Překvapení z Boleslavi! Škoda s karosérií pickup má šanci na výrobu. Jak je to možné?

Takto by klidně mohl vypadat pickup od Škodovky.
Takto by klidně mohl vypadat pickup od Škodovky., foto: Theophilus Chin
ar6 16. listopadu 2016 23:43
Sdílej:

Když jsme naposledy psali o pickupu s okřídleným šípem, zakončili jsme celý článek povzdechem nad tím, že Volkswagen do výroby pravděpodobně levnější alternativu k Amaroku nepustí. Jak se však nyní zdá, užitková Škoda nebyla jen slepým výstřelem do větru. Tvrdí to alespoň šéf australského zastoupení značky.

Evropa zatím pickupům na chuť tak úplně nepřišla, jsou ale části světa, kde jde o jeden z nejprodávanějších typů karosérie. Tak například v Austrálii, Jižní Americe nebo Jižní Africe jsou pickupy extrémně populární a automobilky neustále rozšiřují jejich nabídku. A Škoda, jak známo, chce rozšiřovat výrobu a dobývat zatím neprobádaná území. „Chtěl bych vidět Škodau s karosérií pickup. Budeme první, kdo pro takový automobil zvedne ruku,“ řekl magazínu Motoring šéf australského zastoupení značky Michael Irmer. „O naší podpoře (podobného typu vozu – poznámka redakce) říkáme automobilce pořád a ona tyto věci projednává a přemýšlí o nich,“ doplnil.

Naděje na výrobu pickupu s okřídleným šípem ve znaku tedy zjevně existuje a dost možná ani není malá, do hlav vedoucích představitelů značky ale nevidíme. Přesto Irmer tvrdí, že na světě neexistuje velké množství trhů, kde by se pickupy těšily tak velké oblibě jako v Austrálii. „Když dojde na investování, jako značka vložíte své peníze někam, kde globálně porostete nejvíce. Konečně rozhodnutí je tak na vedení, jestli se tou investicí stane pickup nebo jiný model,“ uzavřel Irner. Nový model je tak spíše otázkou let než měsíců.

Přesto, pokud by na výrobu skutečně došlo, Škoda by se pravděpodobně vydala cestou vozu velikosti Toyoty Hilux nebo Volkswagenu Amarok. Historicky má zkušenost s menšími vozy, světová poptávka je ale největší po o něco větších modelech. Klíčovou otázkou je, jestli by v Mladé Boleslavi použili základ již zmíněného Amaroku, nebo by upravili existující základ velkého SUV Kodiaq. I z hlediska Volkswagenu by větší smysl dávala druhá varianta, Amarok by tím neztratil výsostné postavení v rámci koncernu a zachoval si i určitou míru exkluzivity v otázce šestiválcových motorů. Všechno je to ale zatím hudba vzdálené, i když vlastně ne nereálné budoucnosti.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.