Jednou z podzimních hvězd Volkswagenu bude nepochybně omlazený Amarok s třílitrovým vznětovým šestiválcem. Mimo něj doznalo auto mnoha změn zvenku i zevnitř, avšak zatímco karosérii už jsme před časem viděli, do interiéru nás Němci pustili až teď.
Na první pohled zaujme především úplně nová palubní deska, která je vizuálně i kvalitativně bližší osobním automobilům. Mohou za to například lichoběžníkové výdechy ventilace místo kulatých nebo multimediální systém, vycházející z modulární platformy MIB. Infotainment Composition Media i navigace Discover Media jsou vybaveny mimo jiné elektrickým zesilovačem hlasu, cestující vzadu tak přes reproduktory slyší konverzaci pasažérů vepředu i za zvýšeného hluku.
Kromě toho lze oba systémy propojit s chytrým telefonem, navigace pak má příjem digitálního rádia nebo specifické online funkce. Multifunkční kožený volant obsahuje, v závislosti na výbavě, ovladače telefonu, audiosystému nebo multifunkčního ukazatele. Ten sídlí v kapličce přístrojů a u limitované edice Aventura (na snímku) je barevný, navíc s trojdimenzionálním zobrazováním. Volitelně budou k dispozici též bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, parkovací kamera nebo parkovací asistent.
Ozdobou interiéru však mají být elektricky nastavitelná sedadla ergoComfort pro řidiče a spolujezdce. Ta se vyznačují sportovně tvarovanými bočnicemi a vysokým rozsahem podélného nastavování. Ono elektrické ovládání ve 14 směrech je za příplatek, tlačítkem tak lze měnit nastavení polohy v podélném i svislém směru, bederní opěrky ve čtyřech směrech, sklonu opěradla a sklonu sedáku. Manuálně nastavitelná je hloubka sedáku. Pro náročné zákazníky má Volkswagen připraveno vyhřívání a čalounění kůží Nappa s kontrastním prošíváním.
Po designové stránce se omlazený Amarok chlubí novými nárazníky, výraznější maskou chladiče a jinou optikou světel na obou koncích vozu. Speciální uváděcí série Aventura má rám za kabinou v barvě karosérie, bi-xenonová světla s LED diodami denního svícení vpředu nebo 20palcová kola. Zásadnější změny přinesla modernizace pod kapotu, kam se nastěhoval naftový třílitrový šestiválec TDI o výkonu 163, 204 nebo 224 koní. Poháněna budou zadní nebo všechna kola prostřednictvím šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky.
Jako první se na trhu objeví nejsilnější specifikace, která má točivý moment 550 Nm. Na stokilometrovou rychlost se pickup dostane za 7,9 sekundy, maximální rychlost je 193 km/h. Spotřeba se s automatem pohybuje na hranici 7,6 l/100 km. Cena nového Amaroku startuje v Německu na 25 720 eurech (cca 695 000 korun) za nejslabší specifikaci motoru s pohonem zadních kol a výbavou Trendline. Tato kombinaci ale bude dostupná až od druhého kvartálu roku 2017. Naopak vrcholné provedení Aventura s výkonem 224 koní, automatem a pohonem všech kol za 46 525 euro (cca 1 257 000 korun) bude dostupné už od září. V Česku bude předprodej omlazeného modelu zahájen v srpnu, první kusy dostanou zákazníci v listopadu.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.