Fiat Talento vsadil na rozmanitost verzí, má se Transporter bát?

ar6, 17. června 2016, 03:15 Google+

Středně velká dodávka Fiatu je historicky spjata se spoluprací mezi ním a koncernem PSA. První i druhé Scudo totiž dostalo sourozence se lvem nebo dvojitým šípem, pro třetí generaci je už ale partnerství minulostí. Italové se nově spojili s Renaultem a představili dvojče Renault Trafic. To už se navíc nejmenuje Scudo, ale Talento.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat Talento chce zatopit především Volkswagenu T6.

Fiat Talento chce zatopit především Volkswagenu T6. | foto: Fiat Professional

Sdílejte článek

Že už jste jméno Talento někde slyšeli? Nepletete se! Fiat takto pojmenoval v devadesátých letech prodávanou variantu Ducata s krátkým rozvorem náprav. Je ale pravdou, že s tímto vozem nemá nové Talento vlastně nic společného. Druhý největší užitkový Fiat je totiž dvojčetem Renaultu Trafic, Opelu Vivaro a chystaného Nissanu NV300. Tuto skutečnost odhalíte hned při pohledu na přední část vozu. Fiat sice dostal svébytnou masku chladiče nebo nárazník s diodami denního svícení, přední světla se specifickým tvarem ale zůstala. Maska má mimochodem lamely v černé nebo metalické stříbrné, nárazník je nelakovaný, částečně v barvě karosérie nebo úplně v barvě karosérie. Celkový vzhled dotvářejí šestnáctipalcová ocelová kola s okrasnými kryty nebo sedmnáctipalcová litá kola.

img-responsive

Fiat Talento, na snímku ve verzi Combi, je dvojčetem Renaultu Trafic. | foto: Fiat Professional

Také interiér je věrnou kopií Renaultu, což poznáte nejen podle volantu, ale také středového panelu. Ten je zajímavý příplatkovým sedmipalcovým dotykovým displejem audiosystému a navigace, a též hlavicí řadicí páky na vyvýšeném středovém tunelu. Základem je však standardní rádio s Bluetooth a USB. Praktickou stránku reprezentují například odkládací prostory s celkovým objemem 90 litrů, paket Mobile Office s úložnými prostory pro papíry a další kancelářské potřeby nebo vnitřní zrcátko ViewPlus Mirror ve sluneční cloně, sledující rovněž mrtvý úhel. V nabídce budou celkem tři kombinace barev čalounění a palubní desky – černá Carbon, stříbrná Techno a hnědá Living.

Alfou a omegou každého užitkového modelu je variabilita jeho verzí. Na tomto poli by Talento nemělo mít problém, vždyť vedle klasického furgonu nabídne také poloosobní Crew Cab, osobní Combi a kabinu s prostorem pro nástavbu. Van, tedy nepraktičtější varianta, bude dostupný ve variantách L1H1 s délkou 4999 milimetrů, výškou 1971 milimetrů, rozvorem 3098 milimetrů a objemem nákladového prostoru 5,3 m3 (pojme 3 europalety), L2H1 s délkou 5399 milimetrů, výškou 1971 milimetrů, rozvorem 3498 milimetrů a objemem nákladového prostoru 6,0 m3, L1H2 s délkou 4999 milimetrů, výškou 2493 milimetrů, rozvorem 3098 milimetrů a objemem nákladového prostoru 7,2 m3 a L2H2 s délkou 5399 milimetrů, výškou 2490 milimetrů, rozvorem 3498 milimetrů a objemem nákladového prostoru 8,6 m3. Crew Cab s místem pro šest je kombinován pouze s nižší střechou, nákladový prostor kratší verze má 3,2 m3, delší potom 4,0 m3.

img-responsive

Dostupná bude i verze pro specifické nástavby. | foto: Fiat Professional

Verze s prostorem pro nástavbu má na délku 5248 milimetrů a rozvor s hodnotou 3498 milimetrů. Varianta Combi je dodávána v užitkovém provedení N1 pro pět nebo šest lidí i osobním provedení M1 pro pět až šest, respektive osm až devět cestujících. V obou případech platí, že rozměry karosérie odpovídají variantám L1H1 nebo L1H2, zvýšená střecha není k dispozici ani za příplatek. Zavazadelník má ve dvou řadách a s kratší délkou objem 3,2 m3, prodloužená délka znamená objem 4,0 m3. Pokud zvolíte tři řady sedadel, zůstane za nimi ještě 1,0 m3 prostoru pro zavazadla. Nosnost se podle motorizace a rozměrů pohybuje u Vanu mezi 1074 až 1249 kilogramy, u Crew Cabu mezi 971 až 1025 kilogramy a u Combi mezi 924 až 1111 kilogramy.

