Počet drobných živnostníků exponenciálně narůstá prakticky každým rokem, o to těžší je uspokojit jejich poptávku po obratném, ale přitom praktickém užitkovém voze. V zásadě jsou dvě cesty, jak takového modelu dosáhnout – buď vyvinete novou dodávku nebo na dodávku přestavíte existující malé auto. Druhou cestou se v Nizozemsku vydal Jeep, který tak téměř bez námahy ukázal Renegade Van.
Že máte tu čest je s dvoumístným Renegadem na první pohled nepoznáte. Zvenku chybí jakékoliv identifikační nápisy či další prvky, obvyklé víceméně pouze pro dodávky. Po otevření víka kufru nebo i páru zadních dveří nicméně i americký odpadlík přizná svou barvu.
Poctivě čalouněný zavazadlový prostor s přepážkou za předními sedadly pojme celkem 1500 litrů nákladu při užitečné hmotnosti 540 - 605 kilogramů v závislosti na zvolené motorizaci. Díky absenci zadních sedaček a dodatečnému převozu nákladu muselo být zesíleno zavěšení zadních kol.
Prostor pro řidiče a spolujezdce Renegadu Van od toho běžného nepoznáte. Dva nabízené výbavové stupně totiž dokáží pokrýt veškeré prvky včetně multimediálního systému nebo dvouzónové automatické klimatizace.
Také pod kapotou nečekejte žádné zásadní omezení – základem zůstává zážehová šestnáctistovka E-TorQ o výkonu 110 koní s pětistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol, po ní následují přeplňované čtrnáctistovky MultiAir o výkonu 140 nebo 170 koní, v případě silnějšího provedení se čtyřkolkou a devítistupňovým automatem, vznětová šestnáctistovka MultiJet o výkonu 120 koní a dvoulitry MultiJet se 140 a 170 koníky. Základní cena je 16 973 euro (cca 459 000 korun), za nejdražší provedení dáte bez příplatků 27 191 euro (cca 735 000 korun). Uvedené ceny jsou bez DPH.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?