Neohroženým vládcem segmentu středně velkých dodávek je už několik let Volkswagen řady T, zahrnující Transporter, Caravelle a Multivan. V příštím roce však Němcům přibudou vrásky na čele, to když koncern PSA ve spolupráci s Toyotou představí novou generaci středně velkých dodávek.
Pokud znáte současnou čtveřici, Citroën Jumpy, Peugeot Expert, Fiat Scudo a Toyota ProAce, možná vám tak ve výše zmíněné čtveřici chybí italský zástupce. Fiat totiž na výrobě středně velkých dodávek bude spolupracovat s Renaultem a Opelem. Zřejmě i proto se Citroën rozhodl přejmenovat Jumpy na SpaceTourer a Peugeot Experta na Traveller. Jediná Toyota si tak zachovala původní jméno.
Technické detaily zatím známé nejsou, potvrdit se tak dá snad jen příchod osobní i čistě užitkové verze. Ač budou tyto tři modely technicky totožné, vzhledově odkazují na identitu vlastní značky. Peugeot tak dostal vykrojená světla, „pláty“ v předním nárazníku s LED diodami denního svícení a masku ve stylu nové 308, Citroën naproti tomu disponuje úzkou maskou se dvěma šípy, spojující přední světla, a krátkými diodami denního svícení a Toyota má masku tvarovanou do „véčka“, velká světla a výrazný nasávací otvor.
Zadní partie s prohýbaným víkem kufru má celá trojice shodné. Výroba bude probíhat v továrně Sevelnord ve Francii, světová premiéra je plánována na ženevský autosalon v březnu příštího roku.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?