Užitkové vozidlo, to už dávno není jen pracovní soumar s nelakovanými nárazníky, plechovými koly a dýchavičným motorem. I z dodávek, tím spíš jejich osobních verzí, se postupně stává stylová záležitost, vyšperkovaná litými koly nebo sportovními doplňky. Právě takovou stylovou dodávku veze do Hannoveru Volkswagen v podobě modelu Caddy Edition 35.
Čtvrtá generace Volkswagenu Caddy měla premiéru v loňském roce, letos však kompaktní dodávka nebo MPV slaví 35 let od premiéry prvního modelu. Tehdy se jednalo ještě o pickup, který nadělal více užitku než parády. Dnes už je tento poměr minimálně vyrovnaný, tím spíš v provedení Edition 35, vyrobeném jako oslava historického jubilea. Už na první pohled zaujme lesklá černá střecha s černými střešními ližinami v kontrastu s bílou Candy, červenou Cherry, šedou Indium, stříbrnou Reflex nebo modrou Acapulco. Vedle barevné kombinace má Caddy také lakované všechny exponované díly karosérie, zatmavená zadní světla a černá 17palcová litá kola. Prahové lišty, dvěře a zadní část zdobí specifické označení vozu.
Kabina se pyšní novým čalouněním, kombinujícím tkaninu se vzhledem uhlíkového kompozitu a kůži s barevně odlišeným prošíváním. Další nové prvky tvoří výbava, vycházející buď z klasické skříňové dodávky, nebo MPV ve stupni Comfortline. Navíc mají každopádně oba typy karosérie multifunkční kožený volant, elektricky sklopná zrcátka, LEDkové osvětlení interiéru, paket Connectivity s rozhraním pro telefon v kombinaci s audiosystémem Composition Colour (MPV), respektive Composition Audio (dodávka), a dekorační lišty Dark Silver Brushed.
Zákazníci mají na výběr 13 různých kombinací motoru a převodovky, od zážehového tříválce 1.0 TSI přes 1.4 TGI s pohonem na zemní plyn až po různě výkonné turbodiesely 2.0 TDI, alternativně s manuální nebo dvouspojkovou převodovkou DSG. K dispozici jsou rovněž dvě verze s pohonem všech kol – 2.0 TDI o výkonu 90 kW (122 k) se šestistupňovou manuální převodovkou nebo o výkonu 110 kW (150 k) se šestistupňovou převodovkou DSG. Na českém trhu se Caddy Edition 35 objeví pouze jako MPV, ceny budou zveřejněny na začátku příštího roku, kdy také začnou dealeři přijímat objednávky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.