Když jsme naposledy psali o pickupu s okřídleným šípem, zakončili jsme celý článek povzdechem nad tím, že Volkswagen do výroby pravděpodobně levnější alternativu k Amaroku nepustí. Jak se však nyní zdá, užitková Škoda nebyla jen slepým výstřelem do větru. Tvrdí to alespoň šéf australského zastoupení značky.
Evropa zatím pickupům na chuť tak úplně nepřišla, jsou ale části světa, kde jde o jeden z nejprodávanějších typů karosérie. Tak například v Austrálii, Jižní Americe nebo Jižní Africe jsou pickupy extrémně populární a automobilky neustále rozšiřují jejich nabídku. A Škoda, jak známo, chce rozšiřovat výrobu a dobývat zatím neprobádaná území. „Chtěl bych vidět Škodau s karosérií pickup. Budeme první, kdo pro takový automobil zvedne ruku,“ řekl magazínu Motoring šéf australského zastoupení značky Michael Irmer. „O naší podpoře (podobného typu vozu – poznámka redakce) říkáme automobilce pořád a ona tyto věci projednává a přemýšlí o nich,“ doplnil.
Naděje na výrobu pickupu s okřídleným šípem ve znaku tedy zjevně existuje a dost možná ani není malá, do hlav vedoucích představitelů značky ale nevidíme. Přesto Irmer tvrdí, že na světě neexistuje velké množství trhů, kde by se pickupy těšily tak velké oblibě jako v Austrálii. „Když dojde na investování, jako značka vložíte své peníze někam, kde globálně porostete nejvíce. Konečně rozhodnutí je tak na vedení, jestli se tou investicí stane pickup nebo jiný model,“ uzavřel Irner. Nový model je tak spíše otázkou let než měsíců.
Přesto, pokud by na výrobu skutečně došlo, Škoda by se pravděpodobně vydala cestou vozu velikosti Toyoty Hilux nebo Volkswagenu Amarok. Historicky má zkušenost s menšími vozy, světová poptávka je ale největší po o něco větších modelech. Klíčovou otázkou je, jestli by v Mladé Boleslavi použili základ již zmíněného Amaroku, nebo by upravili existující základ velkého SUV Kodiaq. I z hlediska Volkswagenu by větší smysl dávala druhá varianta, Amarok by tím neztratil výsostné postavení v rámci koncernu a zachoval si i určitou míru exkluzivity v otázce šestiválcových motorů. Všechno je to ale zatím hudba vzdálené, i když vlastně ne nereálné budoucnosti.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.