Ford uvádí nové naftové čtyřválce EcoBlue, mezi prvními je dostane Transit

Ford Transit a Transit Custom s novými motory EcoBlue.
Ford Transit a Transit Custom s novými motory EcoBlue., foto: Ford
ar6 28. dubna 2016 13:17
Sdílej:

Přeplňované jednotky Ford EcoBoost získávají pravidelně hlavní ceny v nejrůznějších anketách včetně té o motor roku. Na poli naftových agregátů ale zatím modrý ovál tak úspěšný není. S příchodem nové řady EcoBlue, určené zatím pro Transit a Transit Custom, se to ale může změnit.

Dvoulitrové naftové čtyřválce EcoBlue nahrazují předchozí jednotky TDCi s objemem 2.2 litru. Hlavní kouzlo nových motorů tkví v modernizované architektuře, vyšší spolehlivosti, lepší pružnosti i nižší spotřebě. V nabídce Transitu a Transitu Custom (nové motory poznáte podle chromované lišty ve spodní mřížce) se objeví verze s výkonem 105, 130 a 170 koní, což znamená lehký nárůst oproti dřívějšímu „dvadvojkám.“ Nahoru šel i točivý moment, který je podle verze 360, 385 nebo 405 Nm. Nejdůležitější je ale fakt, že v nízkých otáčkách je k dispozici o 20 procent více točivého momentu, což zlepšuje pružnost dodávky.

Za příplatek, či dokonce standardně, může být nový motor spojen se systémem stop-start. U Transitu to tak znamená spotřebu od 6,6 l/100 km, Transit Custom jsou hodnoty ještě o 0,5 l/100 km nižší. Je samozřejmé, že motory EcoBlue plní emisní normu Euro 6, čehož bylo dosaženo mimo jiné optimalizovanou spalovací soustavou se systémem selektivní katalytické redukce prostřednictvím činidla AdBlue.

Ford uvádí, že kultivovanost nových motorů se blíží osobním automobilům. Ruku v ruce pak jdou se změnami pod kapotou úprava odezvy posilovače řízení a instalace nových zadních tlumičů pérování (Transit Custom může mít na přání dokonce pneumatické zadní odpružení). Během roku také přibude v nabídce šestistupňová automatická převodovka SelectShift s možností manuálního řazení.

Nové motory ale nejsou jedinou novinkou v nabídce Transitu a Transitu Custom. Od nového modelového roku se totiž dostane i na moderní bezpečnostní asistenty, využívající kameru či radar, podobně jako v S-Maxu, Galaxy nebo Mondeu. To znamená přednárazový systém s detekcí chodců, adaptivní tempomat a rozpoznávání dopravních značek. Standardem se stane upravená stabilizace, která obsahuje například eliminaci vlivu poryvu bočního větru, regulaci průjezdu zatáčkou nebo ochranu proti převrácení.

Modrý ovál zapracoval i na poli multimediálních systémů. Transit se tak může těšit na infotainemnt SYNC 2 se šestipalcovou obrazovkou a hlasovým ovládáním, Transit Custom dostane infotainment SYNC se čtyřpalcovou obrazovkou. Paletu změn uzavírají nové karosářské verze Transitu – Minibus a Podvozek. Objednávky na omlazené modely lez skládat již dnes, první vozy budou dodány v polovině letošního roku.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.