Velice stylová provedení Savana si Mitsubishi nechává pro L200 prodávanou mimo evropský trh. Přesto se žluté karosérie a terénních doplňků možná dočkáme také u nás. Alespoň to naznačuje koncept L200 Monster, představený nedávno na autosalonu v Poznani.
Za velmi výrazným konceptem stojí polská dvojice Adam Malysz a Rafal Marton. Pokud jsou Vám jména povědomá, vězte, že oba patří k pravidelným účastníkům Dakaru. Malysz má navíc za sebou veleúspěšnou kariéru skokana na lyžích. Zpět ale k pickupu, jehož nejzajímavějšími prvky jsou nové tlumiče a pružiny, zvedající světlou výšku o čtyři centimetry.
Ruku v ruce s touto úpravou jde i instalace 17palcových kol s terénními pneumatikami. Součástí předního nárazníku je naviják Superwinch Tiger Shark 9500 se syntetickým lanem a pokud byste už přece jen někde zapadli, pomůže dodatečný spodní kryt motoru i převodovky. Na střeše je přídavná světelná rampa složená z LED diod, zapovězené tak nejsou ani noční výlety.
Pod kapotou je silnější ze dvou nabízených turbodieselů s výkonem 181 koní a točivým momentem 430 Nm. Sílu přenáší na všechna kola pětistupňová automatická převodovka. Zda-li se L200 Monster dočká alespoň malosériové produkce zatím není jasné, v porovnání s dalšími zástupci svého segmentu ale vypadá parádně.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.