Užitkové vozidlo, to už dávno není jen pracovní soumar s nelakovanými nárazníky, plechovými koly a dýchavičným motorem. I z dodávek, tím spíš jejich osobních verzí, se postupně stává stylová záležitost, vyšperkovaná litými koly nebo sportovními doplňky. Právě takovou stylovou dodávku veze do Hannoveru Volkswagen v podobě modelu Caddy Edition 35.
Čtvrtá generace Volkswagenu Caddy měla premiéru v loňském roce, letos však kompaktní dodávka nebo MPV slaví 35 let od premiéry prvního modelu. Tehdy se jednalo ještě o pickup, který nadělal více užitku než parády. Dnes už je tento poměr minimálně vyrovnaný, tím spíš v provedení Edition 35, vyrobeném jako oslava historického jubilea. Už na první pohled zaujme lesklá černá střecha s černými střešními ližinami v kontrastu s bílou Candy, červenou Cherry, šedou Indium, stříbrnou Reflex nebo modrou Acapulco. Vedle barevné kombinace má Caddy také lakované všechny exponované díly karosérie, zatmavená zadní světla a černá 17palcová litá kola. Prahové lišty, dvěře a zadní část zdobí specifické označení vozu.
Kabina se pyšní novým čalouněním, kombinujícím tkaninu se vzhledem uhlíkového kompozitu a kůži s barevně odlišeným prošíváním. Další nové prvky tvoří výbava, vycházející buď z klasické skříňové dodávky, nebo MPV ve stupni Comfortline. Navíc mají každopádně oba typy karosérie multifunkční kožený volant, elektricky sklopná zrcátka, LEDkové osvětlení interiéru, paket Connectivity s rozhraním pro telefon v kombinaci s audiosystémem Composition Colour (MPV), respektive Composition Audio (dodávka), a dekorační lišty Dark Silver Brushed.
Zákazníci mají na výběr 13 různých kombinací motoru a převodovky, od zážehového tříválce 1.0 TSI přes 1.4 TGI s pohonem na zemní plyn až po různě výkonné turbodiesely 2.0 TDI, alternativně s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou DSG. K dispozici jsou rovněž dvě verze s pohonem všech kol – 2.0 TDI o výkonu 90 kW (122 k) se šestistupňovou manuální převodovkou nebo o výkonu 110 kW (150 k) se šestistupňovou převodovkou DSG. Na českém trhu se Caddy Edition 35 objeví pouze jako MPV, ceny budou zveřejněny na začátku příštího roku, kdy také začnou dealeři přijímat objednávky.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?