Na první pohled zaujme především úplně nová palubní deska, která je vizuálně i kvalitativně bližší osobním automobilům. Mohou za to například lichoběžníkové výdechy ventilace místo kulatých nebo multimediální systém, vycházející z modulární platformy MIB. Infotainment Composition Media i navigace Discover Media jsou vybaveny mimo jiné elektrickým zesilovačem hlasu, cestující vzadu tak přes reproduktory slyší konverzaci pasažérů vepředu i za zvýšeného hluku.
Kromě toho lze oba systémy propojit s chytrým telefonem, navigace pak má příjem digitálního rádia nebo specifické online funkce. Multifunkční kožený volant obsahuje, v závislosti na výbavě, ovladače telefonu, audiosystému nebo multifunkčního ukazatele. Ten sídlí v kapličce přístrojů a u limitované edice Aventura (na snímku) je barevný, navíc s trojdimenzionálním zobrazováním. Volitelně budou k dispozici též bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, parkovací kamera nebo parkovací asistent.
Ozdobou interiéru však mají být elektricky nastavitelná sedadla ergoComfort pro řidiče a spolujezdce. Ta se vyznačují sportovně tvarovanými bočnicemi a vysokým rozsahem podélného nastavování. Ono elektrické ovládání ve 14 směrech je za příplatek, tlačítkem tak lze měnit nastavení polohy v podélném i svislém směru, bederní opěrky ve čtyřech směrech, sklonu opěradla a sklonu sedáku. Manuálně nastavitelná je hloubka sedáku. Pro náročné zákazníky má Volkswagen připraveno vyhřívání a čalounění kůží Nappa s kontrastním prošíváním.
Po designové stránce se omlazený Amarok chlubí novými nárazníky, výraznější maskou chladiče a jinou optikou světel na obou koncích vozu. Speciální uváděcí série Aventura má rám za kabinou v barvě karosérie, bi-xenonová světla s LED diodami denního svícení vpředu nebo 20palcová kola. Zásadnější změny přinesla modernizace pod kapotu, kam se nastěhoval naftový třílitrový šestiválec TDI o výkonu 163, 204 nebo 224 koní. Poháněna budou zadní nebo všechna kola prostřednictvím šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky.
Jako první se na trhu objeví nejsilnější specifikace, která má točivý moment 550 Nm. Na stokilometrovou rychlost se pickup dostane za 7,9 sekundy, maximální rychlost je 193 km/h. Spotřeba se s automatem pohybuje na hranici 7,6 l/100 km. Cena nového Amaroku startuje v Německu na 25 720 eurech (cca 695 000 korun) za nejslabší specifikaci motoru s pohonem zadních kol a výbavou Trendline. Tato kombinaci ale bude dostupná až od druhého kvartálu roku 2017. Naopak vrcholné provedení Aventura s výkonem 224 koní, automatem a pohonem všech kol za 46 525 euro (cca 1 257 000 korun) bude dostupné už od září. V Česku bude předprodej omlazeného modelu zahájen v srpnu, první kusy dostanou zákazníci v listopadu.