Trucky jsou v Americe nesmírně populární kategorií a jejich lídrem je nepřekvapivě Ford, respektive jeho modelová řada F-150. Ta se v posledním vydání ukázala před třemi lety a zaujala především lehkou karosérií ze slitiny vysokopevnostního hliníku. Nyní je na řadě modernizace, která zachovala použitelnost pickup, ale zvýšila jeho „chytrost“ a úspornost.
Dnes je v nabídce již třináctá generace Fordu F-150 a soudě dle prodejů i postupně zaváděných technických vychytávek to na brzký konec nevypadá. Pro modelový rok 2018 si modrý ovál připravil sérii změn, jíž nejlépe poznáte podle nové přední části. Té dominuje upravená maska chladiče, ve vyšších verzích výbavy se dvěma příčkami v chromovaném nebo u provedení Sport Package v lakovaném provedení. Proměnou prošla i světla, do nichž maska přímo zasahuje, o něco níže má místo nový nárazník. V zadní části vsadil Ford na přepracované víko korby s výraznějším logem modelu, světla mají jinou optiku. Nabídku doplnilo rovněž šest nový designů litých kol s průměrem od 17 do 22 palců.
Kabina boduje především pomyslnou chytrostí. Multimediální systémy SYNC a SYNC 3 jsou vybaveny rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, novinkou je možnost připojení na internet přes 4G LTE síť a následně WiFi hotspot pro až deset přenosných zařízení. Za příplatek nabídne modrý ovál také audio B&O Play a řadu bezpečnostních asistentů. Mezi nimi například přednárazový systém s detekcí chodců, adaptivní tempomat, panoramatický kamerový systém, udržování v jízdním pruhu nebo hlídání mrtvého úhlu. Potahy sedadel výbav Platinum a Limited mají novou barvu, verze XLT Sport a Lariant Sport pro změnu dostaly obložení z karbonu.
Největší novinkou celé modernizace je zavedení třílitrového naftového motoru Power Stroke, prvního dieselu v historii celé modelové řady, v kombinaci s unikátní desetistupňovou automatickou převodovkou. Tu mají rovněž benzínové motory 2.7 EcoBoost (ten má nyní nižší spotřebu a vyšší výkon) a 3.5 EcoBoost, respektive pětilitrový vidlicový osmiválec s vyšším výkonem i točivým momentem. Vstupním motorem je pro F-150 nově vidlicový šestiválec o objemu 3.3 litru s výkonem 210 kW (286 k) a točivým momentem 343 Nm. Žebřinový rám z vysokopevnostní oceli zůstal zachován, do prodeje zamíří omlazená F-150 na podzim letošního roku.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?