Svátky klidu a míru se zase po roce blíží a důkazem je i včerejší první adventní neděle. Vědomy jsou si toho i samotné automobilky, které připravují auta, v tomto případě autobusy, s vánoční tématikou. Pro letošek ukázal Mercedes-Benz vánočně nastrojený autobus Travego.
Vánoční Mercedes-Benz Travego byl představen v jedné autokarové společnosti v Mnichově. Pokud máte zájem o možný pronájem nebo nákup takového autobusu, musím Vás zklamat. Vyroben byl pouze jediný kousek na základech modelu Travego M, který disponuje vánočně pojatým exteriérem, jenž vytvořilo DesignStudio v Mannheimu.
Zvenčí zaujme červenobílý design s tónovanými skly a grafikou rampouchů. Z profilu nelze přehlédnout i motiv Santa Clause, který sedí na vlastním autobusu a za ním je sob na saních. Největší pozornost si však zaslouží LED pásky, které mohou blikat červeně, zeleně nebo modře. Veškeré osvětlení autobusu ovládá řidič ze svého pracoviště a může také nastavit stálé či přerušované svícení nebo regulovat rychlosti.
Zmíněný autobus bude k dispozici jenom pár provozovatelům v Německu, kteří budou mít zrovna v plánu výlet či akci ohledně Vánoc. Společnost dostala již několik rezervací, dokonce i na vánoční koncert Regensburg Cathedral Choir, kam by mohla vzít skupinku těžce postižených dětí, pochopitelně zcela zadarmo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?