Když jsme naposledy psali o pickupu s okřídleným šípem, zakončili jsme celý článek povzdechem nad tím, že Volkswagen do výroby pravděpodobně levnější alternativu k Amaroku nepustí. Jak se však nyní zdá, užitková Škoda nebyla jen slepým výstřelem do větru. Tvrdí to alespoň šéf australského zastoupení značky.
Evropa zatím pickupům na chuť tak úplně nepřišla, jsou ale části světa, kde jde o jeden z nejprodávanějších typů karosérie. Tak například v Austrálii, Jižní Americe nebo Jižní Africe jsou pickupy extrémně populární a automobilky neustále rozšiřují jejich nabídku. A Škoda, jak známo, chce rozšiřovat výrobu a dobývat zatím neprobádaná území. „Chtěl bych vidět Škodau s karosérií pickup. Budeme první, kdo pro takový automobil zvedne ruku,“ řekl magazínu Motoring šéf australského zastoupení značky Michael Irmer. „O naší podpoře (podobného typu vozu – poznámka redakce) říkáme automobilce pořád a ona tyto věci projednává a přemýšlí o nich,“ doplnil.
Naděje na výrobu pickupu s okřídleným šípem ve znaku tedy zjevně existuje a dost možná ani není malá, do hlav vedoucích představitelů značky ale nevidíme. Přesto Irmer tvrdí, že na světě neexistuje velké množství trhů, kde by se pickupy těšily tak velké oblibě jako v Austrálii. „Když dojde na investování, jako značka vložíte své peníze někam, kde globálně porostete nejvíce. Konečně rozhodnutí je tak na vedení, jestli se tou investicí stane pickup nebo jiný model,“ uzavřel Irner. Nový model je tak spíše otázkou let než měsíců.
Přesto, pokud by na výrobu skutečně došlo, Škoda by se pravděpodobně vydala cestou vozu velikosti Toyoty Hilux nebo Volkswagenu Amarok. Historicky má zkušenost s menšími vozy, světová poptávka je ale největší po o něco větších modelech. Klíčovou otázkou je, jestli by v Mladé Boleslavi použili základ již zmíněného Amaroku, nebo by upravili existující základ velkého SUV Kodiaq. I z hlediska Volkswagenu by větší smysl dávala druhá varianta, Amarok by tím neztratil výsostné postavení v rámci koncernu a zachoval si i určitou míru exkluzivity v otázce šestiválcových motorů. Všechno je to ale zatím hudba vzdálené, i když vlastně ne nereálné budoucnosti.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.