Legendární Buchanka si oddaluje důchod? UAZ ji podrobil další modernizaci

UAZ Classic jako dvoumístný furgon.
UAZ Classic jako dvoumístný furgon., foto: UAZ
AutoRoad.cz 8. září 2017 7:29
Sdílej:

Kořeny užitkových vozů UAZ se datují již ke konci padesátých let. Postupně se na trhu objevily typy 450, 451 a 452, přičemž poslední jmenovaný se ve výrobním programu automobilky z Uljanovska drží již od roku 1966. V průběhu života prodělal vůz několik modernizací, naposledy se tak stalo jen před několik málo dny. Podobně jako u typu Hunter se však nejedná o nic dramatického.

Buchanka neboli bochníček, jak se modelu kvůli jeho charakteristickému tvaru karosérie přezdívá, je dnes prodávána jako UAZ Classic. Pro modelový rok 2016 se dočkala nového tvaru předních sedadel s podélným nastavováním a příplatkovým vyhříváním (+ 5000 rublů = cca 1584 korun). Tlačítko pro aktivaci výhřevu leží na upravené palubní desce, která dále obsahuje rychloměr s LCD displejem, jednoduchý audiosystém, 12V zásuvku a odkládací schránku. Řidič má k dispozici přepracovaný volant.

Pokud je UAZ vybaven dalšími řadami sedadel, má pro ně připraven samostatný ohřívač vzduchu s vlastními výdechy, čímž bude jednodušší udržovat stálou „pokojovou“ teplotu. Bez ohledu na zvolenou verzi je motorový prostor lépe odhlučněn. Rám, na němž je umístěna karosérie se zvýšenou tuhostí, má nyní odolnější konstrukci.

Pod kapotou všech verzí pracuje 2.7litrový zážehový motor o výkonu 112 koní při 4250 ot./min s točivým momentem 198 Nm při 2500 ot./min. Na všechna čtyři kola transferuje sílu pětistupňová manuální převodovka, které pomáhá dvoustupňová redukce. Řada Classic je dostupná hned v několika verzích. Základem jsou podvozek, klasický fugon, kombi se sedmi místy k sezení a minibus s devíti až deseti místy v celkem čtyřech řadách. Valník s jednoduchou nebo dvojitou kabinou má nákladový prostor kryt plachtou, stejné velikosti kabiny nabízí také varianty s pevnou nástavbou.

Na zakázku navíc dokáží Rusové upravit vybrané karosářské varianty na policejní nebo sanitní vůz. Ceny aktuální začínají na akčních 389 990 rubelch (cca 124 000 korun) za valník s jednoduchou kabinou, nejdražší je s cenou 439 990 rublů (cca 139 000 korun) valník s dvojitou kabinou. Dodávka je prodávána za 404 990 rublů (cca 128 000 korun), kombi a minibus startují na 419 990 rublech (cca 133 000 korun).

Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.