Kořeny užitkových vozů UAZ se datují již ke konci padesátých let. Postupně se na trhu objevily typy 450, 451 a 452, přičemž poslední jmenovaný se ve výrobním programu automobilky z Uljanovska drží již od roku 1966. V průběhu života prodělal vůz několik modernizací, naposledy se tak stalo jen před několik málo dny. Podobně jako u typu Hunter se však nejedná o nic dramatického.
Buchanka neboli bochníček, jak se modelu kvůli jeho charakteristickému tvaru karosérie přezdívá, je dnes prodávána jako UAZ Classic. Pro modelový rok 2016 se dočkala nového tvaru předních sedadel s podélným nastavováním a příplatkovým vyhříváním (+ 5000 rublů = cca 1584 korun). Tlačítko pro aktivaci výhřevu leží na upravené palubní desce, která dále obsahuje rychloměr s LCD displejem, jednoduchý audiosystém, 12V zásuvku a odkládací schránku. Řidič má k dispozici přepracovaný volant.
Pokud je UAZ vybaven dalšími řadami sedadel, má pro ně připraven samostatný ohřívač vzduchu s vlastními výdechy, čímž bude jednodušší udržovat stálou „pokojovou“ teplotu. Bez ohledu na zvolenou verzi je motorový prostor lépe odhlučněn. Rám, na němž je umístěna karosérie se zvýšenou tuhostí, má nyní odolnější konstrukci.
Pod kapotou všech verzí pracuje 2.7litrový zážehový motor o výkonu 112 koní při 4250 ot./min s točivým momentem 198 Nm při 2500 ot./min. Na všechna čtyři kola transferuje sílu pětistupňová manuální převodovka, které pomáhá dvoustupňová redukce. Řada Classic je dostupná hned v několika verzích. Základem jsou podvozek, klasický fugon, kombi se sedmi místy k sezení a minibus s devíti až deseti místy v celkem čtyřech řadách. Valník s jednoduchou nebo dvojitou kabinou má nákladový prostor kryt plachtou, stejné velikosti kabiny nabízí také varianty s pevnou nástavbou.
Na zakázku navíc dokáží Rusové upravit vybrané karosářské varianty na policejní nebo sanitní vůz. Ceny aktuální začínají na akčních 389 990 rubelch (cca 124 000 korun) za valník s jednoduchou kabinou, nejdražší je s cenou 439 990 rublů (cca 139 000 korun) valník s dvojitou kabinou. Dodávka je prodávána za 404 990 rublů (cca 128 000 korun), kombi a minibus startují na 419 990 rublech (cca 133 000 korun).
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.