Počet drobných živnostníků exponenciálně narůstá prakticky každým rokem, o to těžší je uspokojit jejich poptávku po obratném, ale přitom praktickém užitkovém voze. V zásadě jsou dvě cesty, jak takového modelu dosáhnout – buď vyvinete novou dodávku nebo na dodávku přestavíte existující malé auto. Druhou cestou se v Nizozemsku vydal Jeep, který tak téměř bez námahy ukázal Renegade Van.
Že máte tu čest je s dvoumístným Renegadem na první pohled nepoznáte. Zvenku chybí jakékoliv identifikační nápisy či další prvky, obvyklé víceméně pouze pro dodávky. Po otevření víka kufru nebo i páru zadních dveří nicméně i americký odpadlík přizná svou barvu.
Poctivě čalouněný zavazadlový prostor s přepážkou za předními sedadly pojme celkem 1500 litrů nákladu při užitečné hmotnosti 540 - 605 kilogramů v závislosti na zvolené motorizaci. Díky absenci zadních sedaček a dodatečnému převozu nákladu muselo být zesíleno zavěšení zadních kol.
Prostor pro řidiče a spolujezdce Renegadu Van od toho běžného nepoznáte. Dva nabízené výbavové stupně totiž dokáží pokrýt veškeré prvky včetně multimediálního systému nebo dvouzónové automatické klimatizace.
Také pod kapotou nečekejte žádné zásadní omezení – základem zůstává zážehová šestnáctistovka E-TorQ o výkonu 110 koní s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol, po ní následují přeplňované čtrnáctistovky MultiAir o výkonu 140 nebo 170 koní, v případě silnějšího provedení se čtyřkolkou a devítistupňovým automatem, vznětová šestnáctistovka MultiJet o výkonu 120 koní a dvoulitry MultiJet se 140 a 170 koníky. Základní cena je 16 973 euro (cca 459 000 korun), za nejdražší provedení dáte bez příplatků 27 191 euro (cca 735 000 korun). Uvedené ceny jsou bez DPH.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?