Pokud patříte mezi velmi důležité osoby, nebo prostě jen chcete zažít pocit opravdového bezpečí, pak by vám neměla uniknout řada automobilů Mercedes-Benz s označením „Guard“. Ano, takový vůz vás bude nejen přepravovat a reprezentovat, ale i chránit.
Idea speciální ochrany se zrodila v roce 1928 v závodech Daimler, kde se vyvinula z prvotních náčrtků a následně byla ztvárněna přesným ručním provedením. Tak vznikl první sedan se speciální ochranou. Poté následovalo osm desetiletí pečlivého zkoušení materiálů a systematického vývoje. Asi před 50 lety začala intenzivní spolupráce mezi německými úřady a společností Mercedes-Benz, která v té době jako jediný německý výrobce automobilů vyráběla pancéřovaná vozidla.
Každé vozidlo Guard je v prvé řadě již v průběhu vývojové fáze vozidla pro sériovou výrobu koncipováno jako datový model. Následně se provede rozsáhlé testování prototypu a v nárazových zkouškách se posuzuje extrémní nosnost karoserie a podvozku, balistická odolnost a správná funkce všech jeho bezpečnostních systémů. To vše se děje dlouho předtím, než se postaví vůbec první vozidlo určené pro zákazníka.
Tímto způsobem je celý prostor pro cestující zabezpečen proti vnějším nebezpečím. Specialisté odhalí a důkladně odstraní všechna potenciálně zranitelná místa. Proto se modely Mercedes-Benz Guard vyznačují komplexní ochranou.
Třídy ochrany
Mercedes-Benz Guard nabízí následující třídy ochrany: vysoká ochrana (VR1 až VR4) a nejvyšší ochrana (VR5 až VR7).
Vysoká ochrana: vozidla splňující požadavky evropské třídy odolnosti VR4 odolají munici z velkorážního revolveru a mohou například cestující ochránit před rostoucími tendencemi k pouličnímu násilí.
Nejvyšší ochrana: vozidla třídy odolnosti VR6/VR7 zajišťují účinnou ochranu proti hrozbě teroristických útoků. Jejich pancéřování je navrženo tak, aby odolalo střelám z vojenských zbraní pohybujícím se dvakrát rychleji než výstřely z revolveru. Navíc poskytují ochranu proti střepinám z ručních granátů a jiných výbušnin.
Technologie
Optimalizace podvozku – přesné dimenzování komponent podvozku a brzd zajišťuje, že modely Mercedes-Benz Guard mají jízdní vlastnosti prakticky stejné jako sériově vyráběná vozidla. Všechny příslušné díly byly speciálně přizpůsobeny větší váze ochranných prvků a změnám fyzikálních vlastností při jízdě.
Pneumatiky – pneumatiky u všech modelů Mercedes-Benz Guard Vám umožní pokračovat v jízdě, i když jsou zcela prázdné.
Samotěsnící palivová nádrž – palivová nádrž je pokryta vnější vrstvou speciálních tkanin a elastomerů. Tato vrstva dokáže v případě poškození nádrže spustit chemickou a fyzikální reakci, která zalepí díry vytvořené projektily nebo střepinami.
Okna – největší problém představují závěsy dveří, které musí být schopny udržet dveře o hmotnosti až 150 kg. Hmotnost dveří je způsobena především speciálními ochrannými bočními okny, která jsou vyztužena vysoce odolným polykarbonátem. Aby bylo možno zajistit hladké otevírání a zavírání oken, je mechanismus otevírání oken na rozdíl od sériově vyráběných vozidel hydraulický. Pro zabránění vniknutí projektilů jsou spoje mezi kovem a sklem (potenciálně zranitelná místa) chráněny důmyslným systémem překrývání.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.