Upravený Volkswagen Amarok odhaluje interiér, ten je blízko osobním vozům

ar6, 27. května 2016, 11:21 Google+

Jednou z podzimních hvězd Volkswagenu bude nepochybně omlazený Amarok s třílitrovým vznětovým šestiválcem. Mimo něj doznalo auto mnoha změn zvenku i zevnitř, avšak zatímco karosérii už jsme před časem viděli, do interiéru nás Němci pustili až teď.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Omlazený Volkswagen Amarok má nový interiér a silnější naftové šestiválce.

Omlazený Volkswagen Amarok má nový interiér a silnější naftové šestiválce. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Na první pohled zaujme především úplně nová palubní deska, která je vizuálně i kvalitativně bližší osobním automobilům. Mohou za to například lichoběžníkové výdechy ventilace místo kulatých nebo multimediální systém, vycházející z modulární platformy MIB. Infotainment Composition Media i navigace Discover Media jsou vybaveny mimo jiné elektrickým zesilovačem hlasu, cestující vzadu tak přes reproduktory slyší konverzaci pasažérů vepředu i za zvýšeného hluku.

Kromě toho lze oba systémy propojit s chytrým telefonem, navigace pak má příjem digitálního rádia nebo specifické online funkce. Multifunkční kožený volant obsahuje, v závislosti na výbavě, ovladače telefonu, audiosystému nebo multifunkčního ukazatele. Ten sídlí v kapličce přístrojů a u limitované edice Aventura (na snímku) je barevný, navíc s trojdimenzionálním zobrazováním. Volitelně budou k dispozici též bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, parkovací kamera nebo parkovací asistent.

img-responsive

Kabina upraveného Amaroku připomíná osobní vozy. | foto: Volkswagen

Ozdobou interiéru však mají být elektricky nastavitelná sedadla ergoComfort pro řidiče a spolujezdce. Ta se vyznačují sportovně tvarovanými bočnicemi a vysokým rozsahem podélného nastavování. Ono elektrické ovládání ve 14 směrech je za příplatek, tlačítkem tak lze měnit nastavení polohy v podélném i svislém směru, bederní opěrky ve čtyřech směrech, sklonu opěradla a sklonu sedáku. Manuálně nastavitelná je hloubka sedáku. Pro náročné zákazníky má Volkswagen připraveno vyhřívání a čalounění kůží Nappa s kontrastním prošíváním.

Po designové stránce se omlazený Amarok chlubí novými nárazníky, výraznější maskou chladiče a jinou optikou světel na obou koncích vozu. Speciální uváděcí série Aventura má rám za kabinou v barvě karosérie, bi-xenonová světla s LED diodami denního svícení vpředu nebo 20palcová kola. Zásadnější změny přinesla modernizace pod kapotu, kam se nastěhoval naftový třílitrový šestiválec TDI o výkonu 163, 204 nebo 224 koní. Poháněna budou zadní nebo všechna kola prostřednictvím šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky.

Jako první se na trhu objeví nejsilnější specifikace, která má točivý moment 550 Nm. Na stokilometrovou rychlost se pickup dostane za 7,9 sekundy, maximální rychlost je 193 km/h. Spotřeba se s automatem pohybuje na hranici 7,6 l/100 km. Cena nového Amaroku startuje v Německu na 25 720 eurech (cca 695 000 korun) za nejslabší specifikaci motoru s pohonem zadních kol a výbavou Trendline. Tato kombinaci ale bude dostupná až od druhého kvartálu roku 2017. Naopak vrcholné provedení Aventura s výkonem 224 koní, automatem a pohonem všech kol za 46 525 euro (cca 1 257 000 korun) bude dostupné už od září. V Česku bude předprodej omlazeného modelu zahájen v srpnu, první kusy dostanou zákazníci v listopadu.

Vytisknout

Diskuze: Upravený Volkswagen Amarok odhaluje interiér, ten je blízko osobním vozům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Land Rover Discovery Sport HSE

Kýchnutí za volantem vás může i zabít. U alergiků hrozí největší riziko

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud