciálně přizpůsobeny větší váze ochranných prvků a změnám fyzikálních vlastností při jízdě.
Pneumatiky – pneumatiky u všech modelů Mercedes-Benz Guard Vám umožní pokračovat v jízdě, i když jsou zcela prázdné.
Samotěsnící palivová nádrž – palivová nádrž je pokryta vnější vrstvou speciálních tkanin a elastomerů. Tato vrstva dokáže v případě poškození nádrže spustit chemickou a fyzikální reakci, která zalepí díry vytvořené projektily nebo střepinami.
Okna – největší problém představují závěsy dveří, které musí být schopny udržet dveře o hmotnosti až 150 kg. Hmotnost dveří je způsobena především speciálními ochrannými bočními okny, která jsou vyztužena vysoce odolným polykarbonátem. Aby bylo možno zajistit hladké otevírání a zavírání oken, je mechanismus otevírání oken na rozdíl od sériově vyráběných vozidel hydraulický. Pro zabránění vniknutí projektilů jsou spoje mezi kovem a sklem (potenciálně zranitelná místa) chráněny důmyslným systémem překrývání.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.