Segment pickupů v poslední době obohatily Fiat Fullback, nová generace Mitsubishi L200 nebo omlazený Ford Ranger. Zareagovat na tuto „vlnu“ chce rovněž Isuzu, jehož D-Max dostal několik vzhledových změn a především úplně nový turbodiesel.
Vizuálně poznáte faceliftované provedení podle stříbrné masky chladiče se dvěma lamelami, nové kapoty, přepracovaných hlavních světel, jejichž součástí jsou u vyšších výbavových verzích LED diody denního svícení, a 18palcových kol. Ty jsou nicméně součástí pouze nejvyšší výbavy.
Vedle jednoduché kabiny je i nadále dostupná prodloužená kabina a dvojkabina s pěti plnohodnotnými místy k sezení. Nejzásadnějším novým prvkem interiéru je osmipalcová obrazovka multimediálního systému, kterou se Isuzu snaží reagovat na poptávku zákazníků. Vůbec poprvé jsou u jakéhokoliv pickupu dostupné na střeše umístěné reproduktory. Přístrojový panel dostal TFT displej palubního počítače, umístěný mezi budíky. Pro chytrý telefon je možné stáhnout si aplikaci Isuzu Insight s tipy na co možná nejekonomičtější jízdu.
Hlavní změnou je ale použití přeplňované naftové devatenáctistovky Ddi o výkonu 150 koní při 3600 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1800 - 2600 ot./min. V porovnání s předcházejícím 2.5litrový motorem je nováček o 10 procent silnější a s emisemi 161 g CO2/km také o 19 úspornější. Druhou možností zůstává třílitrový turbodiesel se 177 koňmi a 380 Nm. Vedle šestistupňové manuální převodovky nechybí ani nový šestistupňový automat, samozřejmostí je pohon všech kol.
Všechny tyto údaje, stejně jako ceny mezi 490 000 - 1 004 000 bahty (cca 343 000 - 702 000 korun), platí pro thajský trh. Do Evropy se zmodernizovaný D-Max podívá nejdřív na konci příštího roku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?