Velice stylová provedení Savana si Mitsubishi nechává pro L200 prodávanou mimo evropský trh. Přesto se žluté karosérie a terénních doplňků možná dočkáme také u nás. Alespoň to naznačuje koncept L200 Monster, představený nedávno na autosalonu v Poznani.
Za velmi výrazným konceptem stojí polská dvojice Adam Malysz a Rafal Marton. Pokud jsou Vám jména povědomá, vězte, že oba patří k pravidelným účastníkům Dakaru. Malysz má navíc za sebou veleúspěšnou kariéru skokana na lyžích. Zpět ale k pickupu, jehož nejzajímavějšími prvky jsou nové tlumiče a pružiny, zvedající světlou výšku o čtyři centimetry.
Ruku v ruce s touto úpravou jde i instalace 17palcových kol s terénními pneumatikami. Součástí předního nárazníku je naviják Superwinch Tiger Shark 9500 se syntetickým lanem a pokud byste už přece jen někde zapadli, pomůže dodatečný spodní kryt motoru i převodovky. Na střeše je přídavná světelná rampa složená z LED diod, zapovězené tak nejsou ani noční výlety.
Pod kapotou je silnější ze dvou nabízených turbodieselů s výkonem 181 koní a točivým momentem 430 Nm. Sílu přenáší na všechna kola pětistupňová automatická převodovka. Zda-li se L200 Monster dočká alespoň malosériové produkce zatím není jasné, v porovnání s dalšími zástupci svého segmentu ale vypadá parádně.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?