Trucky jsou v Americe nesmírně populární kategorií a jejich lídrem je nepřekvapivě Ford, respektive jeho modelová řada F-150. Ta se v posledním vydání ukázala před třemi lety a zaujala především lehkou karosérií ze slitiny vysokopevnostního hliníku. Nyní je na řadě modernizace, která zachovala použitelnost pickup, ale zvýšila jeho „chytrost“ a úspornost.
Dnes je v nabídce již třináctá generace Fordu F-150 a soudě dle prodejů i postupně zaváděných technických vychytávek to na brzký konec nevypadá. Pro modelový rok 2018 si modrý ovál připravil sérii změn, jíž nejlépe poznáte podle nové přední části. Té dominuje upravená maska chladiče, ve vyšších verzích výbavy se dvěma příčkami v chromovaném nebo u provedení Sport Package v lakovaném provedení. Proměnou prošla i světla, do nichž maska přímo zasahuje, o něco níže má místo nový nárazník. V zadní části vsadil Ford na přepracované víko korby s výraznějším logem modelu, světla mají jinou optiku. Nabídku doplnilo rovněž šest nový designů litých kol s průměrem od 17 do 22 palců.
Kabina boduje především pomyslnou chytrostí. Multimediální systémy SYNC a SYNC 3 jsou vybaveny rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, novinkou je možnost připojení na internet přes 4G LTE síť a následně WiFi hotspot pro až deset přenosných zařízení. Za příplatek nabídne modrý ovál také audio B&O Play a řadu bezpečnostních asistentů. Mezi nimi například přednárazový systém s detekcí chodců, adaptivní tempomat, panoramatický kamerový systém, udržování v jízdním pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu. Potahy sedadel výbav Platinum a Limited mají novou barvu, verze XLT Sport a Lariant Sport pro změnu dostaly obložení z karbonu.
Největší novinkou celé modernizace je zavedení třílitrového naftového motoru Power Stroke, prvního dieselu v historii celé modelové řady, v kombinaci s unikátní desetistupňovou automatickou převodovkou. Tu mají rovněž benzínové motory 2.7 EcoBoost (ten má nyní nižší spotřebu a vyšší výkon) a 3.5 EcoBoost, respektive pětilitrový vidlicový osmiválec s vyšším výkonem i točivým momentem. Vstupním motorem je pro F-150 nově vidlicový šestiválec o objemu 3.3 litru s výkonem 210 kW (286 k) a točivým momentem 343 Nm. Žebřinový rám z vysokopevnostní oceli zůstal zachován, do prodeje zamíří omlazená F-150 na podzim letošního roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.