Svátky klidu a míru se zase po roce blíží a důkazem je i včerejší první adventní neděle. Vědomy jsou si toho i samotné automobilky, které připravují auta, v tomto případě autobusy, s vánoční tématikou. Pro letošek ukázal Mercedes-Benz vánočně nastrojený autobus Travego.
Vánoční Mercedes-Benz Travego byl představen v jedné autokarové společnosti v Mnichově. Pokud máte zájem o možný pronájem nebo nákup takového autobusu, musím Vás zklamat. Vyroben byl pouze jediný kousek na základech modelu Travego M, který disponuje vánočně pojatým exteriérem, jenž vytvořilo DesignStudio v Mannheimu.
Zvenčí zaujme červenobílý design s tónovanými skly a grafikou rampouchů. Z profilu nelze přehlédnout i motiv Santa Clause, který sedí na vlastním autobusu a za ním je sob na saních. Největší pozornost si však zaslouží LED pásky, které mohou blikat červeně, zeleně nebo modře. Veškeré osvětlení autobusu ovládá řidič ze svého pracoviště a může také nastavit stálé či přerušované svícení nebo regulovat rychlosti.
Zmíněný autobus bude k dispozici jenom pár provozovatelům v Německu, kteří budou mít zrovna v plánu výlet či akci ohledně Vánoc. Společnost dostala již několik rezervací, dokonce i na vánoční koncert Regensburg Cathedral Choir, kam by mohla vzít skupinku těžce postižených dětí, pochopitelně zcela zadarmo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.