Pod kapotou Talenta bude výhradně naftová šestnáctistovka s jedním nebo dvěma turbodmychadly, plnící emisní normu Euro 6. Nejslabší MultiJet má 95 koní při 3500 ot./min a 260 Nm při 1500 ot./min, dostupný bude i v provedení EcoJet se systémem stop & start a regenerativním brzděním. Následuje MultiJet se 120 koňmi při 3500 ot./min a 300 Nm při 1500 ot./min. Vrcholné jednotky EcoJet se 125 koňmi při 3500 ot./min a 320 Nm při 1500 ot./min, respektive 145 koňmi při 3500 ot./min a 340 Nm při 1500 ot./min, mají dvojici turbodmychadel. Pro všechny motory je společný pohon předních kol přes šestistupňovou manuální převodovku, stejně jako standardní systém selektivní katalytické redukce a vstřikování AdBlue. Podvozek má nezávislé zavěšení MacPherson vpředu a torzní příčku vzadu, brzdy jsou na všech kolech kotoučové.

Klíčovou veličinou pro úspěch Talenta nicméně nebude jeho variabilita, ale porovnání s Volkswagenem Transporter. Ten platí za etalon segmentu, loni se navíc ukázal již v šesté generaci, která je z dodávek dost možná komfortem nejblíže osobním vozům. Výhodu oproti Fiatu představuje širší nabídka motorů i nabídka pohonu všech kol, respektive dvouspojkového automatu DSG. Ze zkušenosti se Scudem je ale téměř jisté, že porovnatelně výkonná jednotka bude v Transporteru dražší. Do souboje může hodně promluvit také trojice Citroën Jumpy, Peugeot Expert a Toyota ProAce, respektive Ford Transit Custom. O sourozencích Talenta nemluvě. Nabídka je tedy v segmentu opravdu široká, všechny modely jsou navíc relativně nové. Kdo bude úspěšnější tak ukáže až čas, variabilitou karosářských verzí je ale míč na straně hřiště italské novinky.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Fiat Talento vsadil na rozmanitost verzí, má se Transporter bát?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus zlepšuje viditelnost v noci a zvyšuje bezpečnost na silnicích

PŘÍMO OD VÝROBCE. Prémiové vozy za lákavou cenu na internetu? Předváděcí, skladové i použité

Britským policistům došla trpělivost, ujíždějící motorkáře začala srážet

Co dělat, když máme dopravní přestupek v zahraničí? Výše pokut v Čechy oblíbených zemích

Závod Babet

Mezinárodní dvanáctihodinový závod Babett

Uber

Nová jednoduše fungující aplikace Uberu zvyšuje bezpečnost pasažérů

BYD Han EV

BYD přiváží do Evropy svůj prémiový sedan Han EV, z 0 na 100 km/h umí za 3,9 s

SUV Peugeot 3008 Hybrid4 nabízí výkon 300 koní

Registrace nových vozů prozradily změny. Jak se tedy v Česku díváme na ekologii aut?

Laurin & Klement Voiturette A, první automobil s Mladé Boleslavi.

Cesta časem s dvanácti milníky historie Škody

Ilustrační foto

Virtuální prohlídky vozů šetří klientům čas

Thomas Schäfer se ujímá funkce předsedy představenstva společnosti Škoda Auto

Konec spekulací. Thomas Schäfer byl potvrzen novým předsedou představenstva Škoda Auto

Volkswagen Arteon

Zákazníci již mohou objednávat nové modely Volkswagen Arteon a Arteon Shooting Brake

UAZ Buchanka

Oblíbená Buchanka s obytnou vestavbou od firmy Moltomeno

volkswagen caddy

Volkswagen zveřejnil první fotografie nového malého kempovacího vozu

Suzuki Vitara Mild Hybrid

Test: Suzuki Vitara 1.4 BOOSTERJET HYBRID, nad očekávaní povedené SUV

ceny pohonných hmot

Kolik litrů paliva si můžete koupit za průměrnou mzdu v Česku a ve světě?

ix35

RAZANTNÍ ZMĚNY testů Euro NCAP. Oblíbená SUV dopad pocítí výrazně

reklama

Doporučujeme

Peugeot 3008 dostává sportovní verzi GT, novinkou je také výbava GT Line.

Trhá se pytel se sportovními SUV, Peugeot 3008 GT sází na naftu a automat

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PŘÍMO OD VÝROBCE. Prémiové vozy za lákavou cenu na internetu? Předváděcí, skladové i použité

  2. Virtuální prohlídky vozů šetří klientům čas

  3. Konec spekulací. Thomas Schäfer byl potvrzen novým předsedou představenstva Škoda Auto

  4. Cesta časem s dvanácti milníky historie Škody

  5. Zákazníci již mohou objednávat nové modely Volkswagen Arteon a Arteon Shooting Brake

  6. Registrace nových vozů prozradily změny. Jak se tedy v Česku díváme na ekologii aut?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud