Jednou z podzimních hvězd Volkswagenu bude nepochybně omlazený Amarok s třílitrovým vznětovým šestiválcem. Mimo něj doznalo auto mnoha změn zvenku i zevnitř, avšak zatímco karosérii už jsme před časem viděli, do interiéru nás Němci pustili až teď.
Na první pohled zaujme především úplně nová palubní deska, která je vizuálně i kvalitativně bližší osobním automobilům. Mohou za to například lichoběžníkové výdechy ventilace místo kulatých nebo multimediální systém, vycházející z modulární platformy MIB. Infotainment Composition Media i navigace Discover Media jsou vybaveny mimo jiné elektrickým zesilovačem hlasu, cestující vzadu tak přes reproduktory slyší konverzaci pasažérů vepředu i za zvýšeného hluku.
Kromě toho lze oba systémy propojit s chytrým telefonem, navigace pak má příjem digitálního rádia nebo specifické online funkce. Multifunkční kožený volant obsahuje, v závislosti na výbavě, ovladače telefonu, audiosystému nebo multifunkčního ukazatele. Ten sídlí v kapličce přístrojů a u limitované edice Aventura (na snímku) je barevný, navíc s trojdimenzionálním zobrazováním. Volitelně budou k dispozici též bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, parkovací kamera nebo parkovací asistent.
Ozdobou interiéru však mají být elektricky nastavitelná sedadla ergoComfort pro řidiče a spolujezdce. Ta se vyznačují sportovně tvarovanými bočnicemi a vysokým rozsahem podélného nastavování. Ono elektrické ovládání ve 14 směrech je za příplatek, tlačítkem tak lze měnit nastavení polohy v podélném i svislém směru, bederní opěrky ve čtyřech směrech, sklonu opěradla a sklonu sedáku. Manuálně nastavitelná je hloubka sedáku. Pro náročné zákazníky má Volkswagen připraveno vyhřívání a čalounění kůží Nappa s kontrastním prošíváním.
Po designové stránce se omlazený Amarok chlubí novými nárazníky, výraznější maskou chladiče a jinou optikou světel na obou koncích vozu. Speciální uváděcí série Aventura má rám za kabinou v barvě karosérie, bi-xenonová světla s LED diodami denního svícení vpředu nebo 20palcová kola. Zásadnější změny přinesla modernizace pod kapotu, kam se nastěhoval naftový třílitrový šestiválec TDI o výkonu 163, 204 nebo 224 koní. Poháněna budou zadní nebo všechna kola prostřednictvím šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatické převodovky.
Jako první se na trhu objeví nejsilnější specifikace, která má točivý moment 550 Nm. Na stokilometrovou rychlost se pickup dostane za 7,9 sekundy, maximální rychlost je 193 km/h. Spotřeba se s automatem pohybuje na hranici 7,6 l/100 km. Cena nového Amaroku startuje v Německu na 25 720 eurech (cca 695 000 korun) za nejslabší specifikaci motoru s pohonem zadních kol a výbavou Trendline. Tato kombinaci ale bude dostupná až od druhého kvartálu roku 2017. Naopak vrcholné provedení Aventura s výkonem 224 koní, automatem a pohonem všech kol za 46 525 euro (cca 1 257 000 korun) bude dostupné už od září. V Česku bude předprodej omlazeného modelu zahájen v srpnu, první kusy dostanou zákazníci v listopadu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.