Užitkové vozidlo, to už dávno není jen pracovní soumar s nelakovanými nárazníky, plechovými koly a dýchavičným motorem. I z dodávek, tím spíš jejich osobních verzí, se postupně stává stylová záležitost, vyšperkovaná litými koly nebo sportovními doplňky. Právě takovou stylovou dodávku veze do Hannoveru Volkswagen v podobě modelu Caddy Edition 35.
Čtvrtá generace Volkswagenu Caddy měla premiéru v loňském roce, letos však kompaktní dodávka nebo MPV slaví 35 let od premiéry prvního modelu. Tehdy se jednalo ještě o pickup, který nadělal více užitku než parády. Dnes už je tento poměr minimálně vyrovnaný, tím spíš v provedení Edition 35, vyrobeném jako oslava historického jubilea. Už na první pohled zaujme lesklá černá střecha s černými střešními ližinami v kontrastu s bílou Candy, červenou Cherry, šedou Indium, stříbrnou Reflex nebo modrou Acapulco. Vedle barevné kombinace má Caddy také lakované všechny exponované díly karosérie, zatmavená zadní světla a černá 17palcová litá kola. Prahové lišty, dvěře a zadní část zdobí specifické označení vozu.
Kabina se pyšní novým čalouněním, kombinujícím tkaninu se vzhledem uhlíkového kompozitu a kůži s barevně odlišeným prošíváním. Další nové prvky tvoří výbava, vycházející buď z klasické skříňové dodávky, nebo MPV ve stupni Comfortline. Navíc mají každopádně oba typy karosérie multifunkční kožený volant, elektricky sklopná zrcátka, LEDkové osvětlení interiéru, paket Connectivity s rozhraním pro telefon v kombinaci s audiosystémem Composition Colour (MPV), respektive Composition Audio (dodávka), a dekorační lišty Dark Silver Brushed.
Zákazníci mají na výběr 13 různých kombinací motoru a převodovky, od zážehového tříválce 1.0 TSI přes 1.4 TGI s pohonem na zemní plyn až po různě výkonné turbodiesely 2.0 TDI, alternativně s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou DSG. K dispozici jsou rovněž dvě verze s pohonem všech kol – 2.0 TDI o výkonu 90 kW (122 k) se šestistupňovou manuální převodovkou nebo o výkonu 110 kW (150 k) se šestistupňovou převodovkou DSG. Na českém trhu se Caddy Edition 35 objeví pouze jako MPV, ceny budou zveřejněny na začátku příštího roku, kdy také začnou dealeři přijímat objednávky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.